Onverklaarbaar verdwenen

25-07-2013 22:21 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt iets heel stoms hoor maar heb vanmiddag een naaigarenklosje gekocht om iets vast te naaien. Ben ermee bezig en moest nog wat garen hebben en het klosje is gewoon foetsie.

Het lag op tafel en ik ben even weggelopen omdat ik de jurk waar iets aan gedaan moest worden aanhad en ik even in de spiegel moest kijken of het goed zat.

Heb echt het hele huis afgezocht, zelfs de bank helemaal weggeschoven omdat ik dacht dat het daaronder gerold was. Nee dus.

Kan het niet uitstaan en blijf contant op dezelfde plekken zoeken.

Het grappige is dat het garen een onzichtbaar (doorzichtbaar) garen was maar ja het zit wel om een klosje dus je moet het wel kunnen zien.

Hebben jullie dit weleens gehad?
Loop even de route van die bank naar de spiegel, waarschijnlijk ligt het daar ergens in de buurt op de grond.
Van mijn moeder altijd geleerd om Sint Antonius aan te roepen. Heeft me heeeeel vaak geholpen, dag later sleutels weer terecht!

"Antonius, Antonius, mijn beste vrind

Zorg dat ik mijn sleutels/klosje garen/ketting/oplader weer vind"

En dat drie keer achter elkaar!
quote:limelight schreef op 25 juli 2013 @ 23:37:

Loop even de route van die bank naar de spiegel, waarschijnlijk ligt het daar ergens in de buurt op de grond.Al honderd keer gedaan maar het is er echt niet, helaas.
Heb ik héél vaak. Om gek van te worden... Lukt mij ook maar niet om het eens anders en meer geordend te doen.
Op de wc?
quote:Biebeliee schreef op donderdag 25 juli 2013 22:27 Panty om je stofzuigeruiteinde doen en gaan stofzuigen. Misschien hangt ie er zo aan.Das een goeie!
Ik ben altijd blij met dit soort topics, het ligt dus niet aan mij.

Weken zoeken naar autosleutels, dan toch maar reserve laten maken, en als je die dan hebt binnen 2 dagen liggen de "oude" sleutels gewoon op de plaats waar ze altijd liggen, en waar ik tig keer heb gekeken.

En verder ook, dinge pakken, even wegleggen, wil je ze pakken zijn ze weg.

Overal zoeken, en je ziet ze later gewoon liggen op de plaats waarvan je zeker wist dat ze lagen en waar je ook al 3 keer gekeken had.

Van mijn kat weet ik dat hij af en toe in de derde dimensie verdwijnt, en dan ineens ploef weer terug is en gewoon op de bank ligt te ronken, maar met andere spullen ben ik dat nog steeds niet gewend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:annmary64 schreef op 25 juli 2013 @ 23:09:

Het lag echt op de eettafel. Ben er nergens mee weggelopen.

Goed blijven kijken dan, het is doorzichtig.

Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
quote:limelight schreef op 25 juli 2013 @ 23:37:

Loop even de route van die bank naar de spiegel, waarschijnlijk ligt het daar ergens in de buurt op de grond.

"Terugspoelen" werkte vroeger bij mij. Het is te stom voor woorden (schaam me rot dat ik dit opschrijf).

Achteruit de route opnieuw volgen en precies doen wat je had gedaan, maar dan in omgekeerde volgorde. Snap je het nog?

Niet te snel lopen want ondertussen moet je nadenken over wat je precies deed. Ik heb daar best vaak iets mee teruggevonden. Echt wonderlijk.

De logische verklaring zal wel zijn dat je vanuit de andere kant naar de ruimte gaat kijken.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
quote:LillyFeeee schreef op 25 juli 2013 @ 23:25:

Ik hou me trouwens ook aanbevolen voor mijn verdwenen mobiele telefoon. Van het ene op het andere moment thuis gewoon zomaar weg. Zelfs tijdens de verhuizing niet bovenwater gekomen.Ik ben de oplader van mijn iPhone3 kwijt. Ik snap er niks van. Het moet hier ergens thuis liggen, maar ik kom het maar niet tegen ook als ik het zoek.
Achteraf blijkt altijd dat ik het in mijn handen heb gepakt en daarmee naar een andere plek ben gelopen, bijvoorbeeld de vrieskast. Daar moest ik mijn handen vrij hebben omdat ik iets anders heb gepakt en heb verplaatst.

Dus in mijn geval zou het op een richeltje liggen naast de vrieskast of misschien zelfs daar op de grond.
Ook een leuke zijn broekzakken, badjaszakken, jaszakken, vestzakken, andere tassen van net datgene wat je toen aan had maar je dat niet meer kan herinneren en ook zelden draagt of bij je hebt. Dus heel goed alles precies weer nalopen en elk stukje miniscuul afzoeken, jezelf, je kleding en alles waarbij je ook maar in de buurt bent geweest.

Ik vind het meeste terug, alleen soms wel een beetje te laat. Ook kijken op plekken waarvan je denkt het zal echt niet... Juist die plekken!

Succes ;)
quote:BellatrixVanDetta schreef op 25 juli 2013 @ 22:36:

Herkenbaar. Mijn droger eet sokken. Ik heb weessokjes in alle kleuren.Oh jaaaaa hoor, JIJ hebt al MIJN weessokjes
Je bent zelf een theepot
Jep, mn sleutels bij de Appie, was er maar 5 min, 10 keer mijn korte cirkeltje daar gevolgd, 10 keer mijn tas uitgepakt, aantal keer nagevraagd, ook dag erna, maar compleet foetsie
quote:miekepieke schreef op 25 juli 2013 @ 23:59:

Op de wc?

Daar vind mijn stiefdochter vaak haar telefoon terug.

Ik loop ook vaak even terug. Meestal om te bedenken wat ik ook al weer wilde doen op de plek waar ik heen liep.

Ook een favoriete plek is de leunstoel. Dan zitten de afstandsbedieningen weer tussen kussen en leuning. (stiefdochter... sloddervos pur sang)
Ik heb (helaas) geen tips, maar ik word zo blij van dit topic! Ik raak altijd alles kwijt en soms vind ik het terug, maar soms ook niet. Afstandsbedieningen heb ik wel eens in de ijskast terug gevonden (heel logisch), sleutels vind ik vreemd genoeg zelden terug en de rest van mijn zoekgeraakte meuk komt soms boven water. Ik heb dit al heel mijn leven en dacht dat het aan mijn brein lag, maar gelukkig ben ik niet de enige!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 25 juli 2013 @ 22:36:

Herkenbaar. Mijn droger eet sokken. Ik heb weessokjes in alle kleuren.Dit kun je ook oplossen door gewoon alle sokken in dezelfde kleur te kopen
Tralalala
Glass, goede tip!

Of ik ga bij SuzanneSuus langs!
Huts!
Had je hond honger ;)
Zo ben ik er nog steeds niet achter wat er ooit gebeurd is met een geheugenkaart van mijn camera.

Kon het ook niet uitstaan dat ik alles over de kop heb gehad maar niks gevonden. Op een gegeven moment berust je er toch maar in dat het een mysterie zal blijven.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik vind vaak dingen terug op een plank in m'n kledingkast, wc en op de badkamer. En ik weet inmiddels waar m'n vriend dingen opruimt voor t geval ik weer eens wat kwijt ben wat hij toevallig heeft 'opgeruimd'.

Laatst een waszakje gekocht bij de hunkenmoller, heel handig.. Voor 1x, nu issie kwijt.

Ook hier een weeshuis voor sokken, volgens mij inmiddels 20 inwoners. Ik houd ze apart voor als de volgende was d'r uit komt. Heel soms is t opeens een match, maar vaak zat gaan de weessokken weer alleen de bak in.
Heerlijk topic! En zo herkenbaar

Heb laatst een keukenmachine aan een vriendin gegeven. Ik dacht dat alles in de doos zat, maar ze berichtte me dat er een belangrijk onderdeel ontbrak. Bij het opruimen van mijn bestekla kwam ik het onderdeel tegen. Ik heb het toen opzij gelegd.

Toen ik het onderdeel later die dag wilde pakken was het verdwenen. Ik heb overal gezocht, zelfs de vuilniszak binnenstebuiten gekeerd omdat ik bang was dat ik het had weggegooid. Was de deur die dag nog niet uitgeweest, dus ver weg kon t nooit zijn dacht ik. Helaas zonder resultaat. Moest vriendin dus teleurstellen.

Een paar maanden later, nadat mijn auto bij de garage was geweest voor een beurt, lag het onderdeel ineens in mijn auto

Ik ben echt stomverbaasd, maar goed... Onderdeel is terecht, iedereen blij.
Dacht altijd dat ik de enige ben met een eigen zwart gat in huis. Raak zo vaak spullen kwijt, en soms kom ik ze weer tegen op de meest vreemde plaatsen en andere dingen blijven voorgoed weg. Onbegrijpelijk.
Mijn huistelefoon vind ik wel ens terug in de kledingkast.

Als ik de was opvouw/opruim ben ik wel eens aan het bellen met een vriendin.

Op de 1 of andere manier leg ik dan ook de telefoon in de kledingkast. Waarom? Geen idee maar ik blijf het doen.

Is trouwens ook de eerste plek waar ik tegenwoordig zoek.
Hoe vaak ik mijn telefoon niet al gebeld heb om 'm te vinden... Laatst was ik mijn zonnebril kwijt. Ik had overal gezocht, niets gevonden, dus maar een nieuwe gekocht. Ik kwam 'm laatst weer tegen, in de auto, in één van de ontelbare vakjes die deze auto rijk is. ..
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven