over de datum tarwebloem

21-09-2010 14:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ben nu aan het werk bij de nso. We hebben 2 pakken tarwebloem die over de datum zijn. Ik vind het zonde om weg te gooien. Kunnen we er misschien iets mee knutselen of zo? Iemand een idee?

Bedankt.
Ja! Google maar eens op brooddeeg + knutselen, dan vind je een schat aan ideeën.
maar dat is toch met meel? Heb even internet op mijn gsm dus ik kan niet uitgebreid zoeken.
meel = bloem
Die zakken kosten toch nog geen euro per stuk? Waar men zich druk om maakt...
Zoutdeeg van maken. Dus gewoon brooddeeg maken maar dan met extra zout. Kun je prima gebruiken als klei.
Kijk maar even op deze link anders: http://www.peuterspelletjes.net/knutselen_brooddeeg.htm

Wel goed opletten dat er niet van het deeg gegeten wordt, want het staat stijf van het zout. Maar het is echt leuk om ermee te knutselen, heb ik als kind wel veel gedaan. Je kunt het brooddeeg nog versieren met vuurvaste kraaltjes of pitten o.i.d. (al is dat misschien met peuters weer niet zo handig, al die kleine onderdelen...)
quote:Confiture schreef op 21 september 2010 @ 14:49:

Die zakken kosten toch nog geen euro per stuk? Waar men zich druk om maakt...

Het gaat om het weggooien en het verspillen, niet de kosten.

Iets heel anders.
Ja, dat vind ik echt.
Och, Confiture, leuk toch, dat je iets creatiefs kunt doen met voedingsmiddelen die over de datum zijn? Weggooien is uiteindelijk wel gewoon verspilling van grondstoffen, of het nou 50 cent gekost heeft in de winkel of 5 euro.
Bloem die een beetje over datum is kun je echt nog prima gebruiken om mee te bakken.
Wat Saaar zegt dus.
quote:maansteen2001 schreef op 21 september 2010 @ 14:47:

maar dat is toch met meel? Heb even internet op mijn gsm dus ik kan niet uitgebreid zoeken.

Hoe post je dit dan?

Maar idd brooddeeg om mee te boetseren zou ik dus ook zeggen maar ben al de zoveelste zie ik.
quote:Confiture schreef op 21 september 2010 @ 14:49:

Die zakken kosten toch nog geen euro per stuk? Waar men zich druk om maakt...Ja zeg, de opvang wordt duur genoeg zonder zakken meel weg te gooien.
Yasuko, dat zou ik thuis gewoon doen, maar op een kinderdagverblijf heb je een andere verantwoordelijkheid en behoor je je aan andere regels te houden met betrekking tot hygiëne. En dan moet de bloem dus gewoon weg, simpelweg vanwege die datum.

Zou het toch ook echt niet op prijs stellen als mijn dochter op haar kdv eten voorgeschoteld krijgt dat over de datum is, eerlijk gezegd. Hoe makkelijk ik daar thuis ook in ben...
Oke, das ook weer waar.
Ik heb nog een afgesloten pak broodmix, een half jaar over de datum. Kan ik dat niet gewoon tot een brood verwerken of moet ik het doneren aan een nso voor creatieve doeleinden
quote:BadAss schreef op 21 september 2010 @ 14:54:

[...]

Hoe post je dit dan?

Check het woord "even"

Met andere woorden: topic bijhouden doe ik zelf, maar zouden jullie willen zoeken. Nou, ik ben de beroerdste niet hoor, in zo'n geval.
Hahaha, Nostradame.

Thuis zou ik er gewoon brood van bakken dus.
O wacht, Yasuku zou het ook doen. Mooi, ik ben overtuigd (was ik eigenlijk al, maar wilde even zeker weten of iemand zich geroepen voelde mij ervan te weerhouden, voor mijn eigen bestwil).
quote:qwertuu schreef op 21 september 2010 @ 14:56:

[...]

Check het woord "even"

Ik las "even geen"

*gaat naar opticien*
Brooddegen is leuk!!
Dat is dan ook weer waar ja ;).
quote:nostradame schreef op 21 september 2010 @ 14:58:

O wacht, Yasuku zou het ook doen. Mooi, ik ben overtuigd (was ik eigenlijk al, maar wilde even zeker weten of iemand zich geroepen voelde mij ervan te weerhouden, voor mijn eigen bestwil).

Nee hoor. Als bloem niet goed meer is, dan ruik je dat. Dan ruikt het muf. Zelfs als je dat nog nooit geroken hebt, herken je het meteen. En geloof me: dan verzin je het niet om er brood van te bakken.

Als het broodmix is met gist erbij in, kan het wel zijn dat je brood wat minder rijst. Oude gist verliest wat van z'n functie. Maar dat merk je vanzelf en ook dan zul je er niet ziek van worden. Je zult hooguit een wat kleffer brood krijgen.
Bedankt voor het zoeken! het is knutselbrooddeeg geworden!

Nostalgie ten top! Ik vond dat zo leuk als kind. Thuis mocht ik met mijn zusje ook vaak brood poppetjes knutselen en dan steevast toch een hapje van het deeg proeven, vies! )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven