Niewe badkamer huurwoning - wgh werkt niet mee..

03-11-2009 16:49 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:marijestudentje schreef op 05 november 2009 @ 22:55:

Wat ik me afvraag is waarom de mensen die hier in een uitgeleefd huis terecht kwamen akkoord zijn gegaan toen ze de sleutel kregen. Het lijkt me toch dat hier regels voor zijn hoe een huis opgeleverd dient te worden?

Als je verhuisd dien je de woning toch ook volgens bepaalde eisen op te leveren? Dan mag je dat toch ook verwachten als je er gaat wonen.

Ik weet eigenlijk niet anders dan dat je op het moment dat je de sleutel krijgt de woning bekijkt met een opzichter en dan akkoord gaat met de woning. En dus ook met alles wat er op dat moment zichtbaar mis is.

Maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd

En jij weet bij bezichtiging dat de badkamer lekt en de cv-ketel er na een uurtje ermee ophoudt? Knap, je moet taxateur worden.

In mijn vorige huurhuis zaten er deuken in de radiator. Dat beïnvloedde de werking van de verwarming niet, maar zag er erg armoedig uit. We hebben dat meteen aangegeven, en opzichter zei dat dat met het 3-jarig onderhoud vervangen zou worden. Nou, we hebben er 7 jaar gewoond en geen 3 -jarig onderhoud gehad, ik bedoel maar.

Bovendien zijn er ook mensen die jaren in een huis wonen en dat door normaal gebruik en slijtage op een dag spullen stuk gaan. Heel normaal allemaal en dan behoort een wbv dat te vervangen.
en als je na 8-10-20 jaar eindelijk iets aangeboden krijgt....dan wil je ook niet weigeren
.
quote:marijestudentje schreef op 05 november 2009 @ 22:55:

Wat ik me afvraag is waarom de mensen die hier in een uitgeleefd huis terecht kwamen akkoord zijn gegaan toen ze de sleutel kregen. Het lijkt me toch dat hier regels voor zijn hoe een huis opgeleverd dient te worden?

Als je verhuisd dien je de woning toch ook volgens bepaalde eisen op te leveren? Dan mag je dat toch ook verwachten als je er gaat wonen.

Ik weet eigenlijk niet anders dan dat je op het moment dat je de sleutel krijgt de woning bekijkt met een opzichter en dan akkoord gaat met de woning. En dus ook met alles wat er op dat moment zichtbaar mis is.

Maar goed misschien zie ik dit wel verkeerd

Ik heb enorm goed mijn huis geinspecteerd. Maar de lekke badkamer had ik niet gezien, want bij inspectie ga je niet een kwartier douchen. En omdat de vorige bewoonster blijkbaar niet veel douchte op haar 93ste, waren er ook geen vochtplekken te zien.

Ik heb wel mijn muren laten stucen door de woningbouw, er zaten gewoon enorme gaten in de muur. Maar dat was geen glad stucwerk, het was gewoon dichtplamuren Want gestuced opleveren hoeft niet, zolang het maar "behangklaar" is. En behangklaar, dat is het ook met 5 lagen behang op de muur.

Het houtwerk was gok ik 30 jaar niet geschilderd. In die tijd waren er nieuwe vensterbanken en nieuwe kunststof kozijnen met dubbel glas geplaatst. Hierbij waren 4 verschillende houtkleuren voor gebruikt, deze moest ik allemaal, overal schilderen. de deuren waren een soort beigegroen, moest ik ook allemaal schilderen. Dat zie je wel direct, maar reken maar dat dit een hoop werk is.

Dit viel allemaal binnen de regels van de woningbouw wat acceptabel was.

Wel had ik een nieuw keukenblok erin, maar dat s ook maar 3 kastjes, je moet zelf een gasplaat en oven ed meenemen. Standaard woningbouw is niet luxe zeg maar.

Als je geluk hebt, krijg je een huis waarin mensen recent goed vakwerk hebben geleverd, in kleuren die je niet tegenstaan. Maar als het huis verder goed is, ruim genoeg, leuk hoekhuis ed, dan neem je het geklus voor lief. Zoveel huizen krijg je meestal niet aangeboden, bij mij in de buurt mag je ook maar een bepaald aantal aangeboden huizen weigeren. En aan een advertentie, zonder interieurfoto's, zoals ik ze altijd tegenkwam, kan je niet inschatten wat er binnen gedaan moet worden.

De woningbouw levert vaak enkel het minimale, je kunt er niet veel over zeuren gezien de prijs.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Precies.. toen ik het contract tekende wíst ik dat er heel veel gedaan moest worden, en dat hebben we ook gedaan.. maar dingen als een hele badkamer vervangen - nee dat valt niet meer onder normaal klussen!

Bij dingen die ik aangekaart heb werd ik trouwens ook regelmatig doorgestuurd naar andere firma's (levering douchecabine, nee sory dat hebben we uitbesteed - Lekke CV - ketel, nee sorry daar moet je die en die service voor hebben - Geiser in de keuken, nee sorry die huur je van eneco..) dus dat schiet gewoon niet op, en is nog een duur grapje ook met al die 0900 nr's.

Ach mn badkamer heeft nu campingniveau, de keuken ziet er ook niet al te florisant uit, stucwerk ziet er niet uit, maar verder ben ik reuze blij met m'n huisje in het centrum voor bijna geen geld! Want met de huurprijs mag ik in mn handjes knijpen!
quote:singalala schreef op 06 november 2009 @ 15:53:

[...]

Ik heb wel mijn muren laten stucen door de woningbouw, er zaten gewoon enorme gaten in de muur. Maar dat was geen glad stucwerk, het was gewoon dichtplamuren Want gestuced opleveren hoeft niet, zolang het maar "behangklaar" is. En behangklaar, dat is het ook met 5 lagen behang op de muur.

Het houtwerk was gok ik 30 jaar niet geschilderd. In die tijd waren er nieuwe vensterbanken en nieuwe kunststof kozijnen met dubbel glas geplaatst. Hierbij waren 4 verschillende houtkleuren voor gebruikt, deze moest ik allemaal, overal schilderen. de deuren waren een soort beigegroen, moest ik ook allemaal schilderen. Dat zie je wel direct, maar reken maar dat dit een hoop werk is.

Dit viel allemaal binnen de regels van de woningbouw wat acceptabel was.

Binnenschilder- en behangwerk is altijd voor de huurder. Dit is wettelijk zo geregeld (in het besluit kleine herstellingen) en daarnaast zijn zulk soort dingen natuurlijk altijd aan persoonlijke smaak gebonden, misschien vond iemand anders 'jouw' beigegroen wel helemaal the bomb

neemt natuurlijk niet weg dat de corporaties lekkage, kapotte keukenblokken e/d dient te vervangen. wat ik dan wel weer snap is dat een cv-ketel weer even opgelapt wordt als er voor het jaar erop planmatige vervanging van de ketels gepland staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven