Pakjes-bezorg-irritatie's

22-09-2010 14:07 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, ik heb even een TNT irritatie. Ze beginnen nu zo onderhand door te krijgen dat ik thuis werk. Dus om de haverklap word er aangebeld of ik een pakje wil aannemen voor de buren, of voor de buren van de buren, of de overburen. Nou ja prima, die ken ik, ik vind het irritant (het is meerdere keren per week) maar ik doe het wel.

Komt er vandaag 1 aan de deur voor een huis wat ik niet eens kan zien vanuit mijn raam. Ik ken die mensen niet eens. Dus ik zei dat ik het niet deed; was die gozer nog geïrriteerd ook. Daahaag, dan rijd je maar een keer extra, luiwammes. Ik doe soms al niet eens meer open hoor, als ik iemand zie met een Wehkamp tas waar ik niks van weet. Maar dan stug 3 keer aanbellen he?

Ik heb zelf wel eens iets besteld via Marktplaats, en dat was ook ergens verderop bezorgd (bij buren die ik niet kende) waarbij de bezorger heeft gezegd; ik gooi wel een briefje door de deur, wat hij vervolgens niet heeft gedaan. Ik was al aan het mailen met de verkoper wat er gebeurd was, en dacht dat het zoek was geraakt, maar toen kreeg ik weken later dus die buur aan de deur die niet snapte waarom het niet werd opgehaald.

Vinden jullie het normaal dat dat zo gaat?

Wat vinden jullie?

Totaal aantal stemmen: 62

Je zeurt, pak het gewoon aan (23%)
Ik ben ook wel eens wat kwijt geraakt zo (5%)
Je hebt gelijk, luie zakken hooi bij de TNT en Selectvracht (73%)
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben ook vaak thuis en neem dan ook pakketjes aan voor de buren. Alleen voor 1 buurman niet, die wil ik niet aan m'n deur hebben. Postbode groet al als ik hem bij het winkelcentrum tegen kom
Ja de wegen van de pakketbezorger zijn soms ondoorgrondelijk Simooon.
Ook ik bestel vaak dingen op internet maar juist om mijn buren niet lastig te vallen laat ik het bijna altijd bij familie of op mijn werk bezorgen.

Daarnaast is het ook voor mezelf handiger aangezien ze nogal eens pakjes een blok verderop bezorgen zonder briefje in de bus te gooien!
quote:mamax schreef op 22 september 2010 @ 15:05:

Alleen voor 1 buurman niet, die wil ik niet aan m'n deur hebben. Flauw zeg, zo'n lieve man
quote:zero181 schreef op 22 september 2010 @ 15:06:

Daarnaast is het ook voor mezelf handiger aangezien ze nogal eens pakjes een blok verderop bezorgen zonder briefje in de bus te gooien!

Dat vond ik dus echt vreselijk irritant toen dat bij ons gebeurde, ik had een track & trace code, en daar stond aangegeven dat we het pakket hadden aangenomen, maar het was nergens te vinden.

Het heeft weken geduurd voor betreffende buur ons eens ging opzoeken (was ook 12 huizen verderop ofzo)
Ik neem alles aan voor de hele buurt. Heb alleen niet het idee dat het andersom ook zo werkt...

Wat ik wel irritant vind, is dat er geen optie is dat je het direct op het postkantoor kan laten afleveren.
Via ons keukenraam kan je bezorger naar binnen kijken. Aangezien ik ook vanuit huis werk achter de computer, zei de bezorger toen ik open deed. Zat je nu te kijken waar ik bleef?
Grappig dat sommigen pakketjes op hun werk laten bezorgen. Bij ons mag dat niet meer, officiele mededeling vanuit de directie, omdat de receptie te veel werd gestoord voor de bezorging van privépakketjes... Moesten ze weer bellen naar de geadresseerde, of het ging naar de postkamer en die werden boos omdat het niet hun taak was om dvd's en kinderkleding in te boeken enzo...
quote:Maleficent schreef op 22 september 2010 @ 15:07:

[...]

Flauw zeg, zo'n lieve man Je mag hem hebben als buurman, graag zelfs!
Zit ik dit topic te lezen, me afvragend waar mijn H&M bestelling eigenlijk blijft, gaat de bel.... Thanks Male, zonder dit topic had het vast nog een dag geduurd

Viel met trouwens op dat onze vaste bezorger er niet was, misschien met vakantie. Hoop ik in ieder geval, was al een wat oudere brombeer, maar ik vind het zo treurig dat al die postbezorgers ontslagen worden. Misschien heeft hij wel gewoon een andere baan of is ie met pensioen ofzo maart toch.

Onze postbezorger heeft trouwens aan mij gevraagd of hij het bij de buren af mocht geven (ook bedrijf aan huis) als hij er niet was. Ik heb (bijna natuurlijk) ja gezegd, maar nooit bedacht dat dat voor de buurman misschien wel lastig zou kunnen zijn. Ik zal het eens vragen als ik hem weer zie.
quote:mamax schreef op 22 september 2010 @ 15:20:

[...]

Je mag hem hebben als buurman, graag zelfs! Krijg jij onze buren, dan ruilen we
Bij mij gaat het meestal wel goed met pakketjes Als het even kan, haal ik pakketjes zelf ook op. Dan hoef ik geen buren lastig te vallen en dan hoef ik ook niet thuis te blijven. ik probeer altijd thuis te zijn bij pakketjes.

Ik pak ook aan voor de buren, maar alleen voor ons straatje (de straat is verdeeld in meerdere inhammen die ik straatjes noem). Dat zijn zo'n 12 huishoudens. Die mensen ken ik van naam/gezicht
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:flowerbloem schreef op 22 september 2010 @ 15:13:

Grappig dat sommigen pakketjes op hun werk laten bezorgen. Bij ons mag dat niet meer, officiele mededeling vanuit de directie, omdat de receptie te veel werd gestoord voor de bezorging van privépakketjes... Moesten ze weer bellen naar de geadresseerde, of het ging naar de postkamer en die werden boos omdat het niet hun taak was om dvd's en kinderkleding in te boeken enzo... Ik kan me voorstellen dat dit zeker bij wat grotere bedrijven (en je zelf niet aan de receptie zit ) vervelend kan zijn. Bij ons is het denk ik geen probleem, ik doe het alleen nooit eigenlijk. Bij mijn man (recpetie en postkamer aanwezig ) zou ik het ook nooit doen.
Misschien scheelt het ook wel wat voor bezorger je hebt? Die bij ons komt doet altijd heel veel moeite de pakjes goed te bezorgen. Laatst kwam hij hier aan de deur met een pakketje op mijn straatnaam+huisnummer, maar met een andere naam en postcode. Toen heb ik op internet opgezocht waar die postcode wel bij hoorde en bleek dat het ipv nummer 9, nummer 88-94 moest zijn. Hij wist op welk nummer hij dan moest zijn omdat hij de naam nu ineens aan een adres kon koppelen. Dan vind ik het ook minder erg voor hem eens een pakje aan te nemen wat hij niet kan bezorgen.
quote:Maleficent schreef op 22 september 2010 @ 15:22:

[...]

Krijg jij onze buren, dan ruilen we Ik was al bang voor dat aanbod
Ik zou echt extra bezorgkosten willen betalen als je eens een normale afleverafspraak zou kunnen maken. Dus ook 's avonds of in het weekend en met een marge van 2 uur ofzo.

Ik heb veel reistijd en ben gemiddeld van 7 tot half 7 van huis. Het postkantoor bij mij in de buurt is geopend van 9 tot 5 en op zaterdag van 9 tot 12. Die laatste 3 uurtjes zijn dus mijn enige mogelijkheid om het op te halen. Voor mij een reden om niet online te bestellen.
Hier neemt de buurvrouw schuin onder ons vaak de pakketjes aan. De is praktisch altijd thuis, lekker makkelijk. Heb haar wel gevraagd of ze het niet erg vond, gelukkig niet.

Vorige week wilde ik net weggaan toen de tnt bij de buren aanbelde, ik kon niet zien of het voor ons of de buren was, dus heb ik gevraagd voor welk nummer. Niet de mijne, maar de buren waren niet thuis.

Heb toen zelf aangeboden om het pakketje aan te nemen en de postbode bleek nog een pakket te hebben: Een kraampakket voor de onderburen. Nu weten we ook dat de buuv zwanger is.

Wel stom was dat de postbode (tnt overigens) vroeg of hij nog briefjes bij de buren door de bus moest doen. Ja duh!
Bij familie in Canada hebben ze pas een handig systeem, ze hebben aan het begin van de straat een soort verzamelpunt met allemaal kluisjes, als de postbode een pakket voor je heeft en je bent niet thuis dan stopt hij het daarin en gooit de sleutel door de brievenbus. Kan je het ophalen wanneer het jou uitkomt. Kluisjes varieren van maat dus je kan er bijna alles in stoppen. Zou wel handig zijn in deze tijd waar bijna iedereen spullen via internet koopt.
Mensen, TNT pakketservice en TNT Post zijn 2 verschillende bedrijven.

De pakkettenbezorgers hoeven niet weg hoor, dat bedrijf bloeit juist en zoekt volop mensen!

Postbodes bezorgen alleen pakjes wat door de brievenbus hoort te passen. Heb je een te kleine brievenbus dan is het je eigen schuld
Een hoop irritatie kan ook voorkomen worden als je zelf kunt aangeven wanneer TNT bezorgt, zoals bij de Wehkamp. Ikzelf laat als het kan de pakjes 's avonds of op zaterdagochtend bezorgen.

Maar vaak komen ze standaard overdag, waardoor mensen die full-time werken de pakjes niet kunnen aannemen.
Ik zou aan de buren vragen of ze in het vervolg een ander afleveradres kunnen opgeven (ik laat alles op mijn werk afleveren) omdat je idd niet het plaatstelijke pakketjes-afhaal-bedrijf bent.

Of hang een briefje op je deur: ik neem alleen pakketjes aan die ik zelf mag houden
Ik pak graag de pakjes aan, ook van tig Huizen verderop

ik koop zelf nogal veel online

maar werk overdag, dus vaak niet thuis

en vind het dan ook fijn als er een buuf in de straat mijn pakketje aanneemt

een dag langer wachten erop vind ik frusterend
Vandaag kwam mijn fijne collega bij ons een pakje rembours brengen. Maar mijn moeder was weg, ik wist niks en had dus geen gepast geld. Moest 2,05 euro terugkrijgen. Aangezien wij meestal de eerste zijn waar hij komt had hij ook geen kleingeld. Want ze mogen geen geld meer meenemen in de bus wegens overvallen. Hij had 5 cent bij zich. Vraagt hij of ik vandaag moet werken, dan gaf hij me dan die 2 euro wel als hij me tegenkwam. En anders kwam hij op het einde van de dag wel.

Vanmiddag dus netjes die 2 euro teruggekregen.

Wij nemen voor de directe buren pakjes aan en zij ook voor ons mocht het nodig zijn, want bij ons is meestal iemand thuis. Zodra we zien dat er bij de buren iemand thuis is brengen we het even langs.

Als ik zelf pakjes mee krijg om te bezorgen zit er bijna elke keer een pakje bij voor een adres waar ze echt een te smalle brievenbus hebben. En ze zijn nooit thuis, buren ook bijna nooit. Kan ik weer elke keer die pakjes mee terug slepen.

Al tig keer een briefje in de brievenbus gedaan met de afmetingen voor brievenbussen, mijn baas is al eens langsgegaan.

Het is dat het niet mag, maar ik krijg steeds meer de neiging om hun pakjes al op het depot achter te laten. Mogen ze fijn de dag erna naar het postkantoor.
Bij ons hebben ze laatst een klein pakketje dwars door het kattenluik geduwd. Ding kost 60 euro en gaat alleen open als poes in de buurt komt met de magneet om haar halsband. De bezorger heeft dus gewoon heel hard geduwd om het pakje er door te drukken. Gelukkig was het kattenluik niet kapot. Maar wat wel heel onhandig is: het luikje zit in een deur die we nooit gebruiken en waar nogal wat rotzooi omheen staat (in de garage). Ik heb het pakje dus pas een paar dagen later bij toeval gevonden.

Doe dan even een briefje door de bus...
Lastige situaties allemaal! Gelukkig zelf nooit last gehad.. Mijn "vaste"bezorger weet dat hij na aanbellen even moet wachten omdat ik van "ver"(3 min) moet komen maar de invalkrachten helaas niet en die lopen dan gelijk weg.. Gelukkig heb ik diverse lieve buren die het gewoon willen aannemen en TNT doet dan wel altijd een briefje in de bus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven