nieuwe cv ketel.. welke?
zondag 5 december 2010 om 11:27
Wij moeten een nieuwe cv ketel en hebben inmiddels 3 offertes gehad van 3 verschillende merken. Maar wij hebben echt de ballen verstand van cv ketels.. In ons vorige huis zat een remeha.. prima ding.. goede waterdruk. In ons huidige huis zit een vaillant VR ketel.. Deze is nu op en heeft in de afgelopen 6 jaar slechts 1 keer het niet gedaan.. dus ook een prima merk in onze ogen.
Aanbod wat we hebben liggen is qua prijs ongeveer onderling gelijk (dus rond de 2000 euro incl. plaatsen en nieuwe doorvoer) dus het zal nu om de ketels gaan..
Waar we al wel uit zijn is at het een gaskeur moet zijn van minimaal 5 .
En we neigen naar de vaillant vhr 30-34/3-5. HR solide plus
Wie heeft er ervaring met bovengenoemd type ketel of heeft er ervaring met Nefit en Remeha ? OF is het lood om oud ijzer qua merken ?
Aanbod wat we hebben liggen is qua prijs ongeveer onderling gelijk (dus rond de 2000 euro incl. plaatsen en nieuwe doorvoer) dus het zal nu om de ketels gaan..
Waar we al wel uit zijn is at het een gaskeur moet zijn van minimaal 5 .
En we neigen naar de vaillant vhr 30-34/3-5. HR solide plus
Wie heeft er ervaring met bovengenoemd type ketel of heeft er ervaring met Nefit en Remeha ? OF is het lood om oud ijzer qua merken ?
zondag 5 december 2010 om 11:57
Remeha is een goeie ketel en een van de voordeligere. Nefit is weer een stuk duurder. 2000 euro is een nette prijs voor het vervangen. Kijk ook even naar het verschil in de offertes (of het expansievat ook vervangen wordt, of ze je oude ketel afvoeren enz enz). En vraag even hoe de service erna is. Wijzelf doen pas in het 2e jaar na het plaatsen voor het eerst een onderhoudsbeurt. Dat wil dus zeggen dat je 2 jaar gebruik kan maken van de storingsdienst en pas in het 2e jaar weer kosten krijgt voor het onderdhoud (en service). Die jaarkosten liggen rond de 70 euro voor een servicecontract inclusief jaarlijkse onderhoudsbeurt.
zondag 5 december 2010 om 12:13
Volgens mij is het lood om oud ijzer. Je moet even naar de kwaliteiten van de verschillende ketels kijken. Hoeveel liter warm water (60c / 40c) produceert hij per minuut, hoeveel capaciteit heeft ie (en dus: welke heeft genoeg capaciteit om de grootte van jullie huis te verwarmen) etc. En dan moet je er nog op letten of de nieuwe ketel past op de plek waar ie komt, en of er allicht iets moet veranderen in de afvoer. (bijv. dubbelwandige afvoer, en hoe hoog moet dat dan, etc.)
zondag 5 december 2010 om 13:08
Echt.... Neem GEEN Vaillant! Mijn Vaillant ketel is 6 jaar oud en alleen afgelopen maand is de CV monteur al 4x langs geweest! Dan is de sensor kapot, dan de 3weg klep etc. Google maar eens op Vaillant en driewegklep, je wordt er niet vrolijk van!!
Zo ongeveer elk onderdeel van mijn ketel is de afgelopen 6 jaar (meerdere keren) vervangen!!
Voor mij dus nooit meer een Vaillant en ben nu hard aan het sparen om zo gauw mogelijk een nieuwe ketel te kopen, wordt dan idd een Nefit of n Remeha!
Zo ongeveer elk onderdeel van mijn ketel is de afgelopen 6 jaar (meerdere keren) vervangen!!
Voor mij dus nooit meer een Vaillant en ben nu hard aan het sparen om zo gauw mogelijk een nieuwe ketel te kopen, wordt dan idd een Nefit of n Remeha!
zondag 5 december 2010 om 13:42
zondag 5 december 2010 om 13:54
Wij hebben overigens net een adviseur van Essent over de vloer gehad (vandaar deze kennis ) en ons vrijblijvend laten adviseren wat een goeie ketel is voor ons huis. Hij heeft ons 3 goeie opties gegeven, een Remeha, een Intergas, en nog één. Prijzen lagen tussen de 2100 en 2500 euro. Wat meneer Essent echter niet weet, is dat schoonvader in deze branche zit, en ze kan inkopen via het werk. De prijzen via schoonvader, voor dezelfde ketels, lagen tussen de 600 en 850 euro Gelukkig is schoonvader ook nog eens megahandig en kan hij 'm inbouwen voor ons, scheelt echt enorm veel geld! (inbouwen zou bij Essent ook nog tussen de 200 en 300 euro gaan kosten) En dan doen we dus een onderhoudscontract bij een lokaal installatie/klusbedrijf.
zondag 5 december 2010 om 14:14
Wij hebben sinds april een nieuwe huur ketel via Nuon. Weet je zeker dat je wil kopen? Wij hebben namelijk een berekening toen gemaakt, dat inclusief onderhoudscontract bij koop/huur het break-even point na iets van 7/8 jaar (even uit mijn hoofd) kwam. Geloof dat zo'n ketel een levensduur heeft van 10 jaar. Wij wilden het risico niet nemen, het uiteindelijke financiële verschil was wat ons betreft daar te klein voor. Als er dan een of twee keer iets serieus zou zijn met de ketel, dan was huren al voordeliger.
zondag 5 december 2010 om 15:15
Maar Nike, Nuon verkoopt ketels die 1000 euro duurder zijn dan bij andere leveranciers! Vind je het gek dat het break-even point dan pas na zo'n tijd ligt. Zoeken loont echt de moeite, dan ben je met kopen uiteindelijk sneller voordeliger uit dan pas na 7/8 jaar.
Ik snap dat huren zo zijn voordelen heeft, maar goedkoop is het niet.
Oh ja, onze vorige ketel is 14 jaar meegegaan. Of dat mazzel hebben is, weet ik niet.
Ik snap dat huren zo zijn voordelen heeft, maar goedkoop is het niet.
Oh ja, onze vorige ketel is 14 jaar meegegaan. Of dat mazzel hebben is, weet ik niet.
zondag 5 december 2010 om 16:02
Onze nieuwe ketel is gisteren geplaatst. Ik heb een Remeha C 28CW4 besteld, die kost 796 euro bij CV-hal (zie cv-hal. nl), verzenden was gratis. Vervolgens een opdrachtje op Werkspot gezet voor een installateur. De goedkoopste vroeg 325 euro (een kleine zelfstandige en gelukkig voor ons een erg goede monteur). Ik had het met hem over merken cv-ketels en hij vindt zelf de Remeha erg prettig. Remeha (de fabrikant zelf) schijnt ook erg goede service te verlenen. Hij heeft zelf ook een Remeha hangen (precies dezelfde als die wij nu hebben).
Dus mijn tips:
- koop een Remeha ketel
- laat hem installeren door iemand via Werkspot (wij hebben op deze manier zeker 700 euro in onze zak gehouden). We hadden ook een offerte van een groot bedrijf in onze regio en daar kostte het in totaal (in het geval van een minder merk, Intergas) 1870 euro (na korting...). Echt, de marges zijn enorm. Voor 1200/1300 euro moet je echt klaar zijn.
Dus mijn tips:
- koop een Remeha ketel
- laat hem installeren door iemand via Werkspot (wij hebben op deze manier zeker 700 euro in onze zak gehouden). We hadden ook een offerte van een groot bedrijf in onze regio en daar kostte het in totaal (in het geval van een minder merk, Intergas) 1870 euro (na korting...). Echt, de marges zijn enorm. Voor 1200/1300 euro moet je echt klaar zijn.
zondag 5 december 2010 om 16:04
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 05 december 2010 @ 15:15:
Oh ja, onze vorige ketel is 14 jaar meegegaan. Of dat mazzel hebben is, weet ik niet.Dat hoeft geen mazzel te zijn. Onze ketel is gisteren pas vervangen (terwijl hij het nog gewoon deed), na 21 jaar trouwe dienst. Volgens de installateur zit er in oudere ketels veel minder/geen electronica en juist die is vaak kwetsbaar.
Oh ja, onze vorige ketel is 14 jaar meegegaan. Of dat mazzel hebben is, weet ik niet.Dat hoeft geen mazzel te zijn. Onze ketel is gisteren pas vervangen (terwijl hij het nog gewoon deed), na 21 jaar trouwe dienst. Volgens de installateur zit er in oudere ketels veel minder/geen electronica en juist die is vaak kwetsbaar.
zondag 5 december 2010 om 16:06
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 05 december 2010 @ 13:42:
Wij hebben een Intergas Prestige CW6, gekocht voor 1500 euro incl. installeren en opruimen van de oude zonneboiler.
Bij ons doet 'ie het perfect, bij de buren ook, maar m'n ouders hebben al twee keer een monteur moeten laten komen. Tip: sluit dus een servicecontract af. Met een nieuwe ketel heb je niet direct een servicecontract nodig. In ons geval geeft de fabrikant 2 jaar garantie (en dus zullen ze ook iemand sturen in geval dat het nodig is?).
Wij hebben een Intergas Prestige CW6, gekocht voor 1500 euro incl. installeren en opruimen van de oude zonneboiler.
Bij ons doet 'ie het perfect, bij de buren ook, maar m'n ouders hebben al twee keer een monteur moeten laten komen. Tip: sluit dus een servicecontract af. Met een nieuwe ketel heb je niet direct een servicecontract nodig. In ons geval geeft de fabrikant 2 jaar garantie (en dus zullen ze ook iemand sturen in geval dat het nodig is?).
maandag 6 december 2010 om 15:58