Onze Jack Russell
dinsdag 31 mei 2011 om 22:01
Wij zijn de trotse baasjes van een ontzettend lieve jack russel, Ace, gekregen met 12 weken en nu al weer een stoertje van 20 maanden! Qua karakter is het net een kat, zijn grote 'broer' en 'zus' zijn 2 katten en waar wij steekjes hebben laten vallen met de opvoeding, hebben zij dat rechtgetrokken ...zo blaft Ace nauwelijks (de katten leerden em dit aan door em een tik te geven als ie dat wel deed, hahah). Dus wat betreft zijn karakter (dominantie etc.) mogen we in onze handjes knijpen. Ook is het hem duidelijk dat hij als laatste is binnengekomen en dus onderaan in de 'rang' staat, al wil hij afentoe wel proberen om hoger te komen...dat heeft nog niet mogen baten . Echter plast Ace met et uitlaten om de halve meter en ook binnen vindt ie et wel zo prettig. Ook tilt ie te pas en onpas zijn pootje op (waarbij hij overigens niet altijd plast). Alles al geprobeerd om hiervan af te komen, helaas! In overleg met de dierenarts hebben we besloten dat hij gecastreerd gaat worden, het is dan ook echt voor het vele plassen en vooral in huis, want voor andere honden heeft hij vreemdgenoeg geen oog, kan zich rustig een uur in het bos vermaken met een tak zonder op te kijken als er een hond voorbijkomt. Wie kan ons over zijn/haar ervaring vertellen over een castratie bij een reu? Of van advies voorzien
dinsdag 31 mei 2011 om 22:10
Geen ervaring met castratie, maar mijnJack deed het altijd op een krant en die legden we steeds meer naar de achterdeur tot de krant buiten lag.... Niet boos worden als je het pas achteraf ziet, want dan heeft het totaal geen zin omdat ze het verband niet kunnen leggen. Als je het ziet gebeuren oppakken, op de krant/ of buiten zetten? Bij ons werkte het zo.
Maar ja, ze zijn wel eigenwijs hè!? Die van mij blaft ook amper, hij loopt met een grote boog om katten heen. Dat vind ie helemaal niets! Paarden daarentegen vind ie helemaal geweldig! Hij denkt ook graag dat ie erg groot is, maar als puntje bij paaltje komt dan valt dat ook wel mee hahaha!
Veel plezier met je Jack!
Maar ja, ze zijn wel eigenwijs hè!? Die van mij blaft ook amper, hij loopt met een grote boog om katten heen. Dat vind ie helemaal niets! Paarden daarentegen vind ie helemaal geweldig! Hij denkt ook graag dat ie erg groot is, maar als puntje bij paaltje komt dan valt dat ook wel mee hahaha!
Veel plezier met je Jack!
dinsdag 31 mei 2011 om 22:26
Normaal gesproken plaste ie ook niet binnen, schijnt ie de laatste tijd wel fijn te vinden:s...alleen wij wat minder! Volgens de dierenarts zou het dominantie kunnen zijn om zijn gebied af te bakenen. Dat mag ie van mij ook wel doen, met een lint ofso!
Buiten mag het van mij ook wel, helemaal als ie gewoon losloopt...dan is het zijn uurtje:)
Eigenwijs! Heel erg, hahah! Tenminste, tegen ons (bij de katten nie zoveel)...tis ook uitproberen gezien z'n leeftijd en het typische karakter waar we ook voor gevallen zijn.
Dank voor jullie reactie:)...en ook heel veel plezier met die draakjes!
Buiten mag het van mij ook wel, helemaal als ie gewoon losloopt...dan is het zijn uurtje:)
Eigenwijs! Heel erg, hahah! Tenminste, tegen ons (bij de katten nie zoveel)...tis ook uitproberen gezien z'n leeftijd en het typische karakter waar we ook voor gevallen zijn.
Dank voor jullie reactie:)...en ook heel veel plezier met die draakjes!
dinsdag 31 mei 2011 om 22:34
Hier een JRT , een reu van nu 2jaar. toen hij net gecastreerd was , heerlijk wat een uitkomst. Ging maar 1x plassen. Daarvoor 300x op 10meter haha..
Nu zijn we een jaar verder en plast ie 10x op 10 meter.. Ach dat is wel te overzien..
En de reden dat ik mijn JRT had gecastreerd was nietomdat hij in huis plaste , maar wel dat hij op de meest vreemde manieren sperma drupjes liet vallen op mijn laminaat werd er helemaal gek van.
En zijn gedrag is een stuk rustiger geworden , en nog beter gaan luisteren en alerter op mij zijn. Maar dat kan ook deels aan zijn leeftijd liggen en de cursussen die we gevolgd hebben.
Nu zijn we een jaar verder en plast ie 10x op 10 meter.. Ach dat is wel te overzien..
En de reden dat ik mijn JRT had gecastreerd was nietomdat hij in huis plaste , maar wel dat hij op de meest vreemde manieren sperma drupjes liet vallen op mijn laminaat werd er helemaal gek van.
En zijn gedrag is een stuk rustiger geworden , en nog beter gaan luisteren en alerter op mij zijn. Maar dat kan ook deels aan zijn leeftijd liggen en de cursussen die we gevolgd hebben.
dinsdag 31 mei 2011 om 22:42
je mag aangeven waar hij wel en niet mag plassen. En ook om de halve meter hoeft niet. Ik heb ergens gelezen ( klok en klepel ) dat de baas in de roedel ( jij dus ) bepaald wanneer de anderen stilstaan en tijd hebben om hun behoefte te doen. Mijn hond had er ook een handje van om iedere keer stil te gaan staan om te plassen. Na een aantal keren een kort klein rukje aan de lijn liep ie mee tot daar waar hij wel mocht plassen.
en ik had m als puppie geleerd om op commando te poepen ( geheel per ongeluk )
en ik had m als puppie geleerd om op commando te poepen ( geheel per ongeluk )
dinsdag 31 mei 2011 om 22:49
Hoop idd dat et helpt, vooral dat we er binnen dan vanaf zouden kunnen zijn. Tis niet alleen vervelend om iedere keer de dweil erdoorheen te halen (de vloer heeft nog nooit zo geglommen!), maar hij doet et gerust ook tegen de bank aan...het schoenenrek is ook een favoriete plek.
De leeftijd zal er idd ook mee te maken hebben, hiervoor niet gedaan en nu wil ie zich laten horen.
Op dit moment zou ik tekenen voor ieder geval een jaar 'schoon', hahah!
De leeftijd zal er idd ook mee te maken hebben, hiervoor niet gedaan en nu wil ie zich laten horen.
Op dit moment zou ik tekenen voor ieder geval een jaar 'schoon', hahah!
dinsdag 31 mei 2011 om 23:30
Hier een kruising met een JR, ook een reu. Hij is inmiddels 5 jaar. Wat jij schrijft over het in huis plassen herken ik. Ook na de castratie ging het door. Toen ben ik opnieuw begonnen met zindelijkheidstraining, en zijn plasplekjes binnen met ammoniak behandeld. Toen is hij er helemaal af gekomen, maar het blijft een hond die vaak naar buiten moet om te plassen.