Ook hier burenergernis

01-12-2011 15:25 50 berichten
Het ging lang goed, maar nu is het weer mis...

Naast ons woont een Afrikaanse vrouw met haar kind en een slinger familieleden (niet bij te houden wie allemaal).

We hebben in het verleden al veel geluidsoverlast van ze gehad, dan hadden ze een feestje met professionele geluidsapparauur in de tuin en gingen tot diep in de nacht door. Keiharde muziek, gillen, schreeuwen, drugs gebruiken.

Nu begint het dus weer. Hoewel het nog vroeg is, is mijn dochter net haar bed uitgestuiterd van de schrik. Het lawaai moet aan het eind van het blok nog te horen zijn.

Helaas kan ik er nu niets aan doen, overdag mag je geluid maken. We zijn niet meer on speaking terms, ik bel de politie bij overlast. Die afspraak staat met de wijkagent.

Wilde gewoon even afreageren.

Alle reacties Link kopieren
Overdag mag je geluid maken, maar ook dit heeft grenzen volgens mij!! Misschien eens bij de wijkagent informeren?
quote:helene31 schreef op 01 december 2011 @ 15:25:

Het ging lang goed, maar nu is het weer mis...

Het lawaai moet aan het eind van het blok nog te horen zijn.

Helaas kan ik er nu niets aan doen, overdag mag je geluid maken.

Maar mag je de muziek ook zo hard zetten dat het aan het eind van het blok nog te horen is?
Geluid mag je overdag maken, maar niet teveel geluid.

Is het echt niet te harden, dan zou ik toch aanbellen en vragen of ze stiller willen zijn.

Doen ze niets, dan bel je de politie.
overlast mag sowieso niet, volgens mij. maar na 10 uur moet je gewoon je gemak houden. Maar ja, wat overlast is, is nogal persoonlijk.

Het zou fijn zijn als er eens andere buren gingen klagen en het niet altijd op jou neer zou komen (of gebeurt dat al?).

Is het een huurhuis of een koophuis? Misschien de verhuurder erop aanspreken?
Ik ga niet aanbellen, de laatste keer dat ik dat deed werd ik bedreigd door een groep stonede mannen.

Ik wacht nog een uurtje, dan is man thuis. Kijken wat hij zegt.

Ik begrijp er alleen weinig van. Er woont een meisje van een jaar of 4. Die zal toch ook van rust houden en op tijd naar bed moeten?
quote:sugarmiss schreef op 01 december 2011 @ 15:30:

[...]

Maar mag je de muziek ook zo hard zetten dat het aan het eind van het blok nog te horen is?

dacht ik ook maar als ik google vind ik dit:

Regels voor geluidsoverlast buren en werk

Voor geluidsoverlast van buren zijn geen wettelijke geluidsnormen vastgelegd. Wel heeft het ministerie van Infrastrutuur en Milieu (IenM) een Handreiking burenlawaai opgesteld met oplossingen voor geluidshinder van buren.

http://www.rijksoverheid. ... geluidsoverlast-in-de-wet
Zijn er meer mensen die er last van hebben of ben jij de enige?
Oh, het is een koophuis. Dus vandaar contact met de wijkagent.
quote:helene31 schreef op 01 december 2011 @ 15:35:

Oh, het is een koophuis. Dus vandaar contact met de wijkagent.Ai! Wat lastig, joh! Dan kan je ook niet 1, 2, 3 verhuizen!
quote:blogbabe schreef op 01 december 2011 @ 15:34:

Zijn er meer mensen die er last van hebben of ben jij de enige?Het huis aan de andere kant staat leeg en de rest van het blok werkt overdag. In het weekend storen meerderen zich eraan, al zijn wij de enigen met een klein kind. Dat vergroot de ergernis uiteraard.
quote:blogbabe schreef op 01 december 2011 @ 15:36:

[...]

Ai! Wat lastig, joh! Dan kan je ook niet 1, 2, 3 verhuizen! Alsof dat met een huurhuis wél kan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 01 december 2011 @ 15:37:

[...]

Alsof dat met een huurhuis wél kan? Nou, dan krijg je van de woonstichting nog weleens een soortgelijke woning aangeboden. (als je er echt niet meer uitkomt samen) Bij ons in de regio (een dorp, geen randstad) is dat zeker mogelijk!
Hoi Helene,

Overlast veroorzaken mag sowieso niet, dus ook niet overdag. Als jouw buren wel hun huis huren, kan je het beste contact opnemen met hun verhuurder, zij zijn verplicht zich als goed huurder te gedragen en overlast veroorzaken mag ook in dit kader niet. Als zij ook een koopwoning hebben, dan kan je ze civiel aanpakken, bijvoorbeeld via een kort geding, maar inderdaad dit ook via de politie proberen. Overigens lijkt het mij een zorgelijk situatie voor dat kindje van je buren, dat zou ik sowieso aankaarten bij de wijkagent. De politie kan eventueel een zorgmelding maken bij jeugdzorg.
Oei, ik weet niet of ik een melding durf te maken. Ik heb zelf ook een kind. Als zij erachter komen dat ik het was, benik bang voor represailles.
Ze mogen ook overdag maar tot een X aantal decibel geluid maken. Vraag aan de wijkagent of dat bij jou binnen en buiten opgemeten kan worden. Dat moet wel anders word elke aanklacht verworpen.

Ik zou me eigenlijk nog meer zorgen maken om dat kindje...
Wat een *****situatie!

Overlast is overlast en is dus ook overdag niet de bedoeling.

Gewoon de politie bellen dus, ook al is het alleen maar een melding, dan is het wel geregistreerd. En ook weer contact met de wijkagent opnemen, zodat hij weet dat de problemen weer toenemen (kan je gelijk je zorgen over dat kind aankaarten, zodat hij de melding bij AMK kan doen i.p.v. jij)

Ik zou zeker ook vertellen over de drugs (vermoeden dat er gedeald wordt?!)

Zou het ooit uit de hand lopen, kunnen er maar beter zoveel mogelijk instanties en mensen op de hoogte zijn.

*zouden buren zwakke plek hebben?*

Was dat mijn gedachte? Tjee
Misschien heb je hier iets aan. Wel enorm vervelend!
quote:cheerlesscard schreef op 01 december 2011 @ 15:51:

Vraag aan de wijkagent of dat bij jou binnen en buiten opgemeten kan worden. Daar is de politie niet van. Geluidsmetingen zul je óf zelf moeten doen of laten doen door bijvoorbeeld een Milieudienst o.i.d. Wel kan de politie zelf constateren dat er sprake is van geluidsoverlast. Naast aanspreken bestaat de mogelijkheid tot inbeslagname van geluidsapparatuur. Maar dan ben je wel heel veel -en frequente!- meldingen verder hoor.
Goh, ik heb zoiets gehad met mijn vorige bovenburen, ook Afrikanen, die maakten altijd herrie, stampen, schreeuwen, noem het maar op. Ook nog dreigen etc. Ik ben mijn toenmalige partner zijn vaak aan de deur geweest, op vriendelijke toon, maar later werd het steeds grimmiger, we werden uitgescholden. Een paar keer de politie gebeld. Woningbouw ingelicht. Alles gedaan om alleen maar wat rust te krijgen.

Uiteindelijk is het danig geëscaleerd en ik omdat ik er psychisch aan onderdoor dreigde te gaan ben ik verhuisd.

(Het heeft 3 jaar geduurd, het laatste 1,5 jaar was ik gewoon bang om naar huis te gaan. Ik zat zelfs met hartkloppingen in de trein als ik van werk terug naar huis ging) Sorry, ik zou willen dat ik beter nieuws voor je had.
Overigens hier ook AMK gebeld, anoniem, ze wisten meteen dat wij het waren.

Ik zou het je ten zeerste afraden.
Nog heel even, dan is man thuis. Ik laat hem even kijken of ik niet overdrijf en de politie bellen.

Wat bezielt mensen om zoveel lawaai te maken op een doordeweekse middag vraag ik me af.

En inderdaad, arm kindje.
quote:kaatje_85 schreef op 01 december 2011 @ 16:19:

Overigens hier ook AMK gebeld, anoniem, ze wisten meteen dat wij het waren.

Ik zou het je ten zeerste afraden.

Ze wisten destijds al dat ik de politie belde, omdat ik de enige was die bij hen geklaagd had.

Ik ben bang voor een wedermelding of geweld/pesterijen.
quote:helene31 schreef op 01 december 2011 @ 16:22:

[...]

Ze wisten destijds al dat ik de politie belde, omdat ik de enige was die bij hen geklaagd had.

Ik ben bang voor een wedermelding of geweld/pesterijen.

Wij waren ook de enigen die de politie belden uit het blok. De rest durfde gewoon niet. Ze intimideerden iedereen, pa was een criminele drugsdealer. Tel uit je winst.

Het is echt heel erg uit de hand gelopen. Ik woon er al niet meer sinds april 2010 maar heb nu nog last van naweeën van die ellende.
Zo erg is het gelukkig hier niet, dat lijkt me echt een hel.

Wij gaan even onderduiken bij schoonouders zodadelijk. Kan dochter nog even slapen, die is inmiddels bloedchagrijnig. Als ze nog bezig zijn als we terugkomen, bellen we meteen de pliesie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven