Panda of 500?

16-10-2015 18:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, titel zegt 't al, ik heb de luxe te twijfelen tussen de aanschaf van een Fiat Panda of Fiat 500. Wie wil mij helpen? De grootste verschillen zijn de 'looks' en de prijs. Moet eerlijk zeggen dat ik sinds jaar en dag fan ben van de cinquecento (originele) dus het wordt een keuze tussen emotione vs rationale. Allereerst het prijsverschil, dat is zo'n 1500¤ duurder voor de 500 (occasion) voor een gelijkwaardige auto. Een heel groot verschil dus (voor mij dus), echter de 500 Is vanwege zijn stylish look tov de toch wel 'nerdy' Panda gewilder. Dat maakt de 500 dus denk ik meer waardevast. De Panda is iets ruimer (kofferbak ook), zuiniger en voordeliger in wegenbelasting en verzekering. Ook wat comfortabelere weg-eigenschappen. Dat maakt dat de prijs/kwaliteit verhouding van de Panda dus beter is. Help!

Panda of 500?

Totaal aantal stemmen: 10

Panda (100%)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
beiden kleine auto's en licht. Ikzelf ben van de iets zwaarder auto, die liggen beter op de (snel) weg.

maar ik zou kiezen voor de panda.
Oh, de pol heeft de optie 500 niet, onbewust keuze al gemaakt ..kan ik dat nog aanpassen?
Ik heb de panda nooit gereden mar vind de 500 echt ruk rijden. Zowel.op de snelweg als binnen door. Veel te koekblikkerig waardoor je elke hobbel flink moet afremmen wil je niet met je hoofd tegen het dak zitten. Daarnaast kun je er met geen mogelijkheid mensen achterin mee vervoeren. Dus denk dat het ook beetje afhankelijk is van je doel is met de auto.
Als ¤1500 voor jou een heel groot verschil is lijkt me de keuze niet zo lastig. Daarnaast vind ik de 500 een oncomfortabele auto met plastic look. Rijd er regelmatig een dagje in, altijd blij als ik weer uit mag stappen.
Geen van twee, vind ze zelf allebei heel erg lelijk maar hoor ook regelmatig dat fiat's niet zulke beste auto's zijn.
Ga eerst eens proefritten maken en de beschikbare occasions vergelijken.
•
Ik kan alleen Panda kiezen?

Maar dat lijkt me puur op basis van wat jij schrijft dan de betere optie. Heb het idee dat de 500 een beetje een mode-modelletje is.
Oh en check online de occasion tests van de ANWB.
•
Panda hebben we op vakantie in bereden met zijn vieren en dat beviel prima. 500 ruk rijden, moet ik idd uitproberen maar klinkt niet best. Doel Is woon-werkverkeer en kids/boodschappen vervoeren. Panda kwam goed uit de test bij ANWB. Hmm..
Zijn er nog meer Panda of 500 rijders in de zaal?
quote:MonkeyTown schreef op 16 oktober 2015 @ 18:11:. Doel Is woon-werkverkeer en kids/boodschappen vervoeren. Panda kwam goed uit de test bij ANWB. Hmm..O dan weet ik het zeker. Ga voor de pandag in de 500,kun je je kinderen niet fatsoenlijk vervoeren. Achterbank zit bijna direct op de voorstoelen zeker als je wat langer beng. En als ze nog in een stoel zitten kun je jezelf eerst helemaal dubbelvouwen voor je kindje in dr stoel kan. Zeker met kinderen echt niet doen!
Ik heb een 500. Ik ben er super blij mee, maar kinderen er in vervoeren is lastig. Overigens heb je op de achterbank voldoende ruimte om met meerdere volwassenen te reizen. Ik vind hem ook super fijn rijden, maar als je vaak je kinderen er in wilt vervoeren is het lastig.
"After all this time?" "Always."
jaren geleden een panda gehad. Prima auto maar niet voor grote afstanden iedere dag. Heb er 8 jaar mee gereden. Dan een Punto

gehad. Vond ik beter.

Mijn favoriete auto (lang mee gereden): R4 :o)
not all who wander are lost
quote:Kersje1988 schreef op 16 oktober 2015 @ 18:06:

Geen van twee, vind ze zelf allebei heel erg lelijk maar hoor ook regelmatig dat fiat's niet zulke beste auto's zijn.Hier sluit ik me volledig bij aan, sorry . Maar als ik dan tóch moest kiezen wat betreft de looks, dan zou ik voor de 500 gaan.
Ik wil stemmen voor een 500 maar dat staat niet in de poll

Reden, ik kan die reclameslogan maar niet vergeten: 'In een Fiat Panda lacht iedereen je uit'. En de 500 is natuurlijk véél leuker. In een Panda past dan weer meer, maar als je echt veel moet vervoeren kom je met die Panda ook niet ver.
De 500 is een verschrikkelijk nare auto om in te rijden. Heb er een aantal dagen in gereden tijdens een vakantie en was blij dat we ervan af waren. Ziet er aan de buitenkant grappig uit, maar comfort nul en ik vond het gewoon een enge auto op de snelweg. De Panda ken ik niet. Is een Suzuki Alto voor jou geen optie? Daar heb ik ook een tijdje in gereden en die beviel me prima. Ook een klein auto'tje.
Als dat deopties zijn is er maar één keuze :

PANDA

Ruimte is iets dat je toch graag hebt in een auto.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Een auto moet je altijd met ratio kiezen als de prijs belangrijk voor je is.
I mijn Fiat 500! Ik ben stapel op dat autootje. Ik herken de negatieve reacties niet de 500, eigenlijk. Misschien omdat ik altijd kleine auto's gereden heb, misschien dat mijn beeld daardoor verkleurd is.

De Panda en de Fiat hebben echter wel dezelfde motor er in zitten dus qua rijden maakt het niet zoveel uit. Maar in de 500 rijdt het lekker door, ik weet niet hoe het in de panda is. Ik krijg regelmatig de vraag of het een diesel is, maar het is toch een benzine. Hij rijdt gewoon zo heerlijk soepel. En het design... tja, ik ben echt een sucker voor retro auto's dus die moest er komen!

Overigens heb ik één kind en ik heb het daarmee wel altijd gered. Het onderstel van de wandelwagen ging in de achterbank, de maxicosi op de achterbank en voorin op de passagiersstoel had ik de wiegenbak. Onlangs heb ik een kleine buggy gekocht en gaat die op de achterbank en heb ik de rest weer vrij. Oh, en ook de boodschappen deed ik destijds nog gewoon.

Maar als je ruimte nodig hebt, dan ben je met de panda gewoon beter uit. Maar probeer ze beiden eens uit, zou ik zeggen.
Nou 't is wel duidelijk 😊...sparen voor de 500 voor als de kids de deur uit zijn.
Het is niet bepaald een gezinsauto. Nu is bij ons de tweede op komst en ga ik wisselen met de Fiesta van mijn man. Nog geen grote auto, maar dan gaat het nét allemaal wat gemakkelijker. De 500 gaat absoluut niet de deur uit, over een paar jaar ben ik kinderwagen/buggy vrij en dan is 'ie weer van mij.
Kids hier zijn trouwens uit de kinderstoeltjes/wagen, maar goed paardrijspullen nemen ook een hoop ruimte in.
Als je trouwens zo'n mini-auto zoekt kan ik je een Peugeot 107 (of 108) van harte aanraden. Die rijden echt heel fijn en zijn van binnen ook best ruim. Je kinderen kun je er makkelijk in vervoeren, geen probleem. Het enige minpuntje, als je in Noord- of Zuid-Holland woont, is dat je waarschijnlijk met Peugeot Van Mossel te maken krijgt (maar je kunt het onderhoud natuurlijk bij een willekeurige BOVAG-garage laten doen, is ook nog eens de helft goedkoper).
En ik vind de Panda niet heel lelijk trouwens, ook een icoon, maar 500 mooier ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven