opzoek naar een hobby
dinsdag 5 november 2013 om 14:39
Ik ben opzoek naar een nieuwe hobby.
Mijn hobby was altijd lezen. Maar daar vind ik tegenwoordig niets meer aan. Heb ook andere soorte boeken gelezen om te zien of dat wat was. Maar dat hielp niet.
Nu zoek ik dus iets anders om te doen. Ik zoek iets voor binnenhuis en wat je alleen kan doen. Het leek mij wel leuk om creatief bezig te gaan. Alleen ik heb last van een slechte fijne motoriek. Dus het moet niet te moeilijk zijn
Weten jullie iets leuks?
Mijn hobby was altijd lezen. Maar daar vind ik tegenwoordig niets meer aan. Heb ook andere soorte boeken gelezen om te zien of dat wat was. Maar dat hielp niet.
Nu zoek ik dus iets anders om te doen. Ik zoek iets voor binnenhuis en wat je alleen kan doen. Het leek mij wel leuk om creatief bezig te gaan. Alleen ik heb last van een slechte fijne motoriek. Dus het moet niet te moeilijk zijn
Weten jullie iets leuks?
dinsdag 5 november 2013 om 14:43
dinsdag 5 november 2013 om 14:47
dinsdag 5 november 2013 om 15:12
dinsdag 5 november 2013 om 15:13
Ik zou met haken juist beginnen met granny squares, niet met amigurumi's.
Wat ook kan:
- sieraden maken (kun je zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wil)
- borduren (er zijn ook voorbedrukte patronen te koop, en met grote steken)
- strijkkralen (zeer goed voor motoriek, en niet moeilijk)
- leren koken/bakken (voor goed koken en bakken heb je ook wat creativiteit nodig)
- cupcakes bakken en versieren
- cursus fotografie
- speksteen slijpen
Wat ook kan:
- sieraden maken (kun je zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wil)
- borduren (er zijn ook voorbedrukte patronen te koop, en met grote steken)
- strijkkralen (zeer goed voor motoriek, en niet moeilijk)
- leren koken/bakken (voor goed koken en bakken heb je ook wat creativiteit nodig)
- cupcakes bakken en versieren
- cursus fotografie
- speksteen slijpen
dinsdag 5 november 2013 om 15:25
Tekenen hoeft niet persé heel fijn te zijn.
Je zou eens kunnen proberen met houtskool en/of apstelkrijt op grote vellen papier te tekenen.
Of schilderen op een groot vlak; bijvoorbeeld aquarel (waterverf).
Of met graffiti-spuitbussen.
Of textiel verven (batik).
Of dingen maken die een beteje groot zijn; bijvoorbeeld iets timmeren, hout bewerken etc...
En verder misschien:
fotograferen
koken/bakken
een taal of iets anders leren
kruiswoord- of andere puzzels maken
luisterboeken luisteren
Je zou eens kunnen proberen met houtskool en/of apstelkrijt op grote vellen papier te tekenen.
Of schilderen op een groot vlak; bijvoorbeeld aquarel (waterverf).
Of met graffiti-spuitbussen.
Of textiel verven (batik).
Of dingen maken die een beteje groot zijn; bijvoorbeeld iets timmeren, hout bewerken etc...
En verder misschien:
fotograferen
koken/bakken
een taal of iets anders leren
kruiswoord- of andere puzzels maken
luisterboeken luisteren
dinsdag 5 november 2013 om 15:28
quote:wolkje88 schreef op 05 november 2013 @ 15:22:
Dames , even een vraag wat is precies het verschil tussen breien en haken?
Wat is makkelijker ect?
Ik wil t ook eens gaan proberen om zelf een leuke sjaal te maken oid
Breien doe je met twee breinaalden of een rondbreinaald. Haken doe je met 1 naald waar een haakje aan zit.
HEt ligt er aan wat je wilt maken, maar met allebei de technieken kan je sjaals, truien, omslagdoeken, kussens, pannelappen, onderzetters etc. maken.
Een sjaal kan je zowel breien als haken. Ik persoonlijk vind het allebei niet moeilijk. Kijk eens rond op youtube. Daar staan veel filmpjes hoe een en ander werkt.
Wat is makkelijker ect?
Breien doe je met twee breinaalden of een rondbreinaald. Haken doe je met 1 naald waar een haakje aan zit.
HEt ligt er aan wat je wilt maken, maar met allebei de technieken kan je sjaals, truien, omslagdoeken, kussens, pannelappen, onderzetters etc. maken.
Een sjaal kan je zowel breien als haken. Ik persoonlijk vind het allebei niet moeilijk. Kijk eens rond op youtube. Daar staan veel filmpjes hoe een en ander werkt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 5 november 2013 om 15:28
quote:wolkje88 schreef op 05 november 2013 @ 15:22:
Wat is makkelijker ect?
Haken is met 1 naald en maar 1 steek tegelijk op de naald, breien is doorgaans met twee of meer naalden en meer steken tegelijk op de naald.
Voor een sjaal zou ik breien aanraden, wil je een deken maken dan kan zowel breien als haken (vierkantjes maken).
Zelf vind ik haken makkelijker, maar dat hangt ook van het patroon af.
Wat is makkelijker ect?
Haken is met 1 naald en maar 1 steek tegelijk op de naald, breien is doorgaans met twee of meer naalden en meer steken tegelijk op de naald.
Voor een sjaal zou ik breien aanraden, wil je een deken maken dan kan zowel breien als haken (vierkantjes maken).
Zelf vind ik haken makkelijker, maar dat hangt ook van het patroon af.
dinsdag 5 november 2013 om 15:40
quote:Fame schreef op 05 november 2013 @ 14:43:
Haken, met een dikke naald en draad. Youtube kan je daar heel goed bij helpen, en begin dan met amigurumi's. Haal wat draad en naalden bij de Zeeman, en ga het eens proberen.Nooit van gehoord, maar heb er even op gegoogled en het ziet er best leuk uit. Maar is dit niet heel moeilijk voor een beginner? Ook ik zou wel met een nieuwe hobby willen beginnen die ik op de bank kan doen.
Haken, met een dikke naald en draad. Youtube kan je daar heel goed bij helpen, en begin dan met amigurumi's. Haal wat draad en naalden bij de Zeeman, en ga het eens proberen.Nooit van gehoord, maar heb er even op gegoogled en het ziet er best leuk uit. Maar is dit niet heel moeilijk voor een beginner? Ook ik zou wel met een nieuwe hobby willen beginnen die ik op de bank kan doen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
woensdag 6 november 2013 om 16:59
quote:fickle schreef op 05 november 2013 @ 17:50:
Niks ten nadelen van jullie reacties hoor, maar het valt mij op dat de hobbys binnenshuis toch vaak met de fijne motoriek te maken heeft.
En vroeg me af waarom schrijven niks met de fijne motoriek te maken had
Creatieve hobby's voor binnenhuis, hebben idd met fijne motoriek te maken.
De gene die schrijven voorstelde had vast schrijven op de computer in het hoofd. Schrijven met de hand kost heel veel moeite, maar dat doe ik toch elke dag een paar minuten.
Ik wil liever niets met de pc doen. Zit op het werk er te veel achter.
Bakken is leuk, maar niet om elke dsg te doen.
Kleien klinkt ook erg leuk
Schrijven met de had
Niks ten nadelen van jullie reacties hoor, maar het valt mij op dat de hobbys binnenshuis toch vaak met de fijne motoriek te maken heeft.
En vroeg me af waarom schrijven niks met de fijne motoriek te maken had
Creatieve hobby's voor binnenhuis, hebben idd met fijne motoriek te maken.
De gene die schrijven voorstelde had vast schrijven op de computer in het hoofd. Schrijven met de hand kost heel veel moeite, maar dat doe ik toch elke dag een paar minuten.
Ik wil liever niets met de pc doen. Zit op het werk er te veel achter.
Bakken is leuk, maar niet om elke dsg te doen.
Kleien klinkt ook erg leuk
Schrijven met de had