passiebloem
donderdag 25 juni 2020 om 19:39
Even een vraag voor de kenners: ik heb een mooie passiebloem. Groeit als een gek en geeft mooie bloemen.
Maar......passievruchten ho maar. Niks, nada.
Wie weet hoe dit komt? Heb ik dan een ander soort of moet er een andere passieflora in de omgeving staan?
Alvast bedankt.
Maar......passievruchten ho maar. Niks, nada.
Wie weet hoe dit komt? Heb ik dan een ander soort of moet er een andere passieflora in de omgeving staan?
Alvast bedankt.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 19:44
0.18% gewijzigd
donderdag 25 juni 2020 om 19:45
Ow....daar had ik geen idee van. Ik dacht dat ze allemaal vrucht droegen. Dankjewel.
donderdag 25 juni 2020 om 19:46
Meerdere passiebloemen in de familie, nergens vruchtenherfstappeltaart schreef: ↑25-06-2020 19:45Ow....daar had ik geen idee van. Ik dacht dat ze allemaal vrucht droegen. Dankjewel.
Die moet je ook wel in een kas opkweken trouwens,
donderdag 25 juni 2020 om 20:08
donderdag 25 juni 2020 om 20:39
Passiebloemen zijn mannenlijk of vrouwelijk, dus je hebt er sowieso twee (en wat bijtjes) nodig om de bloemen te bestuiven en passievruchten te krijgen. En meestal is het weer in NL wat te koud voor volgroeide vruchten, beetje afhankelijk van het soort. Maar in principe krijgen alle passiebloemen vruchten
We are alive to eat cake and candy!
donderdag 25 juni 2020 om 21:33
Maar niet de eetbare!!Fleurflip schreef: ↑25-06-2020 20:39Passiebloemen zijn mannenlijk of vrouwelijk, dus je hebt er sowieso twee (en wat bijtjes) nodig om de bloemen te bestuiven en passievruchten te krijgen. En meestal is het weer in NL wat te koud voor volgroeide vruchten, beetje afhankelijk van het soort. Maar in principe krijgen alle passiebloemen vruchten![]()
Daar moet je echt de Edulis voor hebben.
vrijdag 26 juni 2020 om 21:38
vrijdag 26 juni 2020 om 21:44
Dit. Wij hebben verschillende struiken in onze tuin en mijn man speelt voor bij: hij brengt het stuifmeel over van de bloemen van de ene naar de andere plant (ja ik weet het, een bijzondere hobbyFleurflip schreef: ↑25-06-2020 20:39Passiebloemen zijn mannenlijk of vrouwelijk, dus je hebt er sowieso twee (en wat bijtjes) nodig om de bloemen te bestuiven en passievruchten te krijgen. En meestal is het weer in NL wat te koud voor volgroeide vruchten, beetje afhankelijk van het soort. Maar in principe krijgen alle passiebloemen vruchten![]()
Op dit moment hebben we tientallen vruchten groeien. Eetbaar! Ik woon overigens niet in Nederland.