Onkruid tegen gaan

30-06-2016 12:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb de tuin compleet schoongemaakt met de hogedruk. Het ziet er nu dus mooi uit en onkruid vrij. Kan ik nu iets op de tegels doen waardoor het onkruid niet of bijna niet meer terug komt? Anders kan ik volgende week weer opnieuw beginnen ben ik bang.

Alvast bedankt!
Ik dacht even 'is er onkruid dat je belemmert om ergens heen te gaan'? Maar goed, je bedoelt dus 'onkruid tegengaan'. Als tuinliefhebber is mijn eerste reactie: mooie aanleiding om al die rottegels eruit te halen en echte plantjes en gras erin te stoppen. Maar dat wil je denk ik niet.

Er bestaan allerhande middeltjes tegen onkruid, het ene wat giftiger en effectiever dan het andere. Maar geregeld met de hand eruit halen blijft het devies.
Bij de Action heb ik zo'n speciaal voegen mes gekocht voor 1,29 en ze hebben ook zo'n stalen borstel (langwerpig en dan hoef je niet te bukken.

Met deze regen wordt alle GIF snel weg gespoeld. Dan werkt het niet en het komt in de grond terecht. Mos krijg je ook weg met zachte zeep. Nacht in laten trekken en dan de volgende morgen afborstelen. Dat ga ik dus proberen op de trap, maar moet er wel een kartonnetje over tegen uitglijden.

Ik hoop dat het lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven