oude piano stemmen?
donderdag 4 april 2013 om 21:04
Ik wil (voorlopig) voor de sier een piano kopen en heb al wat leuke gezien op marktplaats. Dit zijn piano's van rond de 100 euro en zo'n 100 jaar oud gemiddeld.
Ik wil misschien in de toekomst piano les nemen en vraag mij af:
Kan zo'n oude piano nog gestemd worden? Of is dat de kosten niet waard? Ik heb er totaal geen verstand van!
Ik wil misschien in de toekomst piano les nemen en vraag mij af:
Kan zo'n oude piano nog gestemd worden? Of is dat de kosten niet waard? Ik heb er totaal geen verstand van!
donderdag 4 april 2013 om 21:31
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, dat hangt van de kwaliteit van de piano af, het klimaat van het huis waarin-ie gestaan heeft, de luchtvochtigheid bij jou thuis.. Ik denk dat je meer kans hebt als je een wat nieuwere studiepiano aanschaft (hoeft ook niet duur te zijn hoor, mensen komen echt niet makkelijk van piano's af omdat t vervoer zo'n heisa is) maar die zijn natuurlijk weer wat minder mooi om te zien.
donderdag 4 april 2013 om 21:56
Tegenwoordig kun je bij sommige pianozaken ze zelfs gratis afhalen. Soms kun je ze leasen met recht van koop. En dat kan echt al voor een laag bedrag.
Niet elke piano is te stemmen. Sommigen moeten gereviseerd worden, en dat kost zoveel geld, dat krijg je er niet meer uit bij de verkoop. Dus worden ze niet meer gereviseerd.
En dan heb je piano's die niet meer gereviseerd kunnen worden. Denk er aan, zo'n goedkope oude piano kan mogelijk veel geld gaan kosten als hij niet meer zuiver te krijgen is.
Laat er dus een kenner naar kijken.
Niet elke piano is te stemmen. Sommigen moeten gereviseerd worden, en dat kost zoveel geld, dat krijg je er niet meer uit bij de verkoop. Dus worden ze niet meer gereviseerd.
En dan heb je piano's die niet meer gereviseerd kunnen worden. Denk er aan, zo'n goedkope oude piano kan mogelijk veel geld gaan kosten als hij niet meer zuiver te krijgen is.
Laat er dus een kenner naar kijken.