Open ventilatierooster

15-11-2011 19:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta net af te wassen in de keuken en zie een ventilatierooster in het houten bord in het kozijn waar ik dus gewoon door naar buiten kan kijken! En ik het maar raar vinden dat ik het koud heb...

Tussen de slaapkamer en de keuken zitten trouwens 2 deuren, dus die elektrische deken (zie andere topic) is nog wel nodig.

Hoe kan ik dit nu het beste dichtmaken? Wat isoleert het beste? Ik dacht een stuk karton, maar dit wordt misschien vochtig en houd dit de kou wel echt tegen? Of misschien van stof met een vulling iets fabriceren?
Een ventilatierooster is bedoeld om ... juist... te ventileren. Dus met dichtstoppen ontneem je die functie en gaat de boel beslaan, blijft het vochtig in huis en kunnen kwaaie dampen niet weg.

Er bestaan van die ventilatieroosters die je open en dicht kunt schuiven, al naar behoefte. Ga eens kijken in de bouwmarkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar het is nu dus echt open. Met kieren van een cm groot! Je kan het niet dichtschuiven.
Wat is dit nou weer.

Weet je niet eens wat er zich in je huis bevindt?

Wat weird allemaal
Dat is ook de bedoeling Martine, anders word je huis knettersvochtig, weet je hoe koud dát is?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:xalliesuper schreef op 15 november 2011 @ 20:03:

Wat is dit nou weer.

Weet je niet eens wat er zich in je huis bevindt?

Wat weird allemaal

Woon hier nog maar kort

Blijf dingen ontdekken....
Heb je een geiser in de keuken hangen?Ventileren is wel erg belangrijk
Ik heb het in de badkamer...nu al een verschrikking in de ochtend.
Idd, ventileren is heel belangrijk! Dichtmaken is dus echt heel erg ongezond en bovendien maakt dat je huis (hoe raar dat ook klinkt) juist kouder. En het binnenklimaat wordt dan heel erg ongezond.

Als je huurt, dan kun je contact opnemen met de verhuurder. Ventilatie moet namelijk regelbaar zijn. De verhuurder moet er dan een rooster in plaatsen.

Als je de woning hebt gekocht, dan moet je zelf even langs de bouwmarkt (of een klusser inschakelen).

Als het rooster er eenmaal hangt, laat hem dan overdag zoveel mogelijk open. 's Avonds kun je hem dan iets dichter zetten, maar nooit helemaal afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven