Nieuwe vrieskast

11-07-2011 01:15 8 berichten
Ik heb sinds vandaag een ( zo goed als nieuwe) vrieskast en hij staat nu in mn kast. Heb de stekker er in gedaan en hij slaat aan dus dat is allemaal goed. Hoe lang duurt het voordat hij gebruiksklaar is? Verder nog instructies? Dingen waar ik rekening mee moet houden? (heb er geen boekje bij ofzo)

Hij wordt nu wel erg warm aan beide zijkanten, klopt dit?

Bedankt vivavrieskastexperts!
Alle reacties Link kopieren
ik heb geleerd om dingen met koelvloeistof 24 uur te laten staan zonder aan te doen als het vervoerd is.
Oja dat is ook zo! Sh*t! Nou hij doet ht nu wel, koelt al aardig.. Hij heeft zo'n 12 uur stil gestaan.. Hopelijk gaat t goed. (haha ik heb ook geen geduld..)
Ik zal me niet teveel zorgen maken Dop! Zodra de vriezer rechtop is vervoerd, dan is 12 uur wel voldoende. Is ie op de zijkant vervoerd en heeft ie lang op z'n zij gelegen, dan moet je 24 uur in acht nemen.

Dat beide zijkanten warm worden is normaal

@moeilijkenaam: Het gaat niet om de koelvloeistof, maar om de olie in de compressor die door vervoer "verplaatst" is. Deze moet dan weer zakken alvorens de vriezer aan te zetten.
Kun je niet even googelen op het merk en type vrieskist? Kun je vast een handleiding vinden. De ene moet namelijk wel en dag aan staan om gebruiksklaar te zijn en de andere maar een paar uur.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Als hij in een kast staat moet hij wel aan alle kanten lucht hebben, niet met de achterkant pal tegen de muur aanzetten maar een paar centimeter er vanaf.
verba volant, scripta manent.
Ik zou hem even een dag leeglaten en dan pas beginnen met vullen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Thanks allemaal, heb wel google erop loslaten maar wist alleen een merk en geen type. Hij heeft idd ruimte aan de achterkanten, zo ver was ik gelukkig Hij was op zn zijkant vervoerd helaas,rit van ca 40 minuten. Heb m vanmiddag gevuld (er pas veel meer bij hoor, nog lang niet vol). Maar het lijkt erop dat alles gewoon werkt! Toch lekker zo'n extra ding erbij (had zo'n mini vriesvakje), blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven