nieuwe bank

08-01-2012 17:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe bank,. Nu heb ik er 1 gevonden, alleen kom ik er maar niet uit wat betreft de kleur. Hij moet passen bij een donkerbruine loungestoel (zie afbeelding ongeveer, maar dan stof en geen leer) en teakmeubels. Eerst dacht ik aan gemêleerd bruin, maar dat is het denk ik toch niet. Maar wat wel?

Iemand een idee?
Beige? Of zo'n grof geweven katoen met blauw/bruin/beige tinten? Groen past ook mooi bij bruin. Ik zou in elk geval voor niet te donker gaan, omdat de rest dat al wel is.
Beige zat ik ook aan te denken. Ik heb nu een gebroken witte bank en die vind ik te licht i.v.m. vlekken en zo. Heb paarse accessoires in mijn huis.
Als je snel vlekken krijgt, laat de stof dan behandelen met een vlekkenwerend middel (of doe het zelf). En in een gemeleerd patroon vallen vlekken ook minder snel op dan in een effen stof.
Neem een flinke stapel verfkleurkaartjes van de gamma ofzo, kijk dan welke kleuren overeen komen met de mogelijkheden van het stof en bekijk daarna wat je het mooist in je woonkamer vindt.

Bij sommige bedrijven mag je de stukjes stof ook wel meenemen, dat moet je even vragen.

Ik zou gaan voor beige, met paarse, bruine en witte kussens.
Leuk, nieuwe bank! Als je durft, doe dan groen of blauw of oranje. Die kleuren staan prachtig naast bruin. Grijs kan ook en is wat minder opvallend. Misschien hebben ze de bank ook in zo'n tweed achtig grijs met spikkels. Daar zie je ook niet snel een vlekje op. Let met kleur kiezen ook op de kleur van de vloer en gordijn.
Wijnrood, mooie warme kleur en en sprekende kleur.
Had in mijn vorige appartement ook een bruine hoekbank, mooie bank maar aangezien het al vrij donker was qua weinig lichtinval maakte het toch allemaal wat somber.

In mijn huidige appartement heb ik gekozen voor antraciet grijs zodat ik wat beter met kleur accessoires kan werken en nog geen moment spijt van de kleur
Ik denk dat grijs niet echt bij die stoel past en ik ben dol op die stoel (hij is ook nog niet zo oud). Mijn muren zijn wit en cafe au lait

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven