Nieuwe buren
vrijdag 1 februari 2019 om 10:44
Bijna 10 jaar geleden zijn wij in een nieuwbouw project gaan wonen. Alle buren waren nieuw en onbekend. Ook een beetje spannend natuurlijk want je weet wat je hebt en wat ga je nu naast je krijgen?
Nu bijna 10 jaar later. Wij zijn redelijk op onszelf, maar toch. We hebben een hoop met elkaar meegemaakt. Kinderen gekregen, overlijden, scheidingen. Niemand loopt de deur bij elkaar plat, maar als het nodig is weten we elkaar te vinden en helpen en steunen elkaar als het nodig is.
En dan gaan de buren verhuizen. Een logische stap in hun leven. Leuk voor hun maar voor ons een momentje van ai! Wat nu?
En dan ineens hoor je wie er naast je komen wonen. Bij toeval kennen we deze mensen en denken we alleen maar: holy Crap.
Nu zijn we zelf ook al een tijdje aan t kijken naar een ander huis maar dat zal ws nog wel even duren. De nieuwe buren stonden al heel blij voor de deur! “Hallooooo wat gezellig, heb je koffie?”
Pffffff zo geen zin in. Ik heb ze vriendelijk afgewimpeld want ik moest weg maar mennn wat zie ik hier tegenop.
Van een stil gezin (met 0,5 kind want co-ouderschap) naar een gezin met 4 kinderen. Ze zijn nu binnen met zijn allen en echt man, wat een kabaal.
Ik weet het hoor, ik moet het een kans geven en niet uitgaan van wat ik verwacht maar ik vind het een dingetje.
Ik wil uiteraard gewoon vriendelijk blijven maar ik heb geen behoefte aan al dat enthousiasme en New friends next door.
Ik wil alleen ff van me afpraten, ervaringen delen
Nu bijna 10 jaar later. Wij zijn redelijk op onszelf, maar toch. We hebben een hoop met elkaar meegemaakt. Kinderen gekregen, overlijden, scheidingen. Niemand loopt de deur bij elkaar plat, maar als het nodig is weten we elkaar te vinden en helpen en steunen elkaar als het nodig is.
En dan gaan de buren verhuizen. Een logische stap in hun leven. Leuk voor hun maar voor ons een momentje van ai! Wat nu?
En dan ineens hoor je wie er naast je komen wonen. Bij toeval kennen we deze mensen en denken we alleen maar: holy Crap.
Nu zijn we zelf ook al een tijdje aan t kijken naar een ander huis maar dat zal ws nog wel even duren. De nieuwe buren stonden al heel blij voor de deur! “Hallooooo wat gezellig, heb je koffie?”
Pffffff zo geen zin in. Ik heb ze vriendelijk afgewimpeld want ik moest weg maar mennn wat zie ik hier tegenop.
Van een stil gezin (met 0,5 kind want co-ouderschap) naar een gezin met 4 kinderen. Ze zijn nu binnen met zijn allen en echt man, wat een kabaal.
Ik weet het hoor, ik moet het een kans geven en niet uitgaan van wat ik verwacht maar ik vind het een dingetje.
Ik wil uiteraard gewoon vriendelijk blijven maar ik heb geen behoefte aan al dat enthousiasme en New friends next door.
Ik wil alleen ff van me afpraten, ervaringen delen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 1 februari 2019 om 12:10
Wacht het even af. Kan hartstikke meevallen, toch? Of ook niet. Maar ga in eerste instantie uit van het positieve.
Ik zou er ook niet om staan te springen. Wij zijn ook graag op onszelf. Vriendelijk en geïnteresseerd zijn in buren vind ik prima en mooi, verder gaat het voor mij liever niet.
Heb zelf ervaren dat te veel contact problemen kan veroorzaken ihkv verwachtingen. Anderzijds kan te weinig contact ook problemen veroorzaken ihkv verwachtingen. Al met al....kun je het eigenlijk ooit goed doen?
Ik zou er ook niet om staan te springen. Wij zijn ook graag op onszelf. Vriendelijk en geïnteresseerd zijn in buren vind ik prima en mooi, verder gaat het voor mij liever niet.
Heb zelf ervaren dat te veel contact problemen kan veroorzaken ihkv verwachtingen. Anderzijds kan te weinig contact ook problemen veroorzaken ihkv verwachtingen. Al met al....kun je het eigenlijk ooit goed doen?
vrijdag 1 februari 2019 om 12:24
Mijn vorige buren hadden dat inclusief een horde aan katten die allemaal jonkies kregen. En die katten vonden onze tuin het lekkerst sch**ten ook nogTtroeteltje schreef: ↑01-02-2019 12:24Hahaha, 4 kinderen, een trampoline én 2 honden. Wie bied meer??
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 12:26
11.66% gewijzigd
vrijdag 1 februari 2019 om 12:26
Elk weekend feestjes tot diep in de nacht.Ttroeteltje schreef: ↑01-02-2019 12:24Hahaha, 4 kinderen, een trampoline én 2 honden. Wie bied meer??
vrijdag 1 februari 2019 om 12:27
Ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die koffie komen drinken. Ook de buren niet
Ik zou wel vanaf het begin heel duidelijk zijn in wat je wel wil en wat je niet wil TO.
vrijdag 1 februari 2019 om 12:31
Oh, en bankjes in de voortuin.
vrijdag 1 februari 2019 om 12:34
vrijdag 1 februari 2019 om 12:40
Nieuwe buren is altijd even spannend, anderhalf jaar geleden zijn mijn buren verhuisd. Een ouder echtpaar, erg vriendelijk en we gingen erg prettig met elkaar om. Dan is het even afwachten wat er komt.
Het betreffende huis heeft recht van overpad over mijn oprit en is zeer geschikt voor mensen met een auto- of motorsleutelhobby.
Nou ben ik daar ook wel van, maar op iemand die er een soort van rommelzooi van maakt zit ik niet te wachten. Voor je het weet trekt een lid van de plaatselijke Harleyclub erin met een stel grote honden en knallen er de hele tijd motoren over mijn oprit.
Het is verkocht aan een vrouw die momenteel bezig is een bed & breakfast erin te bouwen. Zeer prettig persoon, past goed in het buurtje.
Dus het kan best meevallen.
Qua relatie met buren zit ik heel anders, ik heb aan beide kanten een heel goede relatie met ze. We wonen met z’n drieën op een doodlopend stukje weg.
Ook ik ben wat op mezelf, maar loop wel met regelmaat binnen bij mijn buren voor een bakkie, het zijn inmiddels vrienden geworden.
In de flat waar ik hiervoor woonde had ik op 1 buur na alleen oppervlakkig contact en dat was ook prima. Af en toe een praatje en van de meesten wist ik toen ik na 17 jaar wegging de naam niet eens.
Het betreffende huis heeft recht van overpad over mijn oprit en is zeer geschikt voor mensen met een auto- of motorsleutelhobby.
Nou ben ik daar ook wel van, maar op iemand die er een soort van rommelzooi van maakt zit ik niet te wachten. Voor je het weet trekt een lid van de plaatselijke Harleyclub erin met een stel grote honden en knallen er de hele tijd motoren over mijn oprit.
Het is verkocht aan een vrouw die momenteel bezig is een bed & breakfast erin te bouwen. Zeer prettig persoon, past goed in het buurtje.
Dus het kan best meevallen.
Qua relatie met buren zit ik heel anders, ik heb aan beide kanten een heel goede relatie met ze. We wonen met z’n drieën op een doodlopend stukje weg.
Ook ik ben wat op mezelf, maar loop wel met regelmaat binnen bij mijn buren voor een bakkie, het zijn inmiddels vrienden geworden.
In de flat waar ik hiervoor woonde had ik op 1 buur na alleen oppervlakkig contact en dat was ook prima. Af en toe een praatje en van de meesten wist ik toen ik na 17 jaar wegging de naam niet eens.
When in doubt, the auditor is always right!
vrijdag 1 februari 2019 om 12:49
Waarom is het dan prima?Madeliefjees schreef: ↑01-02-2019 10:53Ja 4 kinderen geven wel wat herrie, maar zolang het alleen overdag is en niet s nachts, is het prima.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 1 februari 2019 om 13:09
Madeliefjees schreef: ↑01-02-2019 12:57Omdat kinderen, kinderen zijn. Die zijn vaak enthousiast, en denken dan niet aan het geluid dat ze produceren.
Daarom zijn ouders er om hen daarbij te helpen en bij te sturen.
vrijdag 1 februari 2019 om 13:30
Ze kennen ze al... Zoals ik het lees lijkt het of de nieuwe buren daardoor een intensiever/vanzelfsprekender contact willen. Ipv alleen als buren die af en toe een praatje maken.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
vrijdag 1 februari 2019 om 16:37
Dit idd! We kennen elkaar. Hebben nooit koffie oid gedronken want die klik is er niet. Vanmorgen om 09.30 stonden ze aan de deur. “Hai!! We hebben de sleutel en we dachten we doen ff een bakkie bij jou”
Ik moest weg, had mijn jas letterlijk al aan dus zei ook: nou ik moet weg dus dat wordt hem niet maar gefeliciteerd en veel succes met klussen en verhuizen!
Dus kennismaken is er niet bij, dat is niet nodig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 1 februari 2019 om 16:47
Ik snap het ook wel Biol. Wij zijn ook erg op onszelf. Ondanks dat wij prima contact hebben met buren aan beide kanten, we de sleutels ook van elkaar hebben, lopen we alles behalve de deur plat bij elkaar. Wat je zegt, is er iets, dan weten we elkaar te vinden maar alles helemaal vrijblijvend.
Eén van hen zit te zinspelen op misschien verhuizen, en ja, daar zie ik ook wel tegenop eerlijk gezegd. Wij zijn wat dat betreft ook wel gewoontebeestjes.
Eén van hen zit te zinspelen op misschien verhuizen, en ja, daar zie ik ook wel tegenop eerlijk gezegd. Wij zijn wat dat betreft ook wel gewoontebeestjes.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 1 februari 2019 om 16:55
Fijn ook dat ze zichzelf uitnodigenbiol schreef: ↑01-02-2019 16:37Dit idd! We kennen elkaar. Hebben nooit koffie oid gedronken want die klik is er niet. Vanmorgen om 09.30 stonden ze aan de deur. “Hai!! We hebben de sleutel en we dachten we doen ff een bakkie bij jou”
Ik moest weg, had mijn jas letterlijk al aan dus zei ook: nou ik moet weg dus dat wordt hem niet maar gefeliciteerd en veel succes met klussen en verhuizen!
Dus kennismaken is er niet bij, dat is niet nodig.
vrijdag 1 februari 2019 om 17:00
Je blijkt ze dan toch best goed te kennen maar nooit koffie gedronken oid? Dan vraag ik me toch af wáár je ze dan van kent
Het lijkt me zo vreemd om iemand te kennen maar niet te willen kennen zeg maar. Mensen waar het niet mee klikt ken ik namelijk niet. Die zie je een keer , de klik is er niet, dus zie je ze niet meer of misschien aan de andere kant van het voetbalveld oid Maar om dan te denken dat je ze kent...
vrijdag 1 februari 2019 om 17:05
Toch kan het hoor.. zij is altijd een buurtmeisje van mijn man geweest. Haar oudste zoon heeft bij onze dochter in een klas gezeten..nina1966 schreef: ↑01-02-2019 17:00Je blijkt ze dan toch best goed te kennen maar nooit koffie gedronken oid? Dan vraag ik me toch af wáár je ze dan van kentHet lijkt me zo vreemd om iemand te kennen maar niet te willen kennen zeg maar. Mensen waar het niet mee klikt ken ik namelijk niet. Die zie je een keer , de klik is er niet, dus zie je ze niet meer of misschien aan de andere kant van het voetbalveld oid Maar om dan te denken dat je ze kent...
vrijdag 1 februari 2019 om 17:07
Ik woon in een dorp. Echt een ons kent ons dorp. Zoals ik net al schreef, haar oudste heeft bij mijn dochter in de klas gezeten. Die kinderen zijn immens druk. Schreeuwen veel, hard en vaak en hebben echt een harde hand nodig. Die de moeder niet heeft. Ze zegt zelf ook, ik laat ze maar want het heeft toch geen zin.
zaterdag 2 februari 2019 om 12:08
Wanneer mensen zichzelf uitnodigen, vind ik dat ook vervelend en onbeleefd. Ik snap je reserve dan ook wel. Maar mooi dat je juist vandaag niet kon én al met je jas aan stond. Ben je daar voorlopig weer even van af.
Mochten ze opnieuw op die manier aan komen zeilen en verwachten dat je wel aan de koffie wilt met hen, dan zou ik wel duidelijk zijn over jouw verwachtingen hierover. Prima dat jullie buren zijn, maar geen zin in over en weer op de koffie.
Mochten ze opnieuw op die manier aan komen zeilen en verwachten dat je wel aan de koffie wilt met hen, dan zou ik wel duidelijk zijn over jouw verwachtingen hierover. Prima dat jullie buren zijn, maar geen zin in over en weer op de koffie.