nieuwe eetkamerstoelen

01-04-2016 10:18 70 berichten
Ik wil nieuwe eetkamerstoelen. Althans, als ik leukere kan vinden dan die we nu hebben. We hebben nu retro Deense stoelen, hout met zwarte skai. Maar omdat ik het huis lichter wil hebben denk ik dat andere stoelen misschien gaan helpen.

De huidige stoelen zitten erg lekker en hebben een fijne zithoogte, zeker voor de iets langere mensen.

Nu heb ik deze stoeltjes gezien, qua prijs echt heel goedkoop, 40 euro per stuk. In de kleuren blauw, geel, bruin en grijs. Alleen de blauwe en grijze wil ik wel. Alhoewel de gele leuk is, zit je gelijk aan die kleur zo vast.

Alleen nu denk ik, tja echt licht is het niet. Het verschilt wel van zwarte skai, dus dat is een verbetering. En het is met stof, dus het zit ook lekker zacht. Ik hou ook van van thonet stoeltjes, maar alleen hout zou ik nooit doen, zit mij te hard. Wat vinden jullie van deze stoeltjes, en zijn er stoelen die lichter zijn en lekker zitten?

Ja, die lichte grijs van de Kwantum gaat denk ik veel mooier staan dan donkergrijs!
quote:lindelunelente schreef op 01 april 2016 @ 10:38:

Ik vind je zwarte skaistoelen juist mooi, die zou ik niet vervangen door goedkope meuk. Kun je ze niet combineren met bijvoorbeeld een zachtgroene lamp boven de tafel, en witte en lichtgrijze accenten?

Dat is ook een mooi idee, de lamp is namelijk echt niet zo mooi boven de eettafel. Wellicht beter het geld uitgeven voor iets wat echt vervangen moet worden.

Al typende kom ik erachter dat ik enorm zit te twijfelen. Ik twijfelde al daarom opende ik dit topic, maar ondanks dat ik de nieuwe stoelen erg leuk vind, en die van de kwantum ook, is dat het stof is ook wel onhandig, en het argument van niet hele goede kwaliteit is ook een goeie. Straks moet ik ze vervangen, terwijl de teak stoelen al meer dan 15 jaar meegaan.

In ieder geval superbedankt voor het meedenken! En alle tips! En lamp eettafel vervangen kan ook al sfeer goed verbeteren, dat ga ik in ieder geval doen!!
Mijn eerdere negatieve reactie komt voort uit mijn ervaring met de Kwantumstoelen.... Ik vond ze er op de foto ook heel goed uitzien, maar in werkelijkheid vielen ze tegen. Ze zagen er goedkoop uit en zaten niet lekker... Uiteindelijk heb ik mijn oude, comfortabele en onverwoestbare stoelen weer omarmd, icm nieuwe lampen boven de eettafel zien ze er opeens stukken beter uit.
quote:lechatrose schreef op 01 april 2016 @ 10:51:

Ja, die lichte grijs van de Kwantum gaat denk ik veel mooier staan dan donkergrijs!Vind ik ook! Nu zie ik ook hoe donker die van zweedse winkel eigenlijk is.
Je hebt prachtige stoelen staan! Als je nu eens op zoek gaat naar een goede meubelstoffeerder die er lichtere bekleding op doet?

Als je huidige stoelen echt oud zijn, dan zijn ze hardstikke goed gemaakt. Dat ga je toch niet vervangen voor goedkope meuk? Juist zulke stoelen die jij hebt zijn het herstofferen echt waard. Ik zou het een domme keuze vinden.
Swifty, jouw stoelen vind ik in dit soort interieurs altijd prachtig: http://www.funda.nl/koop/ ... 98507-egidiusstraat-33-1/

Komen ze echt goed tot hun recht.
Ik heb deze eetkamerstoelen van Zuiver. Zijn wel een stuk duurder.

quote:lindelunelente schreef op 01 april 2016 @ 10:56:

Swifty, jouw stoelen vind ik in dit soort interieurs altijd prachtig: http://www.funda.nl/koop/ ... 98507-egidiusstraat-33-1/

Komen ze echt goed tot hun recht.Oh ja helemaal gaaf, die witte vloer, prachtig! In een nieuw huis wil ik dat ook!
Alle reacties Link kopieren
Goedzittende, stevige stoelen ga je toch niet wegdoen!! Opnieuw laten bekleden door een goede meubelstoffeerder met een lichte stof. Die kijkt ze ook gelijk na of alle verbindingen nog goed zijn. Stoelen van 50 euro zien er leuk uit, maar over een paar jaar ziet het er niet meer uit en zit het ook niet meer lekker.
quote:tulpje1977 schreef op 01 april 2016 @ 10:58:

Ik heb deze eetkamerstoelen van Zuiver. Zijn wel een stuk duurder.

[afbeelding]Mooie zachte kleur grijs, echt veel beter dan die donkere of blauwe van de zweedse winkel.
quote:TjunyS schreef op 01 april 2016 @ 11:04:

Goedzittende, stevige stoelen ga je toch niet wegdoen!! Opnieuw laten bekleden door een goede meubelstoffeerder met een lichte stof. Die kijkt ze ook gelijk na of alle verbindingen nog goed zijn. Stoelen van 50 euro zien er leuk uit, maar over een paar jaar ziet het er niet meer uit en zit het ook niet meer lekker.Dat is ook een slim idee, jeetje bedankt!!
quote:Katherina schreef op 01 april 2016 @ 10:53:

Je hebt prachtige stoelen staan! Als je nu eens op zoek gaat naar een goede meubelstoffeerder die er lichtere bekleding op doet?

Als je huidige stoelen echt oud zijn, dan zijn ze hardstikke goed gemaakt. Dat ga je toch niet vervangen voor goedkope meuk? Juist zulke stoelen die jij hebt zijn het herstofferen echt waard. Ik zou het een domme keuze vinden.Slim idee, en wat een opties gaan er dan open qua bekleding!! Bedankt!
Oke, conclusie tot nu toe;

Eettafel lamp vervangen en zo meer sfeer aanbrengen. En kijken naar nieuwe bekleding stoelen, wat er is en wat mooi zal zijn. Ik denk gelijk aan vilt maar dat is super onpraktisch. Lichtgrijs is erg mooi qua kleur.
Of mooie nep Eames?

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja die was favoriet, wat toevallig! Maar na uitproberen was de zithoogte te laag voor ons, heel jammer, want ik vind ze prachtig. En nee, geen probleem dat heel veel deze hebben nu ik zou ze direct kopen als ze wat hoger zaten.
Nou precies wat ik al wilde zeggen: huidige stoelen bekleden met licht grijs stofje.

Die nieuwe winkel komt ook in Rotterdam en ik ben verbaasd over hun lage prijzen. Maar stoelen van 40,- euro is natuurlijk niet veel. Niet erg als je een smal budget hebt en iets moet aanschaffen, en ze zijn qua design echt mooi.

Maar daar ga je natuurlijk nooit je massieve originele deense kwaliteitsstoelen die al zeker 40 jaar meegaan voor vervangen.

Verder heeft de kleur van eettafelstoelen niet zo heel veel effect op de 'lichtheid' van je huis. Doe dan eerder wat aan de je antraciet bank of kleed (als ik het goed heb gelezen).

But then again: iedereen wil altijd maar licht en een lichte basis is ook mooi. Maar donkere items hebben ook hun charme, die brengen pit en contrast in je huis. Niets mis met een stevige portie zwart hier en daar, is ook echt wel scandinavisch.

(en een houten tafel of een houten vloer kan prima. Echt onzin dat hout op hout niet zou mogen/kunnen/mooi zou zijn)

Hier wat zwarte stoelen die helemaal prima zijn in het interieur

En denk ook eens aan blauw als je opnieuw gaat bekleden, vind ik erg mooi bij dat oude teak

Ik zou voor de eerste stoelen gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Flitsss schreef op 01 april 2016 @ 10:28:

Die nieuwe stoeltjes die je wil zijn leuk, die je nu hebt vind ik echt heel lelijk.

Ik zou dus zeggen ga voor nieuwe Vind ik ook eigenlijk. Maar een stylist kan alles mooi maken dus zie het als subjectief.
De nieuwe hebben een A-vorm die zowel in boven- als onderstel is doorgevoerd, lijkt wel
ik weet het, ze zijn duur,maar ze gaan eeuwen mee en zitten perfect. En in heel veel houtsoorten en kleuren te verkrijgen: vlinderstoelen van Jacobsen (serie 7) voor F. Hansen. Onze stoelen zijn al heel oud en zitten nog altijd heerlijk.

sorry kan geen plaatjes plakken.
not all who wander are lost
Hiltje, prachtige foto's. En de kleur blauw staat er erg goed bij, misschien vind ik dat zelfs mooier dan grijs. Pastoe vind ik ook mooi.

Retrostar, ik kan me dat wel voorstellen dat je ze erg lelijk vind, het zijn dan ook geen elegante stoelen. Maar heel praktisch zijn ze wel. we hadden eerder deze

de replicas dan wel, maar ze namen zoveel ruimte in en toen liepen we tegen deze aan als tijdelijke vervanging bij de kringloop. Maar ondertussen staan ze dus al 15 jaar hier. Veel gezocht naar tuigleren stoelen niet te duur, maar niet gevonden. En nu dus in een lichte stoel mood.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:knolselder schreef op 01 april 2016 @ 12:08:

ik weet het, ze zijn duur,maar ze gaan eeuwen mee en zitten perfect. En in heel veel houtsoorten en kleuren te verkrijgen: vlinderstoelen van Jacobsen (serie 7) voor F. Hansen. Onze stoelen zijn al heel oud en zitten nog altijd heerlijk.

sorry kan geen plaatjes plakken.

Ja dat is ook een goede tip! Ik vind ze erg mooi. een vriend van ons heeft een andere van hem serie, maar die zitten voor geen meter. deze maar dan ouder en houtkleur.

Ik zoek de eetkamerstoelen die je nu hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven