NIeuwe wasdroger

25-10-2013 11:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een nieuwe wasdroger gaan kopen. Oude is 15 jaar oud en droogt steeds slechter. Ik twijfel echter welke ik zal kopen. Heb nu een condensdroger. Nadeel is dat de ruimte waar hij staat heel warm wordt, hij veel lawaai maakt en veel stroom verbruikt.

Er bestaan warmtepomp drogers. Die zouden al deze nadelen niet hebben, maar is ook bijna 2 keer zo duur. Vandaar de vraag: wie heeft een warmtepomp droger, en ben je er tevreden over?
Nee ik heb zelf ook een condens droger. Het kan hier niet anders. Maar echt gelukkig ben ik niet met resultaat als ie klaar is. Het beddengoed komt er nooit fatsoenlijk droog weer uit met als gevolg dat ik het alsnog aan de lijn moet hangen voor het terug de kast in kan.
Condensdrogers verbruiken niet perse meer energie dan afvoerdrogers hoor. Van een warmtepomp-droger heb ik nog nooit gehoord.
Hier ook een condensdroger. Mijn was komt er net zo uit als ik wil, ik zet hem op "kastdroog extra". Nou zijn die apparaten natuurlijk niet allemaal hetzelfde maar ze krijgen wel steeds betere programma's.
verba volant, scripta manent.
Ik heb een warmtepomp droger een bosch exologicxx 7 heb er ook een samsung ecobubble bij en bespaar 400 euro per jaar op mijn energierekening
warmtepompdrogers zijn een stuk zuiniger dan condensdrogers heb ik mij laten vertellen. Het ligt er aan hoe vaak je je droger aan zet hoeveel je er mee bespaart.

Wij hebben geen droger, maar twijfelen nog steeds of we er wel een willen.
Mirri29, jij bent dus tevreden over je wasdroger?

Geheel geen nadelen over te noemen?
Neem alsjeblieft geen bauknecht. Vreselijk, je was komt er gekreukt uit ondanks anti kreuk programma.
Ja hier ook een warmtepompdroger (Miele). Staat bij ons in een mini-washok. Er komt wel wat warmte vanaf maar niet vergelijkbaar met een condensdroger. Zijn inderdaad duur maar ze zijn een stuk zuiniger. Verder prima droger.
Ik heb een warmtepompdroger (Bosch) en ben er heel tevreden over. Hij geeft wel nog warmte af (de zolder wordt verwarmd...) maar doet t prima. Energieverbruik is echt vele malen lager. Ik heb minder energie verbruikt dit jaar terwijl ik de droger veel meer heb gebruikt door geboorte baby.

Nadeel van de mijne vind ik de gaatjes in de trommel, er is een ritslopertje in blijven hangen en afgebroken. Mijn vorige droger (Bauknecht waar ik heel tevreden over was) had geen gaatjes in de trommel.

Nog een nadeel: dekbedhoezen, ik heb formaat lits jumeaux, komen als een bal uit de droger. Op de een of andere manier draaien grote dingen in de knoop in deze droger. Dat gebeurde niet in mijn oude droger. Daardoor veel meer kreukels.
Hier een warmtepompdroger van Bosch, tevreden over, is inderdaad erg zuinig. Heb er alleen net een gekocht waar ik geen slangetje aan kon maken (wel bijgekocht natuurlijk want dacht dat dat standard was) waardoor ik steeds de lade moet legen.

Hij is stil, beter voor je kleding dan andere drogers (veel minder slijtage), iets kwetsbaardere kleding kan er ook in. Nadeel: hij is niet heel snel, doet er echt ruim 2 uur over. Ook niet mogelijk om dingen op te frissen of te ontkreuken in mijn droger, gelukkig zit die functie dan wel weer op mijn wasmachine.
Ik heb een gasgestookte wasdroger. Verbruikt amper stroom en maar weinig gas, erg zuinig dus. Is wel duurder in aanschaf en moet in een goed geventileerde ruimte staan. Was is snel droog, ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb een condensdroger van de siemens. Maar welk programma ik ook gebruik al is het ook kast droog. Mijn was komt er altijd vochtig weer uit. Ik maak m geregeld schoon en ik doe m niet te vol dus daar ligt het niet aan. Ik gebruik m dus eigenlijk zelden want ik hang de was meestal aan de waslijn op zolder.
quote:mirri29 schreef op 25 oktober 2013 @ 13:12:

Ik heb een warmtepomp droger een bosch exologicxx 7 heb er ook een samsung ecobubble bij en bespaar 400 euro per jaar op mijn energierekeningWel erg veel wat had hier voor staan want ik vindt die 400 euro op jaarbasis ongehoord veel
bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen eens in een witgoedwinkel kijken
Hier ook een warmtepompdroger (Beko). Wij kregen ondanks aanschaf van de droger geld terug dit jaar. Hiervoor gebruikte ik geen droger. De was is altijd goed droog, ook als de trommel propvol is. Hij stopt ook eerder als de was droog is. Ook als het programma officieel nog niet klaar is. Dit type is niet zo heel stil. Ik ben er heel blij mee.
Wij hebben een AEG warmtepompdroger. Is inderdaad wel zuinig, maar de aanschafprijs ligt een stuk hoger. Heb wel eens uitgerekend dat je het verschil in aanschafprijs pas na 8 jaar hebt terugverdiend. Moet hij wel zolang meegaan, natuurlijk. Vanaf jaar negen ga je pas verdienen.

Wat ons over de streep haalde was de bouwkwaliteit, de hoop op rendement en het feit dat een warmtepomp bij lagere temperatuur droogt. Duurt inderdaad langer, maar je hebt dan ook minder krimp.
Wordt bij jullie de ruimte waar hij staat warm? Voor degene die ook een condens droger hadden, wordt bij de warmtepompdroger de ruimte minder warm?

En qua herrie, maakt de warmtepomp droger veel herrie?

We hebben nog geen gekocht. We zijn vandaag wel naar een witgoedwinkel geweest, maar zitten echt nog in de oriëntatie fase.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven