nieuwe vriend van moeder
zondag 14 april 2019 om 14:43
Hallo,
Ik ben 17 jaar en sinds anderhalve week heeft mijn moeder een nieuwe vriend. dit is de eerste vriend na de scheiding van mijn ouders 3 jaar geleden. nu is deze vriend hier al 5x geweest en heeft hier vanacht geslapen mijn zusje heeft haar gisteren betrapt op sex en ik vandaag ook. ze stelt nu al haar vriend boven ons door te zeggen: als het je niet aan staat rot je maar op. zo ken ik mijn moeder niet en ik vind het nogal een probleem. ik ben zelf uitwonend maar als ik thuis ben was ze eerst altijd al druk bezig met haar tablet vanwege badoo.
ik maak me zorgen om mijn 15 jaar oude zusjes omdat ze nu net ook een baan heeft voor t eerst in 5 jaar en ze laat het huishouden steeds vaker vallen en het koken dus ook. een van mn zusjes gaat met foute mensen om, blijft vaak lang weg en rookt en drinkt stiekem en ik heb het idee dat mijn moeder daar niet genoeg aandacht aan besteed.
ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan want als ik thuis ben komt heel het huishouden op mij terecht en ik voel me ook niet welkom thuis behalve als het voor mn werk is of als ik klusjes moet doen. mijn relatie met mijn moeder verslechterd steeds meer en ik ben bang dat ik haar zo kwijt raak. er is steeds meer spanning tussen ons en het sloopt mij. als ik er dan over wil praten zegt ze steeds dat ik uit huis ben om op eigen benen te gaan staan en dat ik zelfstandig moet zijn (dit smoesje gebruikt ze als sinds mn 14e dat was wanneer ik voor t eerst uit huis ging) of ze begint er over dat ze ook een vrouw is naast het moeder zijn. en ze schreeuwd heel hard dat we geen respect hebben voor haar maar in mijn ogen verdiend ze dat ook niet.... ze gedraagd zich nu niet als een moeder en ik ben er klaar mee!!!
wat moet ik doen?
Ik ben 17 jaar en sinds anderhalve week heeft mijn moeder een nieuwe vriend. dit is de eerste vriend na de scheiding van mijn ouders 3 jaar geleden. nu is deze vriend hier al 5x geweest en heeft hier vanacht geslapen mijn zusje heeft haar gisteren betrapt op sex en ik vandaag ook. ze stelt nu al haar vriend boven ons door te zeggen: als het je niet aan staat rot je maar op. zo ken ik mijn moeder niet en ik vind het nogal een probleem. ik ben zelf uitwonend maar als ik thuis ben was ze eerst altijd al druk bezig met haar tablet vanwege badoo.
ik maak me zorgen om mijn 15 jaar oude zusjes omdat ze nu net ook een baan heeft voor t eerst in 5 jaar en ze laat het huishouden steeds vaker vallen en het koken dus ook. een van mn zusjes gaat met foute mensen om, blijft vaak lang weg en rookt en drinkt stiekem en ik heb het idee dat mijn moeder daar niet genoeg aandacht aan besteed.
ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan want als ik thuis ben komt heel het huishouden op mij terecht en ik voel me ook niet welkom thuis behalve als het voor mn werk is of als ik klusjes moet doen. mijn relatie met mijn moeder verslechterd steeds meer en ik ben bang dat ik haar zo kwijt raak. er is steeds meer spanning tussen ons en het sloopt mij. als ik er dan over wil praten zegt ze steeds dat ik uit huis ben om op eigen benen te gaan staan en dat ik zelfstandig moet zijn (dit smoesje gebruikt ze als sinds mn 14e dat was wanneer ik voor t eerst uit huis ging) of ze begint er over dat ze ook een vrouw is naast het moeder zijn. en ze schreeuwd heel hard dat we geen respect hebben voor haar maar in mijn ogen verdiend ze dat ook niet.... ze gedraagd zich nu niet als een moeder en ik ben er klaar mee!!!
wat moet ik doen?
anoniem_385073 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 21:36
0.55% gewijzigd
woensdag 17 april 2019 om 13:58
Respect geef je, dat hoef je niet te verdienen.lizzyxx2001 schreef: ↑17-04-2019 09:37ja dat mag je vinden maar ik zeg ook al in mn verhaal dat ze mijn respect niet verdient.... ja het is mijn moeder maar het is ook gewoon een mens en respect moet je verdienen niet krijgen en met alle respect maar je weet niet wat er hier allemaal is voorgevallen.... en ze heeft de afgelopen jaren maar weinig gedaan om respect te verdienen..... een voorbeeld: ze was te bang om in te grijpen als mn pa weer eens agressief was...
dus zou je int vervolg je mening voor je willen houden want als je niks zinnigs te antwoorden hebt op mijn hulpvraag kan je maar gewoon beter niets antwoorden
woensdag 17 april 2019 om 22:39
woensdag 17 april 2019 om 22:41
ik vind van wel zo is het mij geleerd en er is ook geen respect naar mij toe dus wrm zou ik wel respect hebben voor haar? omdat het mijn moeder is? die rol heeft ze weg gegooit toen ze mij uit huis deed en ze het bewust aan de instanties over laat
woensdag 17 april 2019 om 22:49
To. Als je je zorgen maakt om je zusjes zou je dat het beste met je huisarts kunnen oppakken.
Verder heb je weinig invloed op je moeder. Nee het gaat niet zoals je zou mogen verwachten van je moeder maar het enige wat je voor jezelf kan doen is afstand nemen en je eigen leven opbouwen. Vanuit je woongroep naar begeleid wonen en zorgen dat je een diploma haalt en straks op eigen benen kunt staan.
Afstand nemen en houden van je moeder en haar gedrag en je eigen geluk maken.
Sterkte! Geen makkelijke start zo
Verder heb je weinig invloed op je moeder. Nee het gaat niet zoals je zou mogen verwachten van je moeder maar het enige wat je voor jezelf kan doen is afstand nemen en je eigen leven opbouwen. Vanuit je woongroep naar begeleid wonen en zorgen dat je een diploma haalt en straks op eigen benen kunt staan.
Afstand nemen en houden van je moeder en haar gedrag en je eigen geluk maken.
Sterkte! Geen makkelijke start zo
where ever you go, go with your heart
woensdag 17 april 2019 om 22:49
Heb je familieleden waar je aan kunt kloppen? Dat zusje dat foute vriend en heeft moet eigenlijk echt uit die situatie gehaald worden, liefst tijdelijk bij een tante in huis die niet uit die buurt komt.
Zorg goed voor jezelf!
vrijdag 19 april 2019 om 00:28
Omdat ze een mens is.lizzyxx2001 schreef: ↑17-04-2019 22:41ik vind van wel zo is het mij geleerd en er is ook geen respect naar mij toe dus wrm zou ik wel respect hebben voor haar? omdat het mijn moeder is? die rol heeft ze weg gegooit toen ze mij uit huis deed en ze het bewust aan de instanties over laat
Bespreek dit met je mentor. Hij of zij kan je helpen.
vrijdag 19 april 2019 om 00:30
Als het niet leuk is en je toch alleen maar moet sloven gewoon lekker alleen nog om het weekend gaan. Misschien een baantje dichter bij je verblijfplek zoeken.lizzyxx2001 schreef: ↑17-04-2019 22:39op een woongroep ja maar dat betekent niet dat ik niet gwn thuis kom... als ik veel moet werken dan slaap ik thuis ivm reistijd naar werk en ik ben om het weekend sws thuis