Pakjes-bezorg-irritatie's

22-09-2010 14:07 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, ik heb even een TNT irritatie. Ze beginnen nu zo onderhand door te krijgen dat ik thuis werk. Dus om de haverklap word er aangebeld of ik een pakje wil aannemen voor de buren, of voor de buren van de buren, of de overburen. Nou ja prima, die ken ik, ik vind het irritant (het is meerdere keren per week) maar ik doe het wel.

Komt er vandaag 1 aan de deur voor een huis wat ik niet eens kan zien vanuit mijn raam. Ik ken die mensen niet eens. Dus ik zei dat ik het niet deed; was die gozer nog geïrriteerd ook. Daahaag, dan rijd je maar een keer extra, luiwammes. Ik doe soms al niet eens meer open hoor, als ik iemand zie met een Wehkamp tas waar ik niks van weet. Maar dan stug 3 keer aanbellen he?

Ik heb zelf wel eens iets besteld via Marktplaats, en dat was ook ergens verderop bezorgd (bij buren die ik niet kende) waarbij de bezorger heeft gezegd; ik gooi wel een briefje door de deur, wat hij vervolgens niet heeft gedaan. Ik was al aan het mailen met de verkoper wat er gebeurd was, en dacht dat het zoek was geraakt, maar toen kreeg ik weken later dus die buur aan de deur die niet snapte waarom het niet werd opgehaald.

Vinden jullie het normaal dat dat zo gaat?

Wat vinden jullie?

Totaal aantal stemmen: 62

Je zeurt, pak het gewoon aan (23%)
Ik ben ook wel eens wat kwijt geraakt zo (5%)
Je hebt gelijk, luie zakken hooi bij de TNT en Selectvracht (73%)
Stressed is just desserts spelled backwards
Bezorgen bij de buren is prima, maar 7 huizen verderop niet! Ik kan me er ook aan irriteren.
Sterker nog, ik had laatst een vrij duur pakketje van Zooplus, en die stond gewoon bij de voordeur. Was ik ook niet echt blij mee.
Hier werd laatst ook een pakje voor mij bezorgd zo'n 100 meter verderop. Ik ken hen wel van gezicht, maar het is echt niet logisch dat het daar bezorgd werd. Was geen TNT trouwens, maar ik weet niet meer wat wel. Dat vond ik ook geen stijl, al lag er wel een briefje in de bus.

Meestal gaat het prima, de bezorger van TNT herkent me inmiddels zelfs als ik 'm 3 straten verderop tegenkom (maar dat ligt vooral aan de pakjes die hij voor mij komt brengen )
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Heel herkenbaar. Ik voel mij af en toe net een opslagdepot. En zelfs als ze 3 keer stug blijven aanebellen gewoon niet open doen. Kijken wie de langste adem heeft jij of de postbode
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
We hebben hier zo'n lekkere leuke pakjesbezorger dat ik met alle liefde pakjes voor de hele flat aanneem.

Hij doet altijd extra moeite voor mijn pakketjes (komt toch speciaal naar boven als ik de bel niet gehoord heb) dus kan ik ook wel wat terug doen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Mag ik ook alle de drie de opties aanvinken?
Bezorgen bij de buren vind ik prima. Mijn pakjes worden ook altijd bij mijn overburen afgegeven. Alleen soms zijn ze wel slordig met briefjes in de bus doen. Of ze geven 't opeens aan 'n andere buur af, omdat de vaste buren toevallig 'ns niet thuis zijn. Maar over 't algemeen vind ik het erg praktisch en mijn buren vinden 't ook geen bezwaar. Ik kom de pakjes zelf ophalen (tenzij ik dus geen briefje heb gehad en niet weet dat 't er al is) dus hoeven ze geen extra moeite voor me te doen.
quote:jas schreef op 22 september 2010 @ 14:13:

We hebben hier zo'n lekkere leuke pakjesbezorger dat ik met alle liefde pakjes voor de hele flat aanneem.

Hij doet altijd extra moeite voor mijn pakketjes (komt toch speciaal naar boven als ik de bel niet gehoord heb) dus kan ik ook wel wat terug doen.ja dan wil ik ook wel pakjes aannemen helaas is dat bij mij niet zo
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wij hebben iemand in de straat die alle pakjes aanneemt. Best handig En als hij er niet is, vind ik het geen probleem om een pakje aan te nemen. Onze straat is klein, ik ken iedereen.
Ik neem alleen iets aan voor ons "rijtje"

Ze weten precies wie wel en niet thuis is. Als ik een keer niet thuis ben vind ik het ook fijn als de buren het aannemen.
quote:AlettaJacobs schreef op 22 september 2010 @ 14:15:

Wij hebben iemand in de straat die alle pakjes aanneemt. Best handig Ja, die functie willen ze mij ook graag geven bij TNT merk ik
Herkenbare ergernis!

Bij mij belt de bezorger op alle bellen van het portiek tegelijk. Gevolg: ik loop naar de voordeur, maar alle andere buren die eventueel thuis zijn ook. Ik neem graag een pakje voor de buren aan, maar nee, geen bungalowtent (zoals laatst), geen pakje voor mensen die ik niet ken en ook niet alle 5 de pakjes voor de hele straat in 1 keer.
pakjes die door een open raam gegooid worden, zijn irritant. Vooral als er met koeienletter BREEKBAAR op staat. Die eikel had echt geluk dat er niks kapot was anders had ik hem opgewacht en hem door een open raam naar beneden gegooid.

Pakjes die in de regen op de galerij gelegd worden (toen ik nog in een flat woonde), zijn irritant. Want iedereen kan ze meenemen en daarbij werd het pakje nat (en er zat een camera van een paar 100 euro in)

Dingen van de H&M die aan de deur worden gehangen, zijn irritant. Wederom omdat iedere willekeurige mafkees ze mee kan nemen.

Pakjes die eigenlijk niet door de brievenbus passen, maar die er toch met geweld indeduwd worden, zijn irritant. Want: boeken met beschadigingen etc.

Tja wat moet ik er van zeggen, mijn vorige postbode was een echte klootviool.

Nu woon ik in een andere stad en die meneer is altijd erg aardig en geen klachten tot nu toe.
TNT is enorm goed bezig het bedrijf naar de kloten te helpen.

Ik weiger ook pakketjes van niet naaste buren. Ben geen postkantoor.
Rot ja. Ik zou erover klagen bij TNT, want volgens mij mogen ze het pakje alleen maar bij directe buren aanbieden.

weet je trowuens zeker dat het allemaal van TNT komt? Er bestaan nog tig andere bezorgers die het ook niet altijd even nauw nemen.
Ik vind het zelf wel irritant, want ik heb met 1 van de naaste buren niet zo heel goed contact, en dan ben ik toch verplicht weer aan te bellen enzo. Als ik zelf de optie aan kan klikken dat het niet naar de buren mag, dan doe ik dat. Dan wacht ik er zelf wel op.
Is Zooplus een beetje snel Male? Heb net wat besteld namelijk

En kun jij mijn pakketje even aannemen morgen? Ben shoppen!
quote:Starshine schreef op 22 september 2010 @ 14:17:

weet je trowuens zeker dat het allemaal van TNT komt? Er bestaan nog tig andere bezorgers die het ook niet altijd even nauw nemen.TNT, selectvracht en DHL. Meer smaken hebben we niet hier
quote:Kipstra schreef op 22 september 2010 @ 14:19:

Is Zooplus een beetje snel Male? Heb net wat besteld namelijk

En kun jij mijn pakketje even aannemen morgen? Ben shoppen!Mwoah, je moet eerst geld overmaken en als het binnen is dan sturen ze het op. Wel goede service verder vind ik.
En nee, ik neem je pakketje niet aan. Ik kan je huis niet zien vanuit mijn raam
quote:Maleficent schreef op 22 september 2010 @ 14:20:

[...]

Mwoah, je moet eerst geld overmaken en als het binnen is dan sturen ze het op. Wel goede service verder vind ik.Ik heb met Ideal betaald, dus ze hebben het binnen...we zullen het zien of het er morgen is
quote:Maleficent schreef op 22 september 2010 @ 14:20:

En nee, ik neem je pakketje niet aan. Ik kan je huis niet zien vanuit mijn raam Kinderachtig! Je kan me toch, alsdat je me kent?
de mijne komt om 8 uur. Ik gok dat we net naast zijn distributiepunt wonen. Niet fijn als je een vrije dag hebt en uit wilde slapen of het gewoon zaterdag is.

Soms droom ik ook dat hij aanbelt (de bezorger belt altijd extra lang en hard) en word ik wakker van mijn droom, schiet mijn ochtendjas aan en ga de deur voor niks opendoen met mijn slaperige kop en verbaasd naar buiten kijken

Te erg toch????
Heeft toch niet met lui zijn te maken Mal? Ze doen gewoon hun werk. Van buren neem ik aan, tig huizen verderop niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven