Olievlek op bank

22-12-2011 10:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik per ongeluk gemorst met olijfolie op onze bank. De bank is licht creme van kleur en van stof. Nu heb ik al wat gegooglet hoe je dat schoon kan maken, en kwam ik uit op Dasty ontvetter van de Wibra, of wasbenzine.. Maar nu mijn vraag of iemand weet of die Dasty niet te agressief is en ontkleurt? Of hebben jullie eventueel nog andere tips?
Ik zou het eerst proberen met wat keukenpapier en een strijkbout. Keukenpapier op de stof leggen, als het kan ook aan de onderzijde van de stof, en dan de strijkbout over het keukenpapier halen.
Ik heb ooit vlekken van rondvliegende kruidenboter uit een rokje gekregen met Dasty. Sindsdien ben ik fan.

Waarom probeer je het niet met Dreft TO, dat is ook sterk ontvettend.

En anders eerst even proberen op de achterkant van de bank ofzo....
PS: geen vragen stellen over het hoe en wat van de rondvliegende kruidenboter aub....
Rondvliegende kruidenboter? Vertel eens!
Strijkbout en keukenpapier vind ik bij alle vetvlekken altijd een wereldwonder. De rest weghalen met Dasty. Ik ben ook fan, maar niet door de rondvliegende kruidenboter.
quote:Katherina schreef op 22 december 2011 @ 10:55:

Strijkbout en keukenpapier vind ik bij alle vetvlekken altijd een wereldwonder. De rest weghalen met Dasty. Ik ben ook fan, maar niet door de rondvliegende kruidenboter.

Aha, zo te lezen ben jij nog nooit een klodder onverwacht tegengekomen.....

Wacht maar. Met kerst en de bijbehorende stress voor de deur,
Bedankt voor de tips :-) Strijkbout met keukenpapier, kan dat ook een dag later nog? Denk niet dat ik keukenpapier onder de stof kan krijgen, volgens mij hebben we geen afneembare hoes namelijk. Ik ga het iig proberen!
Dasty.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Proberen kan altijd.

Als je Dasty gebruikt, gebruik dit dan eerst op een zichtbare plek. Je kunt ook Biotex of gewoon Dreft afwasmiddel gebruiken.

Ik ben groot fan van Dasty, op stoffen ben ik echter altijd heel voorzichtig met Dasty.
Biotex heb ik gisteren gelijk al geprobeert (groen), maar dat werkt niet, het is niks minder geworden
TO, keukenpapier OP de stof.. Dus je strijkt op het keukenpapier!
Ja snap ik, maar kreeg de tip om het daarnaast ook aan de onderzijde van de stof te leggen als dat kan :-)
K2R vlekkenspray, verkrijgbaar bij bijv. Etos, is ook een oplossing en wellicht wat voorzichtiger dan de warmte van de strijkbout (probeer dat in ieder geval eerst even op een onopvallend plekje). Je moet de vlek inspuiten en dan ontstaat er een poederige witte vlek, die je na een tijdje kunt weg borstelen/stofzuigen. Evt herhalen
Oh dat is ook een idee! Iemand ook ervaring met HG vlekkenspray? Vind HG meestal wel goed werken maar daar moet ik iets verder voor omrijden en is ook wat duurder natuurlijk.. Maar als het werkt heb ik het er wel voor over!
Ik heb HG vlekkenspray ooit geprobeerd op een heerlijke luie stoel omdat de hond daar wat viezigs uit zijn piemeltje op achter had gelaten... sindsdien is het zijn stoel, want het sloeg wit uit op bruine stof.

Dus iwees daar wel voorzichtig mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven