Palm
donderdag 15 oktober 2009 om 20:56
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje over kamerplanten. Ik wil graag een Palm in mijn slaapkamer zetten. Nu het weer kouders wordt, is het in mijn slaapkamer vrij koel. Kan een Palm daar wel tegen? Om nou 24 uur per dag de verwarming aan te zetten, vind ik ook een beetje kostbaar.
Ik ben echt een leek in het verzorgen van planten, vaak gaan ze binnen no time dood. Ik weet nooit zo goed hoeveel water ik ze moet geven. Ik zoek dan wel op internet, maar als er staat veel water geven, hoeveel is dat dan, een 1/2 liter een liter?
Heeft een Palm nog meer verzorging nodig dan alleen water? Of kan ik beter eerst gaan oefenen met een andere plant?
Alvast bedankt voor de tips
ik heb een vraagje over kamerplanten. Ik wil graag een Palm in mijn slaapkamer zetten. Nu het weer kouders wordt, is het in mijn slaapkamer vrij koel. Kan een Palm daar wel tegen? Om nou 24 uur per dag de verwarming aan te zetten, vind ik ook een beetje kostbaar.
Ik ben echt een leek in het verzorgen van planten, vaak gaan ze binnen no time dood. Ik weet nooit zo goed hoeveel water ik ze moet geven. Ik zoek dan wel op internet, maar als er staat veel water geven, hoeveel is dat dan, een 1/2 liter een liter?
Heeft een Palm nog meer verzorging nodig dan alleen water? Of kan ik beter eerst gaan oefenen met een andere plant?
Alvast bedankt voor de tips
donderdag 15 oktober 2009 om 21:35
Ik heb ook ooit eens een palm gekocht. Ik heb net zo min groene vingers dus heb zo ongeveer met de maatbeker erbij water staan geven, precíés volgens de instructies van de mevrouw van het tuincentrum. Uiteraard was hij toch binnen een half jaar dood --> 120 euro weggegooid dus.
Inmiddels heb ik een neppalm en ik ben er zeer tevreden over
Inmiddels heb ik een neppalm en ik ben er zeer tevreden over
donderdag 15 oktober 2009 om 21:40
Hmm, hier in het dorp verkoop een bloemwinkel palmen die ook tegen vorst kunnen. Misschien krijg je er garantie bij?
Nouja, ik hou sowieso niet van planten in huis, dus bij mij moet je niet echt zijn. Maar zou ik moeten kiezen, dan zou ik voor de ficus gaan. Die staat hier al 12 (!!!!!) jaar. Op zolder weggestopt dat wel.
Nouja, ik hou sowieso niet van planten in huis, dus bij mij moet je niet echt zijn. Maar zou ik moeten kiezen, dan zou ik voor de ficus gaan. Die staat hier al 12 (!!!!!) jaar. Op zolder weggestopt dat wel.
vrijdag 16 oktober 2009 om 10:48
Ik heb een palm (ongeveer 1.80 meter hoog) die het erg goed doet in de huiskamer. Belangrijk is dat een palm helemaal vrij kan staan, dus niet tegen een muur en niet op een plek waar iedereen langs loopt, want bij aanraking worden de bladeren bruin. Ik geef de palm iedere week een liter water en meestal doe ik daar een dopje vloeibare palmvoedingsstoffen bij. Hij krijgt steeds nieuwe bladeren, hoewel deze wel minder hoog uitgroeien dan de eerste bladeren die er dus al zaten toen ik hem kocht.
En als het regent, zet ik hem lekker in de tuin om af te spoelen.
En als het regent, zet ik hem lekker in de tuin om af te spoelen.

vrijdag 16 oktober 2009 om 20:02
Ik heb een palm die er als een palm uitziet maar waar ik niet zeker van ben dat het een palm is. Ik heb hem meer dan 13 jaar en staat al zolang op hetzelfde plekje. Door de jaren heen heb ik weleens gedacht dat hij ter ziele zou gaan maar dan kwam hij toch weer uit zijn dipje. En nu doet hij het alweer twee jaar hartstikke goed. En ik geef hem alleen water.
vrijdag 16 oktober 2009 om 20:04
Even googlen op 'verzorging palm' misschien?
http://palmvrienden.net/l ... 009/03/verzorging-palmen/
Ik moest trouwens bij de titel van dit topic ook denken aan die Palm van Cole
http://palmvrienden.net/l ... 009/03/verzorging-palmen/
Ik moest trouwens bij de titel van dit topic ook denken aan die Palm van Cole
Peas on earth!
vrijdag 16 oktober 2009 om 23:08
Ik heb twee manshoge palmen. Eén staat op het zuiden midden in de kamer en een op het westen bij het raam.
Ze doen het allebei erg goed; groeien vooral in de breedte. De boom op het zuiden doet het iets beter. Ze staan nog in hun originele pot.
Ze drinken veel water. Eens per week dompel ik de kluit in een grote emmer water en dan kunnen ze er weer een tijd tegen. In de winter krijgen ze wat minder vaak water. Dat wijst zichzelf (voelen aan de aarde).
Maar ze zijn aardig droogtebestendig; ze zakken niet meteen in elkaar als niet strikt op tijd water krijgen. Net als Ficussen. Makkelijke planten dus.
Ze doen het allebei erg goed; groeien vooral in de breedte. De boom op het zuiden doet het iets beter. Ze staan nog in hun originele pot.
Ze drinken veel water. Eens per week dompel ik de kluit in een grote emmer water en dan kunnen ze er weer een tijd tegen. In de winter krijgen ze wat minder vaak water. Dat wijst zichzelf (voelen aan de aarde).
Maar ze zijn aardig droogtebestendig; ze zakken niet meteen in elkaar als niet strikt op tijd water krijgen. Net als Ficussen. Makkelijke planten dus.