OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Moooooooooooooooooooooooooooooi!

Shufu is trouwens lekker;-)
.
Mooi hoor Zoy. Heerlijk ruim, wat een verschil met je vorige huis.

Ik hoop dat je hier super gelukkig en gezond, oud mag worden met je kroost en Zooiman.

Je bent en blijft natuurlijk een chaoot, maar het was erg vermakelijk dit topic te lezen.
Ghe ( ik ben nog niet klaar heur )
Mooi geworden Zoyla!! Gefeliciteerd hoor!
.
Overloop boven ( check die lichtinval)

Mooi Zoyla, mijn complimenten!
.
Erg mooi!
Vorige huis was ook mooi, maar gewoon te klein, althans boven dan.

Foto's zijn weer weg.
Zo zie je maar weer. Het goede vinden is een kwestie van de juiste persoon op het juiste moment.

En een vaste trap naar zolder lijkt me het einde. Maar ach, er moet toch wat te wensen overblijven
prachtige overloop zeg! Wat een licht en strak en ruim enzo.

Nou, petje af hoor dat jullie het zo snel zo mooi hebben gekregen. Chaotisch of niet, het ziet er in ieder geval niet zo uit.

Succes in jullie huis verder!
Kijk, als er nu ook chaos om me heen bestaat, word ik helemaal gillend gek. Het is niet voor niks dat ik het leeg en strak en licht en opgeruimd wil houden, daar zit een hele diepe reden achter.

Of eigenlijk is ie simpel; als niet, dan draai ik door. Big time. Het is dus voor iedereen beter dit. Psychologisch enzo.....

Een therapeutische zen-ruimte.

Mén wat ben ik gegroeid. Je had me een aantal jaren geleden moeten zien. Of betergezegt; je had mijn huishouden toen moeten zien. Niet zo gek dat ik toen een draak was, grinn
Ik heb je foto's op je hyves gezien en wat is het mooi!

Ik denk dat ik ook maar witte muren ga nemen, heb nu veel kleur in huis maar wit brengt wel rust. Erg mooi Zoyla.
Je klinkt weer een stuk rustiger.

Komt dat van je witte muren, of heb je eindelijk de sleutel van het oude huis af kunnen geven, zonder gezeur ?
Wat leuk dat je overloop toch licht is, dit had ik niet verwacht, ik had gedacht dat de trap alles weg zou nemen.

Voor de belangstellenden, ik heb dit licht( en dan nog veel meer) dus zowel op de 1e verdieping als beneden een soort"lichtkoepel"
Suf, vraag ik om foto's, ben ik te laat = (

Affijn, ik hoor dat het resultaat er mag zijn. Nou, geniet er lekker van. Zen enzo *mmmmmmmmmmm*
Chips! Ik heb de foto's ook gemist. Mogen ze nog even erop?

Een fan. (haha)
@Zoy: ik ben in volle afwachting op de verhuiskaart, anders sta ik nog een keer in Grun bij een compleet onbekende familie in de achtertuin!
Hahaha, moet je nog even wachten, we zijn nog niet aangesloten op internet en kunnen dus nog niet bellen en printen e.d.

Als alles weer werkt komen er verhuiskaarten ieders kant op.

Ik ben ziek. Uiteraard. Het moest er eens van komen. Een ontstoken kaakgewricht. En een pijn dat dat doet. Echt niet grappig meer..

Wij zijn echt de familie kneus wat dat aangaat. Rosa die longontsteking heeft momenteel. Ik met die stomme en zeer pijnlijke ontsteking ( gek genoeg is eten de enige remedie, maar niet handig voor de lijn) en met Iris zat ik vanochtend al vroeg op de poli kinderoncologie voor een tussentijdse bloedcontrole omdat er een aantal tekenen aan de wand waren zeg maar....

Loos alarm, godzijdank. Maar verdikkeme het zet je wel per direct weer met beide benen op de grond. Verhuizen en alles wat daarbij komt kijken is ineens zo niet-belangrijk allemaal....
KNIP
Wouououououw prachtig!

Kan zo in de VT wonen.

Dank voor de foto's.
Ziet er prachtig uit
Pffffff, ik ben ZO ontzettend allesoverheersend moe. Ik ben aan vakantie toe.

Dit weekend eerst the walk for life, google anders maar eens, te moe om uit te leggen en daarna inpakken voor Marrakech

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven