Nieuwe inrichting keuken en woonkamer!

05-10-2010 02:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Wij krijgen binnenkort een nieuwe keuken en daardoor willen wij ook heel graag iets aan de inrichting van onze woonkamer doen. Ik heb wat ideeen, en zou jullie reacties/tips erg op prijs stellen.

Wij hebben een open keuken, vandaar ook iets aan de woonkamer willen doen, als de keuken straks splinternieuw is. De keuken wordt grijs met RVS handvatten en poten. De keukenapparatuur (koelkast, gasformuis, vaatwasser enz) is RVS. De wandtegels en de vloertegels zijn wit.

Wat voor kleur accesoires zou hier het beste bij passen?

De woonkamer is nu heel neutraal. Beige banken en vloerkleed, limegroene accessoires en witte muren en lamellen. Ik zou graag iets meer kleur willen aanbrengen. Ik zit zelf aan terra cotta op de wanden en hele grote kussens met deze tinten, wellicht een mooi vloerkleed met de kleuren oranje, bruin, beige?

Wat denken jullie? Graag jullie reacties. Foto's zijn natuurlijk ook van harte welkom! Bedankt alvast!

groet,

Q
De Keuken klink wat kil, metaal met witte tegels, daar zou een rode muur of groene muur de boel wat warmer kunnen maken, of donker houten accessoires.

Als je voor groen kiest in de woonkamer zou ik verschillende tinten groen nemen, dat oogt wat natuurlijker.

Terra cotta muren passen goed bij klassieke of donkere meubels, maar volgens mij heb je een moderne inrichting? Dan zou ik voor een wat frissere kleur gaan.

Nog wat ideeën met meer kleur, omdat ik het idee hebt dat je heel voorzichtig bent, en juist met al dat wit en beige kun je wel wat leuke kussens of een gekke vaas kwijt.

Met natuurlijke tinten.

De keuken klinkt opzich nogal 'veilig' dus ik zou het opleuken met een felle kleur. Niet te overheersend, maar wat spulletjes kopen in een leuke kleur (rood, roze, paars, groen, net iets wat je leuk vindt) Dus dan bijv. rode handdoeken, wat accessoires in rood, dat soort dingen. En dat zou ik dan doortrekken naar de woonkamer.

Ik hou zelf niet zo van oranje, bruin, beige...weet ook niet of het wel zo mooi pas bij de omschrijving van je keuken (die klonk vrij strak vond ik)

Misschien kun je de woonkamer wat meer in grijstinten doen? Als je het toch iets veiliger wil houden....lijkt me ook mooier staan bij je keuken. Dus werken met wit en grijs en dan weer wat accessoires in die knalkleur als je in de keuken ook hebt. Dat oogt wel heel fris.
Je keuken wordt voornamelijk grijs, toch?

Dan is terracotta wel de laatste kleur die ik erbij zou kiezen.

Als je een wand in de kamer een mooie kleur geeft, hoeft niet eens heel fel te zijn, doe dat eens met zo'n matte muurverf, of met behang. Dat toont al warmer dan een gesausd wandje.

Welke vloer ligt er in de woonkamer, of is het een ruimte en krijg je overal witte tegels?
Hier ben ik weer met mijn suggestie: kijk eens bij de kleuren van Farrow and Ball. Hele mooie, matte kleuren.

Ik vind wit trouwens de mooiste "kleur", dus ik zou voor bleke kleuren erbij kiezen. En terracotta, niet doen hoor. Da's al jaren passé, maar misschien vind jij dat helemaal niet erg.
Ik zou de keuken lekker 'kil' laten, ik vind dat strakke juist geweldig. Zo zonde om daar een felle kleur bij te halen

Terra echt niet doen, dat is zo'n andere stijl.

In de woonkamer zou ik sowieso de lamellen weghalen, dat vind ik zo'n opgesloten idee. Misschien kun je dat vervangen door mooie paneelgordijnen. Ik zou alles in wit en warm grijs doen, maar dan bijv. wel een lekker hoogpolig wit vloerkleed. Dan geven de items de kamer de warmte ipv de kleuren.

Maar ja, ik vind zelf een kamer het mooist als alles wit is

Oh en als je behang neemt, geen barokbehang of woeste bloemen. Da's wel een beetje klaar
Hallo?!
Wij hebben ook een rvs/zwart/witte keuken/wc/badkamer.

Ik heb in de keuken vooral houten assesiores in gezet. Om het wat levendiger te maken.

Voor handdoeken enzo heb ik knalkleurtjes gebruikt. Lekker makkelijk van de hema.

In de keuken wil ik er donkergroene bij om weer het 'natuur'idee er in te halen. Een paar kruidenplantjes op het aanrecht kan ook je keuken levendiger maken.

Bij de ikea hebben ze deze bakjes. die kan je aan de muur hangen. Ik vind ze erg leuk.
quote:Bambi_007 schreef op 05 oktober 2010 @ 08:20:

De keuken klinkt opzich nogal 'veilig' dus ik zou het opleuken met een felle kleur. Niet te overheersend, maar wat spulletjes kopen in een leuke kleur (rood, roze, paars, groen, net iets wat je leuk vindt) Dus dan bijv. rode handdoeken, wat accessoires in rood, dat soort dingen. En dat zou ik dan doortrekken naar de woonkamer.

Ik hou zelf niet zo van oranje, bruin, beige...weet ook niet of het wel zo mooi pas bij de omschrijving van je keuken (die klonk vrij strak vond ik)

Misschien kun je de woonkamer wat meer in grijstinten doen? Als je het toch iets veiliger wil houden....lijkt me ook mooier staan bij je keuken. Dus werken met wit en grijs en dan weer wat accessoires in die knalkleur als je in de keuken ook hebt. Dat oogt wel heel fris.

Sluit me aan bij de verschillende tinten groen. Dat oogt natuurlijker. Als alles lime is, is het zo 'gemaakt'. En beige en grijs kunnen best matchen. Maar het klinkt nu echt alsof de keuken een strakkere keuken wordt, terwijl je juist met je beige, terra en aardetinten een hele landelijke/zuidelijke kan op wil. Vind ik niet bij elkaar passen.

Overigens, ik zou zelf niet snel voor lamellen kiezen. Als je iets gaat veranderen aan de stoffering, zou ik gaan voor rol/vouwgordijnen of desnoods mooie horizontale jaloezieën. Al dan niet met overgordijnen.
Limegroen.
Bedankt voor alle reacties, mensen. Top! Dit doet mij inzien dat terra cotta een hele verkeerde keuze zou zijn voor onze inrichting. De keuken is inderdaad erg strak, maar daarbij ook erg kil door het witte/grijze. Dat betekent dat ik het met accessoires moet doen. Ik zit inderdaad aan felle kleuren te denken.

Voor wat de woonkamer betreft, is het ook een moderne, maar ik heb het gevoel dat die beige banken een beetje uit de toon vallen. De eetkamer is ook heel strak in wit/grijs (zwarte stoelen en glazen eettafel met RVS poten). Op de witte muren hebben wij grijze fotolijsten.

Gezien de banken nog lang niet toe zijn aan vernieuwing, zal ik het toch met ze moeten doen, dat betekent heel veel kussens, denk ik. Wat de lamellen betreft, ben ik het helemaal eens met jullie, die kunnen makkelijk vervangen worden door mooie gordijnen. Ook de salontafel, bijzettafel en TV-meubel is van glas/RVS.

Ik zit nu te denken aan die brede strepen op de muren in de kleuren limegroen en lichtgrijs (aan één kant) en de andere kant van de muur gewoon wit laten. Grijze gordijnen en limegroen tapijt + accessoires. Grote kusens in de kleuren wit,grijs en limegroen.

Wat denken jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven