Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
quote:Zalmsnipper schreef op 24 februari 2017 @ 20:49:

[...]

Aha je hebt dus wel al een systeem klinkt prima!



Rot zeg dat je een rugpatient bent. Is er nog hoop op verbetering?Na twee operaties die niets opleverden, houd ik er serieus rekening mee dat het blijft wat het is.
quote:Watervrouw333 schreef op 24 februari 2017 @ 20:38:

Ik heb zelfs mijn vorige nick opgeruimd



Tot zover dus mijn korte anoniemeretijd ofzo
Goed. 5 dingen per dag wegdoen gaat me niet lukken. Ik had gehoopt op 3 dingen per dag, maar ik heb gemerkt dat dat al een hele uitdaging is als je te moe bent om keuzes te maken. Het schiet dus niet op, maar als het maar lang genoeg niet opschiet komen we er misschien toch.

Za:

1. Lege flessen naar glasbak

2. Doos stomme kaarsjes (cadeau) in de vuilnisbak

3. Afvoer onbekende wasbak bij vuilnis

Zo:

1. Grote tas oud papier weg

2. Nog zo'n tas met oud papier

3. Zeeppomp in vuilnisbak
Ik lees het nu pas, maar goed bezig Ork!



Ik heb de afgelopen week een flinke inhaalslag gemaakt. Zaterdag is er een grote bus helemaal tot de nok toe afgeladen met troep naar de stort gebracht, en daarnaast hebben we (met dank aan onze buren) nog zo'n 3 kliko's met oud papier gevuld. Wat voelt dat fijn zeg, al die zooi uit je huis!



Gister en vandaag zijn we druk met het in elkaar sleutelen van onze nieuwe kasten, dus die kan ik dan morgen hopelijk in gaan ruimen. Heerlijk!



Helaas zijn we er dan nog lang niet, want ik wil nog kastruimte onder de knieschotten maken voor mijn eigen kleding, dat hangt nu in open kasten stof te happen. En ook de zolder moet nog gedaan worden, en ik schat in dat daar ook nog wel een bus vol troep vanaf zal komen.



Maar... het begin is er en we hebben nu een flinke slag gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig nummerZoveel! Wat een boel opgeruimd weer. Ik moet eerlijk zeggen dat iedere dag iets me niet lukt, vaker een keer veel en dan weer een poos niks. Maar ik wil het graag weet oppakken! Daarom vandaag glas naar de glasbak en plastic naar de plasticbak gebracht, twee kapotte zeilen weggegooid en wat kapotte onderbroeken in de prullenbak gegooid ipv in de wasmachine. Ik hoop nu iedere dag weer wat te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan om het weer op te pakken. Ga ik ook doen. Ik ben gelijk naar de kast gelopen en heb de handdoeken, theedoeken en pannenlappen uitgezocht. Een stuk of 10 weggedaan.
Oh, wat leuk dat jullie ook meteen weer meedoen! En allebei weer een goede stap gemaakt, lees ik. We komen er wel... ooit...
Goed gedaan, NummerZoveel!



Het lukt mij ook niet iedere dag. Ik ben gewoon te moe 's avonds om dan ook nog eens beslissingen te nemen over wat er weg kan. Of om een kast leeg te halen met het risico dat ik in slaap val voor hij weer vol is.



Vandaag ga ik een stempas de deur uit doen.
Wat een toeval, de stempas doe ik ook weg vandaag! En man ook, dus dat zijn alweer twee (vanaf morgen nutteloze) items de deur uit!



Misschien is een hele kast ook wat te enthousiast, Ork. 1 plankje is ook goed, toch?
Ik had me voor vandaag eigenlijk een dagje uitpuffen en bijkomen voorgenomen, maar weer helemaal opnieuw geïnspireerd door dit topic, heb ik toch wat kleine dingen opgeruimd. Al het Ikea-verpakkingsmateriaal is verzameld en gesorteerd, de bak met oud papier is geleegd (na het verzamelen van oude wc-rolletjes etc), de bak met plastic etc is geleegd, en wat restafvaltroep uit de tuin is ook verzameld. Het staat nu allemaal klaar In de voortuin om afgevoerd te worden of mee te geven als ze het afval komen halen. Wat geeft het toch een heerlijk opgeruimd gevoel om al die troep je huis uit te gooien
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig NummerZoveel! Ik heb vandaag een aantal beschadigde bloempotten weggedaan en een kapot stuk speelgoed en een beker. En bloemen gezet voor het huis, dat ruimt niet op, maar staat wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
ik lees dus al een aantal maanden : 'opiumchallenge'
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik was voortvarend: stempas de deur uit op 10 maart. Ik moest iemand machtigen



1 handschoen de deur uit was niet helemaal de planning..... Reisgenoot vond twee anderen voor me. Dat ruimt ook niet op zo

Een deel van de souvenirs was op bestelling dus dat ruimt wel weer op komende weken..
Nou hehe:

2 vuilniszakken kleding naar de bak

1 paar laarzen en 1 paar gympen naar de bak

42 pockets naar het oud papier

nog een doos oud papier weg

koffer en tas

tuinstoel

lege flessen weggebracht

enkele jaargangen boekhouding door de versnipperaar
Heeeej, goed nieuws Ork! Wat super!!
Heerlijk, ik ben al een paar dagen bezig de zolder hier op te ruimen en heb vooral de troep van mijn ex weggegooid, zo hoepla de container in. Oude kleren, zijn eerste viooltje en de kraantjespot van zijn Drentse oma en daarna ben ik naar de glasbak gegaan om maar liefst twee schoenendozen met knikkers daarin te lozen. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Als de zolder helemaal leeg is ga ik daar een airnB van maken.
quote:Lovely_Meghan schreef op 24 januari 2017 @ 15:08:

Hoe gaat het hier met het weggooien van spullen. Ik heb echt veel weg gedaan. Ik heb de keuken helemaal na gelopen, en twijfelde nog over de broodrooster, maar heb hem vorig jaar op het aanrecht gezet om te kijken of ik hem meer ging gebruiken. En i.p.v. 0 keer, heb ik hem wel 2 x gebruikt. Dus die doe ik ook nog weg. Toast kan je gewoon in de koekenpan maken! Evt nog een drupje olie in de pan doen, hartstikke lekker. Of in de oven.
O, en een printer.
Ik haak ook aan, ik heb vandaag 3 dozen naar de kringloop gebracht, en een kapotte stofzuiger en zak kleding naar de Milieustraat.



Ik word moedeloos als ik eraan denk wat er nog allemaal ligt aan op te ruimen spul. Babysteps.
[quote]Suikerbroodje schreef op 14 maart 2017 @ 12:48:quote:en wat kapotte onderbroeken in de prullenbak gegooid ipv in de wasmachine. Ik hoop nu iedere dag weer wat te kunnen doen.Kapot textiel mag gewoon in de textiel bak.
We hebben hier behalve kledingcontainers nu ook een textielbak. Vroeg me bij de eerste altijd af of er versleten zooi in mocht en bij die tweede mag dat sowieso



Heb een tasje vol spullen weggegeven.

Een deel van de bestelde souvenirs is inmiddels weg.



Ga volgend weekend nog wat weggeven of ik maak er een postpakketje van. Denk ik nog even over na.



Heb een nieuwe ruilbieb ontdekt op mijn woon-werkroute. Nu nog even boeken uitlezen daarvoor...... (google: minibieb, zoeken op de kaart werkt meestal niet maar zoeken op plaatsnaam op de homepage lukt wel)
Alle reacties Link kopieren
quote:Henk-en-Roelie schreef op 01 april 2017 @ 19:45:

Heerlijk, ik ben al een paar dagen bezig de zolder hier op te ruimen en heb vooral de troep van mijn ex weggegooid, zo hoepla de container in. Oude kleren, zijn eerste viooltje en de kraantjespot van zijn Drentse oma en daarna ben ik naar de glasbak gegaan om maar liefst twee schoenendozen met knikkers daarin te lozen. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Als de zolder helemaal leeg is ga ik daar een airnB van maken.Hier ook al bezig lekker flauw hoor ik ga jullie op de negeerknop zetten.
anoniem_320799 wijzigde dit bericht op 02-04-2017 20:20
Reden: Klopte niet
% gewijzigd
Bij het eerste honderdtal ben ik gestopt met tellen, maar het ontrommelen gaat af en toe gewoon door.



-oud papier

-oude elektra

-oud fotolijstje
Ik ben ook zoet bezig. Afgelopen week nog een tas boeken naar de straatbieb (nadat ik eerst een tas in de container had gegooid.)

Vandaag WEER kledingkast uitgemest en toch nog twee vuilniszakken vol eruit weten te halen.

Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan.

Ik hou niet van winkelen en zie mezelf niet als iemand die veel kleren koopt. Miskopen doe ik maar zelden. En dan toch zoveel om weg te doen. Waar komt dat vandaan?!?



Wat vinden jullie eigenlijk een schappelijk aantal kleren om te hebben? (Of is dat een ander topic?)
Was ik toch helemaal vergeten om hier mijn 4 vuilniszakken vol kleding van vorige week te melden!



Mijn vuilniszakken waren voor minstens 3/4 gevuld met kleding die echt niet meer kon. Kleding met gaten, verwassen kleding, versleten kleding, enz. De rest waren miskopen, kleding die ik wel mooi vond maar nooit draag. Was dat bij jou misschien ook het geval, Ork?



Ik weet niet wat acceptabel is. Ik vind zelf een kast vol het prettigst, en heb dan nog altijd net niet wat ik zoek Ik probeer de laatste tijd wel bewuster te kopen. Ik flikkerde altijd van alles uit de uitverkoop in mijn digitale boodschappenkarretjes, maar dat kostte veel en bracht verrassend weinig draagbaars op. Bijv kleding met polyester, wat er prachtig uit kan zien, maar wat ik in de praktijk dus nooit draag omdat het gewoon echt niet prettig zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven