Onze kat gaat bevallen!

08-06-2013 13:29 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik denk dat mijn kat gaat bevallen. Toen ik thuis kwam lagen er wat plekjes bloed in de kamer, en was ze enorm aan het miauwen. Ze wou dat ik achter haar aan liep, en nu zit ik naast haar bij de werpkist. Ze ligt redelijk rustig, maar ik voel me daarintegen best in paniek!

Ik ben namelijk alleen thuis(ik woon nog thuis), en degene die bij de bevalling zou zijn kan ik niet bereiken. En nu heb ik me wel ingelezen op internet, maar toch voel ik stress. Ik ben bang dat ik wat vergeten ben! en dit is de eerste keer dat ik bij een bevalling ben.

Kan iemand mij helpen wat ik nodig heb, wat ik moet doen?

Ik heb het volgende bij de hand: washandjes en handdoeken, een weegschaaltje, telefoonnummer van de dierenarts, zakje voor afval. En ze ligt in een rustige omgeving met een goede temperatuur.

Alleen heb ik geen slijmzuiger, maar ik las dat je een kitten ook kan schudden, maar dat lijkt me nogal eng.

En ik vroeg me af hoe lang het kan gaan duren? Ik weet niet of ik bij haar weg kan namelijk. Ik vind het echt doodeng, straks gaat er wat mis :(

Hopelijk kunnen jullie me een beetje geruststellen. Ik ben nu nog een keer alles op het internet aan het lezen, maar sommige dingen spreken elkaar ook tegen, dus dat vind ik weer lastig.

Heel erg bedankt. Groetjes,
Ik zie de adertjes nog lopen op het beestje, is dat niet gewoon omdat het te vroeg is?

Ja die site heb ik openstaan, biebeliee.
quote:fee1 schreef op 08 juni 2013 @ 15:19:

Ik kan dit gewoon niet :(

De volgende is er nu en ze likt er al bijna een half uur aan maar dat beest zit nog in de nageboorte. moet ik het dan afpakken en het er uit halen?

Door mij zal dat beestje wel dood zijn.Heb je nou al de dierenarts gebeld? Telefoon en nr. had je bij de hand. Wat zegt die hiervan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er wordt al 2 uur lang gezegd dat je het best de dierenarts kan bellen. Dus, heb je al gebeld?
Ben ook benieuwd wat de dierenarts voor advies heeft gegeven. doe dat nou maar, dan hoef je je toch ook niet meer zo onzeker te voelen.
"dat beest zit nog in de nageboorte" ????

Denk echt dat je beter even de dierenarts kunt bellen.
quote:Rara70 schreef op 08 juni 2013 @ 15:39:

"dat beest zit nog in de nageboorte" ????

Denk echt dat je beter even de dierenarts kunt bellen.

Inderdaad, want erg veel basiskennis lijk je niet te hebben

Maar wel succes/sterkte hoor, lijkt me naar om opeens zoiets aan de hand te hebben.
Jeez, bel nou gewoon de DA!
quote:Anyco schreef op 08 juni 2013 @ 15:38:

Er wordt al 2 uur lang gezegd dat je het best de dierenarts kan bellen. Dus, heb je al gebeld?

Bij het begin van het topic is dat advies al door een paar gegeven. Snap niet dat je niet even belt.

In de tijd om hier op het forum te vragen heb je al direct goed advies als je de DA spreekt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kan door de hormonen komen, maar ik zit me echt op te vreten als ik dit topic lees...

Wees niet zo eigenwijs en bel de DA!
Yarn is cheaper than therapy...
Ik kan het echt niet geloven dit.

Zoveel advies en er zo weinig mee doen.

BEL DE DIERENARTS

HAAL DE BUURVROUW

Als je in paniek bent kun je niets meer....schakel een ander in die er meer van weet.
Leuk hier vanacht bevallen van 3 pracht babys..

POes net 1 jaar makkelijke goeie bevalling niet geblert of iets heel rustig en ontspannen ongeveer 3 uur geduurt dat ze er alle 3 waren.. en gaat super

Ze is een hele lieve mama

Heeft alles zelf gedaan en opgeruimd.

Hier wouw mama ook eerst dat ik naast der zat en der aaide. Heb der zoizo veel geaaid en kan nog steeds zo wel haar als de babys aaien vind ze fijn..

Als het goed is bijt ze zelf de navelstreng door en eet de moederkoek en het slijm allemaal op..

Je kan ook beter niet aan de babys komen dat kan zorgen voor afstoten of dood bijten..

Als vader er is ook beter uit de buurt houden..

Beste om rustig in de buurtte blijven en niet te stressen..

Meestal gaat het goed en doet mama alles zelf

Het kan zijn dat als ze het echt niet doet je de navel streng door moet knippen maar beter wachten of mama het doet ivm het aanraken van de babys
TO,

vertel me alsjeblieft dat je al met de DA aan de lijn hangt..
Met die nageboorte bedoel je zeker de vliezen?

Ik zou inderdaad de DA bellen. Als de kittens gezond zijn is dat meestal nergens voor nodig, maar nu lijkt het me toch wel raadzaam. Het risico bestaat bijvoorbeeld dat er placenta's of zelfs kittens achterblijven, en daar kan de moederpoes doodziek van worden.

Wel rot voor je dat het nu zo loopt, meestal gaat het vanzelf. Echt pech.
Hoe dan ook beste niet aan de kitten komen zeker niet als er meer babys zijn Die nog moeten komen.

De kans bestaat dan dat moeder of allemaal afstoot of allemaal dood bijt..

Beste dieren arts bellen
1 dode kitten zegt niks over de volgende kittens

Kunnen van verschillende vaders zijn of gewoon 1 niet gezond. Het kan van alles zijn

Het dode poesje het beste tot na de hele bevalling laten liggen.

MAar bel plz de DA
Ja ik heb de dierenarts toch maar gebeld, wist ook niet goed wat ik moest. Sorry dat het zo lang duurde.

Ze is hier naar toe gekomen, en ze zijn inderdaad te vroeg geboren. Ongeveer 40/45 dagen waren/zijn ze. Ik heb ze nu ook weg gehaald bij mijn kat. Mijn kat ging er ook op liggen, dus dat was goed volgens haar.

En nu moet ik haar binnenhouden een paar dagen en letten op dat ze goed eet en drinkt, en haar temperatuur ind e gaten houden. En ik mag gelukkig gewoon weer bellen als ik nog vragen heb.

Mijn kat ligt nu weer te slapen maar ik vind het echt zo rot. Gaat zij er last van krijgen dat ze dode kittens heeft gehad?
quote:fee1 schreef op 08 juni 2013 @ 16:51:

Ja ik heb de dierenarts toch maar gebeld, wist ook niet goed wat ik moest. Sorry dat het zo lang duurde.

Ze is hier naar toe gekomen, en ze zijn inderdaad te vroeg geboren. Ongeveer 40/45 dagen waren/zijn ze. Ik heb ze nu ook weg gehaald bij mijn kat. Mijn kat ging er ook op liggen, dus dat was goed volgens haar.

En nu moet ik haar binnenhouden een paar dagen en letten op dat ze goed eet en drinkt, en haar temperatuur ind e gaten houden. En ik mag gelukkig gewoon weer bellen als ik nog vragen heb.

Mijn kat ligt nu weer te slapen maar ik vind het echt zo rot. Gaat zij er last van krijgen dat ze dode kittens heeft gehad?Ook binnen houden tot ze is gesteriliseerd, dit wil je toch niet nog een keer mee maken en de poes aandoen? Zeg tegen je ouders dat ze haar moeten laten steriliseren, voor haar eigen gezondheid.

Mijn kat ligt nu weer te slapen maar ik vind het echt zo rot. Gaat zij er last van krijgen dat ze dode kittens heeft gehad?

Psychisch niet, het moederschap is bij katten zuiver instinctief, dus geen rouwprocessen en zo. Fysiek kan ze er last van krijgen als er iets achtergebleven is in haar baarmoeder, dus je moet haar inderdaad goed in de gaten houden en temperaturen: verhoogde temperatuur kan duiden op baarmoederontsteking.

Goed dat je de DA gebeld hebt, en sterkte met de schrik!

Mijn kat ligt nu weer te slapen maar ik vind het echt zo rot. Gaat zij er last van krijgen dat ze dode kittens heeft gehad?het is ook rot, hopelijk mag ze pas weer naar buiten als ze gesteriliseerd is.
quote:mamavando schreef op 08 juni 2013 @ 16:09:

Leuk hier vanacht bevallen van 3 pracht babys..

POes net 1 jaar makkelijke goeie bevalling niet geblert of iets heel rustig en ontspannen ongeveer 3 uur geduurt dat ze er alle 3 waren.. en gaat super

Ze is een hele lieve mama

Heeft alles zelf gedaan en opgeruimd.

Hier wouw mama ook eerst dat ik naast der zat en der aaide. Heb der zoizo veel geaaid en kan nog steeds zo wel haar als de babys aaien vind ze fijn..

Als het goed is bijt ze zelf de navelstreng door en eet de moederkoek en het slijm allemaal op..

Je kan ook beter niet aan de babys komen dat kan zorgen voor afstoten of dood bijten..

Als vader er is ook beter uit de buurt houden..

Beste om rustig in de buurtte blijven en niet te stressen..

Meestal gaat het goed en doet mama alles zelf

Het kan zijn dat als ze het echt niet doet je de navel streng door moet knippen maar beter wachten of mama het doet ivm het aanraken van de babysHopelijk wordt ook deze poes gesteriliseerd. De asiels zitten overvol met katten en kittens.
Het lullige is dat veel mensen nog steeds hun eigen gevoelens tov babys projecteren op katten. Oh, roepen ze dan, het lijkt me zo leuk voor de poes zo'n nestje! Maar poezen vinden er geen reet aan, ze zorgen voor hun jongen omdat ze dat van hun instinct moeten en verder niks. En die schattige jonge poesjes worden groot en dan zit je er maar mee.

Ik weet er alles van: mijn moeder was zo'n kattenvrouwtje. Het ene nest na het andere, vreselijk. Ik heb nu een parttime poes, we delen haar met de buren . En gelukkig is ze gesteriliseerd, want ik moet er echt niet meer aan denken.
vreselijk, het is voor die poezen ook niet prettig om steeds krols te zijn. Nog maar te zwijgen over wat er allemaal mis kan gaan met zo'n "Leuk nestje". Wellicht heeft poes een infectieziekte overgehouden aan haar bevruchting, zoals kattenaids of FIP. Dan heb je naast de doodgeboren kitten (want geen erfelijkheidsonderzoek gedaan) straks ook nog een dode poes. En dat terwijl kittens in asiels geen huis kunnen vinden en op marktplaats de dieren voor een paar euro worden verhandeld.

BAH
Ja, bah inderdaad. En kom me nou niet aan met 'dat is de natuur'. Er is niks natuurlijks meer te bekennen aan huiskatten. Leuk dat de mensen ze hebben gedomesticeerd, maar dan zullen de mensen dus ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Koeien en paarden neuken ook niet maar raak.
je hoeft niks te doen, de meeste katten zijn hierbij liever alleen. Kom elk uur even kijken, that's it. Het levert meestal geen problemen op
quote:dubbelma schreef op 08 juni 2013 @ 19:46:

je hoeft niks te doen, de meeste katten zijn hierbij liever alleen. Kom elk uur even kijken, that's it. Het levert meestal geen problemen opSoms he, soms is het toch wel handig om wat verder te lezen dan de OP. Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven