Oude tandpastavlek

13-04-2017 09:42 7 berichten
In een katoenen jurkje van mijn oudste zitten een paar spatjes tandpasta. Jurk is al gewassen, maar het is er niet uitgegaan. Wie heeft de tip? Het is een stevige, katoenen stof met print, dus ik wil niet teveel experimenteren met heftige middelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft de tandpasta een stukje van de jurk gebleekt, dan kun je het wel vergeten, want dan is de kleur gewoon weg daar. Heb je al een gewoon vlekkenmiddel gebruikt, zoals Vanish?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 13 april 2017 @ 09:48:

Misschien heeft de tandpasta een stukje van de jurk gebleekt, dan kun je het wel vergeten, want dan is de kleur gewoon weg daar. Heb je al een gewoon vlekkenmiddel gebruikt, zoals Vanish?

Nee, ik durf er niet zo goed iets op te smeren.

Het is wel kindertandpasta, zit daar bleekmiddel in?
Weken in lauw water, of voorzichtig deppen met watjes met warm water.
Mijn ervaring is dat stevig katoen veel kan hebben. En mijn kinderen komen regelmatig thuis met vieze kleren. Ik spuit er gewoon wat Vanish of Shout erop en veel vlekken gaan er dan in de wasmachine uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als het jurkjrle al gewassen is dan is de vlek er door het warme water al ingetrokken ben ik bang. Ik vrees dat er nu nog weinig aan te doen ie.
quote:Belle73 schreef op 13 april 2017 @ 10:06:

Mijn ervaring is dat stevig katoen veel kan hebben. En mijn kinderen komen regelmatig thuis met vieze kleren. Ik spuit er gewoon wat Vanish of Shout erop en veel vlekken gaan er dan in de wasmachine uit.Ga ik het toch maar proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven