Openbaar vervoer vraag

16-08-2012 19:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kortingskaart maar ik ga niet zo vaak met de trein maar volgende week wel een keer. Ik denk dat ik een kaartje met via nodig heb, maar ik weet het niet zeker. Op de site van de NS kan ik geen antwoord vinden op mijn 'reisprobleem'. Ik zal het even uitleggen:

De trein die ik neem gaat om 08:58 uur weg op station A dus voor de korting ingaat. Om 09:06 uur ben ik op het volgende station B, dan gaat de korting dus in, om 11:14 ben ik op station C waar ik moet zijn.

Ik wil een e-ticket kopen. Wat is dan het handigst? Een enkeltje zonder korting van A naar B en dan een retour met korting van B naar C via A? Of een enkeltje van A naar B zonder korting, een enkeltje met korting van B naar C en een enkeltje van C naar A met korting voor de terugreis?
http://9292.nl/
Ik doe altijd dat laatste.
Als de eerste trein 3 minuten vertraging heeft valt het binnen de korting... Ik zou het risico nemen
Ik zou ook dat laatste doen.
In augustus geldt 40% korting ook voor 9 uur. Gewoon helemaal met korting kopen dus.
Zeg maar Spijker.
Wat spijk-er zegt!
Een enkeltje kopen van B naar A via C. Klinkt heel onlogisch, is het niet. Let op, dit is dus een enkele reis, geen retour.

Dit dus alles met je kortingskaart

En een enkeltje kopen voor 's ochtends van A naar B, zonder de korting.
Neehee,mét korting de hele reis. Want het is augustus!!
Zeg maar Spijker.
Oh sorry.

Nou, for future references dan
Tegenwoordig is 2x een enkeltje even duur als een retourtje dus, mocht er geen korting zijn voor 09.00, optie 3
Gewoon je chipkaart gebruiken en dan wordt alles automatisch verrekend.
quote:MissMadd schreef op 16 augustus 2012 @ 21:18:

Gewoon je chipkaart gebruiken en dan wordt alles automatisch verrekend.

Niet helemaal waar. Als je voor 9 uur incheckt

(buiten juli en augustus) reis je hele reis voor hele volle tarief. Terug inchecken leverd wel 40 korting op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven