oops I did it again

30-12-2012 12:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens in de anderhalf jaar overkomt het me, de wasmachine maakt een raar geluid. Ik weet al wat het is.. .er zit iets achter de trommel en ik weet ook heel goed hoe het komt. Ik heb hem weer net iets te vol gehad en er is iets achter geraakt. En weer neem ik me voor om het kleine spul in een waszak te doen (en met twee kinderen onder de 2 jaar is dat heel veel klein spul). Maar goed nu zit ik dus met een probleem. Want naast de kosten die het met zich mee gaat brengen waar vind ik een monteur die snel kan komen, dat gaat niet lukken nu. Dat betekend zeker een week zonder machine. En dat met twee kleine kinderen zie ik niet zitten.

Dus wie weet hoe ik dit probleem zelf kan oplossen? Kan dat sowieso???

Eigenlijk wilde ik het al in het topictitel zetten maar omdat ik zelf al een hekel heb aan al die help topic eindig ik er maar mee

HELLUP!!!!!!
quote:chatnoir schreef op 30 december 2012 @ 13:42:

Als ik de trommel heen en weer doe dan hoor ik het ook Het is geen bh beugel want dat klinkt anders (weet ik uit ervaring )

Wat mis je uit de was ? is het metaal geluid loopt hij echt aan ?

Achterwand kun je los halen maar daar zie jij niks aan dichte kuip met v-snaar.

Metaal spijker of iets degelijk probeer eens een sterke magneet.

Hoe oud is de machine miscchien zijn het wel de lagers.
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 12:31:

Ik heb dat met bankpasjes. Ik heb gisteren voor de 4e! Keer dit jaar mijn bankpasje bij mijn telefoon gehad.

En dan?

Snap het niet?
quote:chatnoir schreef op 30 december 2012 @ 12:34:

Dat openschroeven van de achterkant, is dat makkelijk??

Mazzelen erg toch, elke keer weer dezelfde fout maken. Argh... man was ook niet blij met me. Vandaar dat ik het zelf wil oplossen. Hij zit in het buitenland. Anders had hij er nog wel naar kunnen kijken.Ja tuurlijk,meestal zitten er nl maar 4 schroeven achter.Weet alleen niet of je dan bij het verloren wasgoed kan,maar valt toch te proberen of niet?
quote:nellaaa schreef op 30 december 2012 @ 13:50:

Kun je dan geen andere reparateur bellen? Zo lang wachten is belachelijk.Helpt altijd; 'ohw..... U heeft volgende week pas tijd? Dan ga ik even verder bellen! Misschien is het ook wel handig dat ik een onderhoudscontract afsluit!' 9 van de 10 keer hebben ze dan ineens een 'gaatje' aan het eind van de middag.
Als je zelf gaat sleutelen vervalt de garantie denk je daar wel aan?
quote:slobberbone schreef op 30 december 2012 @ 13:32:

Als er wat tussen trommel en kuip zit heeft achterkant losmaken geen zin.

Voel eens los aan de trommel en draai met de hand hoor je geluid ? vaak schiet een bh-beugel door de tromel heen ff zoeken weghalen en wassen maar

Die mogen toch niet in de wasmachine?

Of minimaal in een wasnetje voor lingerie?
Als er nog garantie op zit zou ik er zowiezo niets aan doen,maar eisen dat die reparateur eerder komt.

Te belachelijk voor woorden dat je zolang moet wachten!
quote:ladytruckster schreef op 30 december 2012 @ 14:22:

[...]

Die mogen toch niet in de wasmachine?

Of minimaal in een wasnetje voor lingerie?

Het gebeurt nogals eens een wasnetje is aan te raden.

Achterzijde open schroeven zie jij niks zit een waterdichte kuip omheen enkel bij voorzijde kom je bij je wasgoed.
quote:chatnoir schreef op 30 december 2012 @ 13:42:

Als ik de trommel heen en weer doe dan hoor ik het ook Het is geen bh beugel want dat klinkt anders (weet ik uit ervaring )

Maakt hij zo,n soort geluid ?

http://www.youtube.com/watch?v=iSTG-PpRwb4
quote:chatnoir schreef op 30 december 2012 @ 13:58:

Ik weet in deze omgeving geen andere monteur, dit is vanuit AEG/Miele enzo. Dus mocht iemand een goede weten in de bollenstreek dan hoor ik het graag (woon tussen Lisse en Hillegom).

Maar vanavond ga ik hem uit elkaar halen, heb net al gezien dat het me niet ff snel lukt als de kinderen slapen.

Alsjeblieft.

http://diensten-vakmensen ... ed-service-onderhoud.html
Ik zou die van glas bier proberen.

Als je geen droger hebt: ronddraaien in slacentrifuge (kleine dingen) of linnen tas (spettert als een gek!) maakt natte was droger.

Vier werkdagen wachten is echt niet normaal. Ik zou niet zelf klussen, omdat het waterdicht moet zijn.
Tegen de tijd dat deze machine overlijdt, zou ik serieus een ander merk overwegen. HIer in de 9 jaar van onze machine nog nooit een enkel kledingstuk verloren.

Dat het bij die van jou meer dan eens gebeurd is, vind ik erg slecht. De reparatiekosten tot nu toe had je dus net zo goed bij de aanschafprijs destijds kunnen optellen, dan had je er waarschijnlijk een gehad waarbij dit niet gebeurt...
En tip:

Ik neem beugelbh's mee onder de douche. Gaan nooit de machine in, ook niet in een netje.

Gewoon emmertje met sop mee terwijl ik toch sta te douchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven