Palm
donderdag 15 oktober 2009 om 20:56
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje over kamerplanten. Ik wil graag een Palm in mijn slaapkamer zetten. Nu het weer kouders wordt, is het in mijn slaapkamer vrij koel. Kan een Palm daar wel tegen? Om nou 24 uur per dag de verwarming aan te zetten, vind ik ook een beetje kostbaar.
Ik ben echt een leek in het verzorgen van planten, vaak gaan ze binnen no time dood. Ik weet nooit zo goed hoeveel water ik ze moet geven. Ik zoek dan wel op internet, maar als er staat veel water geven, hoeveel is dat dan, een 1/2 liter een liter?
Heeft een Palm nog meer verzorging nodig dan alleen water? Of kan ik beter eerst gaan oefenen met een andere plant?
Alvast bedankt voor de tips
ik heb een vraagje over kamerplanten. Ik wil graag een Palm in mijn slaapkamer zetten. Nu het weer kouders wordt, is het in mijn slaapkamer vrij koel. Kan een Palm daar wel tegen? Om nou 24 uur per dag de verwarming aan te zetten, vind ik ook een beetje kostbaar.
Ik ben echt een leek in het verzorgen van planten, vaak gaan ze binnen no time dood. Ik weet nooit zo goed hoeveel water ik ze moet geven. Ik zoek dan wel op internet, maar als er staat veel water geven, hoeveel is dat dan, een 1/2 liter een liter?
Heeft een Palm nog meer verzorging nodig dan alleen water? Of kan ik beter eerst gaan oefenen met een andere plant?
Alvast bedankt voor de tips
donderdag 15 oktober 2009 om 21:35
Ik heb ook ooit eens een palm gekocht. Ik heb net zo min groene vingers dus heb zo ongeveer met de maatbeker erbij water staan geven, precíés volgens de instructies van de mevrouw van het tuincentrum. Uiteraard was hij toch binnen een half jaar dood --> 120 euro weggegooid dus.
Inmiddels heb ik een neppalm en ik ben er zeer tevreden over
Inmiddels heb ik een neppalm en ik ben er zeer tevreden over
donderdag 15 oktober 2009 om 21:40
Hmm, hier in het dorp verkoop een bloemwinkel palmen die ook tegen vorst kunnen. Misschien krijg je er garantie bij?