oops I did it again

30-12-2012 12:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens in de anderhalf jaar overkomt het me, de wasmachine maakt een raar geluid. Ik weet al wat het is.. .er zit iets achter de trommel en ik weet ook heel goed hoe het komt. Ik heb hem weer net iets te vol gehad en er is iets achter geraakt. En weer neem ik me voor om het kleine spul in een waszak te doen (en met twee kinderen onder de 2 jaar is dat heel veel klein spul). Maar goed nu zit ik dus met een probleem. Want naast de kosten die het met zich mee gaat brengen waar vind ik een monteur die snel kan komen, dat gaat niet lukken nu. Dat betekend zeker een week zonder machine. En dat met twee kleine kinderen zie ik niet zitten.

Dus wie weet hoe ik dit probleem zelf kan oplossen? Kan dat sowieso???

Eigenlijk wilde ik het al in het topictitel zetten maar omdat ik zelf al een hekel heb aan al die help topic eindig ik er maar mee

HELLUP!!!!!!
als je met merk en typenummer gaat googelen dan vind je vaak mensen die hetzelfde hebben gehad, en kun je zien hoe het op te lossen is.

Voor noodgevallen heb ik zelf een wasmachinemannetje maar die houd ik geheim. :-)
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 12:44:

[...]

Volgens mij gaat het pas serieus mis als je gebeld wordt.Ik denk dat het per telefoon verschilt. Als ik uit ga gaan mijn pasje en telefoon samen in het telefoonhoesje. Dus ook als er gebeld wordt. Nooit problemen gehad. Ook niet met mijn 5 vorige telefoons. Ook niet met op de laptop of speakers leggen, terwijl daar toch naalden en kleine metalen dingen aan blijven hangen. Eerlijk gezegd dacht ik dus ook dat heel dat magneet verhaal een broodje aap was, blijkbaar heb ik gewoon veel geluk?
Maakt hij trouwens alleen een raar geluid, of echt een heel raar geluid?

Als het niet te erg is kun je je wasmachine ws. gewoon gebruiken. Het kledingstuk zal onder de trommel liggen en tot gruis gemalen worden. (Als het in de draaiende delen van de trommel terechtkomt ben je daarentegen verder van huis).
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 12:41:

[...]

De magneet in de telefoon maakt dat je pas het niet meer doet.O,dan was het wel wat ik dacht.. gheghe!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik zal ook maar ontopic reageren :P

Bel gewoon een wasmachinemannetje.
quote:chatnoir schreef op 30 december 2012 @ 12:44:

Maar goed, iemand enig idee of ik dit probleem zelf kan oplossen? Iemand???? Dat zou zo fijn zijn....

Tuurlijk kan dat. maar je noemt geen merk ofzo, dus details zul je ook niet snel krijgen.

Zorg voor een goed setje schroevendraaiers,

Gewoon voorzichtig aan beginnen.

Stekker eruit, kraan dicht.

Zorg dat alles wat je doet weer omkeerbaar is, niks doorknippen, of heel veel kracht zetten. Alleen zo leer je het.

Lukt het niet dan scheelt het de monteur wellicht de eerste stap van het openmaken van het apparaat.

Zorg ervoor dat je naderhand alles weer waterdicht aansluit. en test dat. Dat laatste is een duidelijk leermoment. dus als je wasmachine staat op een plek waar je niet meteen een waterval creeert als het foutgaat is dat een voordeel.

Hier een filmpje van een miele, geeft je een aardig idee.

http://www.youtube.com/watch?v=xv1cDhg_QK4
buurman is 92....

familie woont op 1,5 uur rijden...

zal het dus zelf moeten doen
thanks pi!!

Wist niet dat het merk er toe deed. Het is een AEG lavamat
quote:Hercke schreef op 30 december 2012 @ 12:55:

Maakt hij trouwens alleen een raar geluid, of echt een heel raar geluid?

Als het niet te erg is kun je je wasmachine ws. gewoon gebruiken. Het kledingstuk zal onder de trommel liggen en tot gruis gemalen worden. (Als het in de draaiende delen van de trommel terechtkomt ben je daarentegen verder van huis).

Het is of alsof er een vliegtuig opstijgt... ha..ha.. denk dat ik het risico maar niet neem om nog een was te draaien.

Monteur ga ik morgen bellen als het niet lukt maar dan denk ik dat ze pas volgende week maandag op z'n vroegst komen.. en dat is lang zonder wasmachine.... heel lang met twee kleine kinderen
quote:Hercke schreef op 30 december 2012 @ 12:52:

als je met merk en typenummer gaat googelen dan vind je vaak mensen die hetzelfde hebben gehad, en kun je zien hoe het op te lossen is.

Voor noodgevallen heb ik zelf een wasmachinemannetje maar die houd ik geheim. :-)ah.... ah... pretty please....
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 12:31:

Ik heb dat met bankpasjes. Ik heb gisteren voor de 4e! Keer dit jaar mijn bankpasje bij mijn telefoon gehad.Wat is daar mis mee dan?
quote:Stukje_Cake schreef op 30 december 2012 @ 13:05:

[...]

Wat is daar mis mee dan?ff teruglezen... iets met een magneet
quote:annelaure schreef op 30 december 2012 @ 12:55:

[...]

Ik denk dat het per telefoon verschilt. Als ik uit ga gaan mijn pasje en telefoon samen in het telefoonhoesje. Dus ook als er gebeld wordt. Nooit problemen gehad. Ook niet met mijn 5 vorige telefoons. Ook niet met op de laptop of speakers leggen, terwijl daar toch naalden en kleine metalen dingen aan blijven hangen. Eerlijk gezegd dacht ik dus ook dat heel dat magneet verhaal een broodje aap was, blijkbaar heb ik gewoon veel geluk?Waarschijnlijk heb je inderdaad geluk of ik gewoon pech.
quote:Stukje_Cake schreef op 30 december 2012 @ 13:05:

[...]

Wat is daar mis mee dan?Dan doet ie 't niet meer.
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 13:09:

[...]

Dan doet ie 't niet meer.Ow dan heb ik zeker altijd geluk gehad.. Ik duw de pas met het tanken altijd in mijn kontzak en regelmatig aan de kant waar ook de telefoon zit.
Ik verslijt ook wasmachines bij de vleet. En omdat zo'n ding met een gezin onmisbaar is heb ik er altijd een als reserve. Gaat er wat mis dat stap ik over op de andere en heeft mijn man alle tijd om de oude eventueel te repareren. Of om een nieuwe te regelen. Tot die tijd zitten we dan niet zonder. Je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben..
Waarom zouden ze pas over een week kunnen komen? Bij mooi konden ze binnen een dag of twee.
Als er wat tussen trommel en kuip zit heeft achterkant losmaken geen zin.

Voel eens los aan de trommel en draai met de hand hoor je geluid ? vaak schiet een bh-beugel door de tromel heen ff zoeken weghalen en wassen maar
Als ik de trommel heen en weer doe dan hoor ik het ook Het is geen bh beugel want dat klinkt anders (weet ik uit ervaring )
quote:nellaaa schreef op 30 december 2012 @ 13:30:

Waarom zouden ze pas over een week kunnen komen? Bij mooi konden ze binnen een dag of twee.Er zit hier altijd vier werkdagen tussen bellen en wanneer ze komen. Maandag bellen zou in principe donderdag komen zijn alleen zit oudjaarsdag en nieuwjaarsdag tussen dus dan wordt het maandag (ook dit weet ik uit ervaring en het helpt ook niet als je gaat huilen omdat je elk moment een kind kan krijgen met de gedachten van een kraamweek zonderwasmachine weet ik ook weer uit ervaring.. helaas)
Je kan dat ding toch gewoon voorzichtig uit elkaar halen? Lukt het in elkaar zetten niet, dan heb je tenminste al voorwerk gedaan voor de wasmachineman.
Kun je dan geen andere reparateur bellen? Zo lang wachten is belachelijk.
Een wasmachine kopen die niet je was opvreet.
Ik weet in deze omgeving geen andere monteur, dit is vanuit AEG/Miele enzo. Dus mocht iemand een goede weten in de bollenstreek dan hoor ik het graag (woon tussen Lisse en Hillegom).

Maar vanavond ga ik hem uit elkaar halen, heb net al gezien dat het me niet ff snel lukt als de kinderen slapen.
Ik zou zelf niet gaan aanklooien als je er geenverstand van hebt. Open maken is niet moeilijk maar alles dicht maken etc en dat die daarna nog veilig werkt is moeilijker. Ik denk dat er niets anders op zit dan de noodzakelijke was met de hand te wassen. Heb dat ook eens moeten doen nadat de wasmachine stuk ging. Was sorteren en in een emmer lauw water met genoeg wasmiddel doen. Een nachtje laten weken. En dan de volgende dag uitspoelen. Hele vieze kleing krijg je dan niet heel goed schoon maar meeste gaat er wel uit als je het een nacht laat weken. Uiteindelijk ben je binnen half uur wel klaar. Als je een droogtrommek hebt kun je het daarna daarin gooien en anders aan droogrekje hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven