Nieuwe cv-ketel

01-12-2014 21:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe cv-ketel. Nu is dit iets waar ik geen verstand van heb, dus ik hoop hier meer info te krijgen.

Wat is een goed merk en wat is een betrouwbaar bedrijf voor cv-ketels?
Cum non tum age
Monteurs zeggen Nefit, Consumentenbond zegt Atag.
Ik zeg: remeha. Omdat wij in onze familie nogal handig aangelegd zijn doen we dat soort dingen zelf. Mijn halve familie heeft inmiddels een remeha in huis en dat bevalt al een paar decennia prima.
Mag je zelf een cv-ketel plaatsen dan Bootje? Ik dacht dat dat alleen door een erkend installateur gedaan mocht worden.
Cum non tum age
Wij hebben pas een nieuwe ketel, een Remeha. Goede kwaliteit tegen een redelijke prijs. Geadviseerd door onze installateur, een betrouwbare vakman die niet probeert het vel over je oren te trekken.
Ik zeg: Nefit.

Remeha is goedkoop maar kan kwalitatief absoluut tegen een Nefit op.

Overigens, ook ik vervang de ketels elf wat het een stuk betaalbaarder maakt dan via een installateur. Installatiekosten zijn ongeveer gelijk aan de aanschafkosten van de ketel.
Niet geschoten is altijd mis
En de test zegt Vaillant.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wij hebben remeha. Hebben een bevriende monteur die deze heeft aangeraden. En hij heeft hem ook opgehangen, hoefde alleen de ketel te betalen (tegen inkoopsprijs). Hiervoor hing er ook een remeha, die was 17 jaar oud toen hij het begaf
quote:Jaja007 schreef op 01 december 2014 @ 22:25:

En de test zegt Vaillant. ,om het makkelijk te maken voor TO
Welke ketel het ook wordt, zorg dat het er eentje is waarvan de onderdelen op voorraad liggen bij de meeste bedrijven.

Ik heb er eentje hangen waarbij dit niet het geval is. Heb vorig jaar 3 dagen zonder warm water en verwarming gezeten omdat het van ver moest komen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier ook een Remeha, doet het nu een jaar of 5 prima. De Vaillant hiervoor heeft het bijna 25 jaar volgehouden en deed het nog steeds toen hij werd vervangen.

Ik heb trouwens een lease-ketel. Is wel erg makkelijk met controles en onderhoud, hoef het zelf niet in de gaten te houden.
Intergas vaak de goedkoopste en zeer betrouwbaar door ontbreken van de beruchte 3-wegklep.
Hiervoor een remeha en inmiddels vervangen door wederom een remeha.

Aangeraden door schoonvader die heel zijn leven ketels heeft geplaatst, onderhouden en vervangen. En dus ook de onze heeft geplaatst, scheelt idd enorm veel geld.

Ik zou sowieso de ketel los kopen en de plaatsing via werkspot regelen, kan ook al flink geld schelen.
quote:slobberbone schreef op 03 december 2014 @ 08:07:

Intergas vaak de goedkoopste en zeer betrouwbaar door ontbreken van de beruchte 3-wegklep.Wat is een 3-wegklep?
Cum non tum age
quote:Yasha schreef op 03 december 2014 @ 08:23:

Hiervoor een remeha en inmiddels vervangen door wederom een remeha.

Aangeraden door schoonvader die heel zijn leven ketels heeft geplaatst, onderhouden en vervangen. En dus ook de onze heeft geplaatst, scheelt idd enorm veel geld.

Ik zou sowieso de ketel los kopen en de plaatsing via werkspot regelen, kan ook al flink geld schelen.Goede tip!
Cum non tum age
quote:noa schreef op 03 december 2014 @ 08:51:

[...]

Wat is een 3-wegklep?Een duur onderdeel regelt warm water naar radiator /tapvat etc...
Even een opmerking over het benaderen van bedrijven via Werkspot: let goed op dat je met een erkend gastechnisch installateur te maken hebt! Tegenwoordig mag iedere klusbus een CV ketel plaatsen, en dit gaat meestal wel goed, maar sommige mensen wil je toch echt niet aan jouw gasinstallatie laten rommelen.

Ik heb samen al 21 jaar met mijn man een installatiebedrijf, en toen wij ons eigen bedrijf startten moesten wij alle vakbekwaamheidspapieren hebben. Hij is hiervoor 8 jaar naar avondschool geweest, dan is het best wel frustrerend dat nu Jan en alleman dit zomaar mag doen.

Wij adviseren onze klanten Remeha (op dit moment tot 31 december ook nog een cash-back aktie!). Dit is een betrouwbare ketel, welke voor de monteurs ook nog prettig te vervangen is. Bovendien is de service-afdeling van Remeha ook betrouwbaar.
quote:noa schreef op 01 december 2014 @ 21:47:

Mag je zelf een cv-ketel plaatsen dan Bootje? Ik dacht dat dat alleen door een erkend installateur gedaan mocht worden.Plaatsen mag inderdaad zelf. Wij laten dat daarna voor de zekerheid controleren door een vriend die installateur is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven