Nieuwe keuken

13-06-2020 23:36 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Wij willen graag een nieuwe keuken maar je hoort zoveel nare verhalen over de verkooptactieken dat wij niet goed weten waar we moeten kijken. Willen sowieso niet bij keukens kijken die onder mandenmaker vallen. Maar is een kvik bijvoorbeeld wel goed? Als ik google op keukenboeren vindt ik het ook niet echt....wie heeft hier ervaring mee? En wat is het advies? Liefst in het midden van NL.

Bedankt voor het meedenken!
Ik weet niet wat je bedoelt met nare verhalen over verkoop tactieken maar mijn ervaring met keukens is dat de marge gigantisch is! Dus speel het spelletje van afdingen, leuk is anders, maar je moet het echt doen want je hebt alleen jezelf ermee als je t niet doet. Simpele keuken voor onze eerste flat kostte bij eerste indicatie 9000 euro en we hebben er uiteindelijk 3000 voor betaald, zo groot is de marge dus...

Nu voor een groter huis nieuwe keuken uitgezocht bij plaatselijke zaak, opgezet door een aannemer die dus ook zelf de boel kwam plaatsen, ideaal. Gewoon gevonden via Google. We zijn naar meerdere zaken geweest en overal een offerte opgevraagd en afgedongen tot we bij deze het beste gevoel hadden. Erg tevreden tot nu toe.
Ik zou een volgende keer weer voor Ikea gaan. Die had ik in mijn vorige appartement. We hebben nu een Bruynzeel-keuken genomen, maar ik zie geen verschil in kwaliteit. En bij Ikea weet je tenminste gewoon tot op het laatste deurtje of handgreepje wat het kost, zonder gedoe met afdingen en nú tekenen. Ze hebben wel wat minder keus qua frontjes en zo, maar voor mijn appartement was ik er prima geslaagd.
Ik had daar ook totaal geen zin, dat hele theater eromheen. Dus gewoon bij Ikea gekocht. Ongeveer 75% van mijn meubels zijn Ikea, dus die stap om daar ook de keuken te kopen was heel klein ;-D

Eerst zelf thuis aan de gang met de 3D indeler, deze in de winkel met een medewerker doorgenomen (of er nog dingen waren die ik misschien niet handig bedacht had) en daarna de keuken gekocht. Die moet je wel zelf in elkaar zetten natuurlijk, tenzij je het laat doen :euro:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Mijn advies: als het budget een zelfstandige zaak niet echt trekt, koop een Ikeakeuken en leuk die op met wat duurdere inbouwapparatuur.

Heb je een ruim budget en ben je al jaren aan het toeleven naar dé keuken: zoek een kleine zaak of meubelmaker. Dat is maatwerk en precies zo gemaakt als dat jij het wil.

In ons eerste koophuis had ik een Ikeakeuken in de meest neutrale, tijdloze samenstelling die ik kon vinden en in de meest gekochte afmetingen. Die
Whirpoolmeuk meets Ikea apparaten overgeslagen en B-merk gekocht (Etna). Die keuken staat 15 jaar later nog fier overeind bij de nieuwe bewoners (zij hebben er alleen een nieuw blad op laten maken).

Mijn buurman heeft een Kvik, daar is niets mis mee. Ziet er netjes uit. Ik zie alleen niet het verschil met een Ikeakeuken terwijl de prijs wel hoger ligt.
Lariba schreef:
13-06-2020 23:50
Ik zou een volgende keer weer voor Ikea gaan. Die had ik in mijn vorige appartement. We hebben nu een Bruynzeel-keuken genomen, maar ik zie geen verschil in kwaliteit. En bij Ikea weet je tenminste gewoon tot op het laatste deurtje of handgreepje wat het kost, zonder gedoe met afdingen en nú tekenen. Ze hebben wel wat minder keus qua frontjes en zo, maar voor mijn appartement was ik er prima geslaagd.
Helemaal mee eens!!!
Dat stomme afdingen, hoe verzinnen ze het.
Ik heb al 10 jaar een ikeakeuken. Geweldig en maar 3000 euro.
Wij zijn een aantal zaken afgegaan, ook bij een Mamdemakers. Gewoon eens op gesprek gegaan en ideeën vanuit de zaak aangehoord. Op die manier een beeld gekregen hoe wij het wilden qua opstelling. En ook een idee gekregen van de prijzen. Van te voren geen idee wat zo’n keuken kosten mag. Uiteindelijk hebben we de keuken en installatie laten doen via Keukenexpo, in Nieuwegein. Goed geholpen, er wordt meegedacht. En transparant in de prijzen, dit vonden we ook heel belangrijk. Niets afdingen, maar gewone prijzen.
Find people who will make you better (M. Obama)
Hier goede ervaringen met Superkeukens. Die deden niet mee aan het afdingspelletje, die gaven gewoon meteen de definitieve prijs. Dat was dezelfde prijs als waar de mandemakerskeukenboer op uitkwam ná het zogenaamde onderhandelen.
Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Kvik is volgens mij zelfde kwaliteit als Ikea. Ik sla die winkel over.

Heb nu 2 offertes opgevraagd, allebei bij lokale keukenboeren die ook de verbouwing erbij kunnen doen. Geen idee of daar nog wat met de prijs te doen valt. Vond de eerste prijs die we doorkegen al redelijk in de buurt van ons budget.

De grote ketens slaan wij dus over.
Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om offertes te krijgen. De keukenboer wil eerst het vertrouwen dat je bij hun koopt. Ook vroegen ze steeds om het budget.
Uiteindelijk bij Tulp keukens een keuken gekocht. Daar kwamen ze met een prijs. Dan doen ze daar nog korting vanaf. En daar moet je dus niet intrappen. Nadat de korting eraf was hebben wij er nog 40% afgekregen. Ze waren duidelijk niet blij met ons.
Ik heb gewoon een keuken van Ikea. Voldoet meer dan prima en heeft me nog geen 3000 euro gekost. Een bevriende aannemer heeft hem samen met ons geplaatst. Ik snap dat gezeur over kwaliteit nooit zo, het is niet dat een keuken van Ikea na 5 jaar uit elkaar valt. Van mij hoeft hij maar een jaar of 10 mee te gaan en dan wil ik toch weer wat nieuws. En met die prijzen van Ikea kan dat ook gewoon.
Creativity is intelligence having fun
Bij Ikea werken ze met standaard maten, mocht je net een kastje op maat nodig hebben bijvoorbeeld in een hoek of in een nisje dan kan het zijn dat je dan niet uit komt.

Wij zijn naar een lokale keukenboer geweest, daar eerst de keuken ontworpen en op het laatst pas de prijs te horen gekregen. Toen nog het blad veranderd en zo kwamen we ruim binnen ons budget uit.

Mijn tip is dus om daar eens te gaan kijken. Die bedrijven doen vaak ook niet moeilijk over het krijgen van een offerte.
Fluithaas schreef:
14-06-2020 00:18
Hier goede ervaringen met Superkeukens. Die deden niet mee aan het afdingspelletje, die gaven gewoon meteen de definitieve prijs. Dat was dezelfde prijs als waar de mandemakerskeukenboer op uitkwam ná het zogenaamde onderhandelen.
Hier ook, ze dachten mee zonder opdringerig te zijn en er kwamen geen onderhandelspelletjes bij.
De eerste keer gingen we naar keukenconcurrent of kampioen. Toen gingen ze van 25000 naar 10000 voor een keuken omdat ik zat te zeuren dat het te duur was. De marge is belachelijk. We voelde ons belazert.

Daarna gingen we naar Ikea. 25 jaar garantie op je keukenkastjes. Hun eigen inbouwapparatuur is Siemens. Je weer precies wat je uitgeeft want de prijzen staan vast. Ik wil niks anders meer.
Op zich is er ook niets mis met een keuken van de mandemakers groep.

Je moet je alleen niet onder druk laten zetten en flink afdingen. Dan krijg je ook daar een prima keuken.

Een plaatselijke zelfstandige keuken boer is vaak iets duurder als je wel goed kan afdingen omdat het daar minder goed kan. Maar je bent er wel zeker van dat je een eerlijke prijs betaald en vaak kunnen kastjes op maat worden gemaakt.

Ikea voldoet ook prima als het je smaak is en je alleen standaard maten nodig hebt.
Wij hebben pas de keuken bij een lokale keukenzaak gekocht. Prima geregeld en goede service.
Ik vind de kwaliteit van de keuken ook belangrijk. Hebben een aardig bedrag gespaard ervoor. We willen een u vorm keuken. Wij zijn bij kvik wezen kijken omdat een collega daar zijn keuken heeft gekocht. Maar ken verder niemand met ervaring daar.

Ben benieuwd wat een plaatselijke keukenboer vraagt..
diamantje123 schreef:
14-06-2020 07:42
Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Kvik is volgens mij zelfde kwaliteit als Ikea. Ik sla die winkel over.

Heb nu 2 offertes opgevraagd, allebei bij lokale keukenboeren die ook de verbouwing erbij kunnen doen. Geen idee of daar nog wat met de prijs te doen valt. Vond de eerste prijs die we doorkegen al redelijk in de buurt van ons budget.

De grote ketens slaan wij dus over.
Dat geneuzel over kwaliteit slaat nergens op. Mijn vriendin heeft een keuken van 10.000 euro en daar is vanalles mee. Mijne was 3000 en er is niets mee .
Wij hebben net inze keuken gekocht bij een plaatselijke kleine keukenboer. Niet goedkoop maar bloedmooi. En de service is top. We hebben onze wensen doorgegeven, kleuren en materialen uitgekozen zonder dat hij ons budget wist. Er viel niet af te dingen maar als het te duur zou worden konden we praten over ander materiaal/apparatuur etc. Ik weet niet waar je woont maar mocht het niet te ver van Diemen zijn dan is het een aanrader!
Onze eerst keuken kwam van de plaatselijk keukenbouwer.
De man heeft samen met ons rond de tafel gezeten, tekening gemaakt, opgemeten.
Twee maanden later had ik een pracht van een keuken, nooit geen spijt van gehad.
In ons nieuw huis,zit een eco keuken.
Hand gemaakt ,inbouw apparatuur, Ecokeuken uit Gieten.
Het is niet goedkoop, maar je hebt dan ook kwaliteit
Wij hebben onze keuken laten maken door een meubelmaker (moesten wel, een standaard keuken ging bij ons nooit niet passen). Wel erg duur, maar ook wel echt kwaliteit en super mooi. We gaan er ook vanuit dat deze keuken heel veel jaren mee kan. En als er eens wat is of vervangen moet worden, dan gaat dat altijd, omdat ze het zelf maken. Dus geen gezeik zoals bij bv een keukenkampioen of Ikea omdat net dat niet meer geleverd kan worden.
Het was echt even slikken, omdat wij ons ook gewoon voorbereid hadden op een keukenkampioen keuken, maar achteraf zijn we er super blij mee.
Heb net een nieuwe keuken, ben naar de plaatselijke timmerman gegaan....Heb alles houten kastjes, en mijn apparatuur was al hee nieuw. Mijn kastjes zijn hout, met autolak gespoten. We zijn meer dan tevreden!

daarbij; nu in Coronatijd overleven de groten wel, de kleine ondernemers niet!
JobEva schreef:
14-06-2020 11:00
Heb net een nieuwe keuken, ben naar de plaatselijke timmerman gegaan....Heb alles houten kastjes, en mijn apparatuur was al hee nieuw. Mijn kastjes zijn hout, met autolak gespoten. We zijn meer dan tevreden!

daarbij; nu in Coronatijd overleven de groten wel, de kleine ondernemers niet!
Ik ga echt niet doordat het coronatijd is naar een plaatselijke timmerman terwijl ik het stukken goedkoper kan krijgen bij Ikea voor dezelfde kwaliteit.
En ik dus wel..... Want ik heb geen zin om meer belasting te moeten betalen. En nu heb ik en vakmanschap, en service, uit de buurt. En geen ikea keuken.
Baby12345 schreef:
14-06-2020 10:18
Ik vind de kwaliteit van de keuken ook belangrijk. Hebben een aardig bedrag gespaard ervoor. We willen een u vorm keuken. Wij zijn bij kvik wezen kijken omdat een collega daar zijn keuken heeft gekocht. Maar ken verder niemand met ervaring daar.

Ben benieuwd wat een plaatselijke keukenboer vraagt..

Een hele mooie prijs!

Vooraf wilde hij niets over het budget weten. Aan de hand van onze wensen is er een voorstel uitgekomen.
En die viel onder ons maximum bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven