passiebloem

25-06-2020 19:39 16 berichten
Even een vraag voor de kenners: ik heb een mooie passiebloem. Groeit als een gek en geeft mooie bloemen.
Maar......passievruchten ho maar. Niks, nada.
Wie weet hoe dit komt? Heb ik dan een ander soort of moet er een andere passieflora in de omgeving staan?
Alvast bedankt.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 19:44
0.18% gewijzigd
Niet standaard volgens mij, alleen bij de Edulis.
gizzmo-returns schreef:
25-06-2020 19:43
Niet standaard volgens mij, alleen bij de Edulis.
Ow....daar had ik geen idee van. Ik dacht dat ze allemaal vrucht droegen. Dankjewel.
herfstappeltaart schreef:
25-06-2020 19:45
Ow....daar had ik geen idee van. Ik dacht dat ze allemaal vrucht droegen. Dankjewel.
Meerdere passiebloemen in de familie, nergens vruchten

Die moet je ook wel in een kas opkweken trouwens,
Wel fijn dat je veel bloemen hebt. Mijne groeit ook als een gek, maar bloeien ho maar
Vlavi schreef:
25-06-2020 19:46
Wel fijn dat je veel bloemen hebt. Mijne groeit ook als een gek, maar bloeien ho maar

Dat is jammer inderdaad :-?
Nooit over nagedacht dat de passievrucht van de passiebloem kwam :facepalm: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had een wat oudere plant en die gaf vorig jaar welgeteld 1 vrucht!
Nou is hij helaas dood gegaan, en ik had al wat nieuwe uitlopers (het zaait best uit) en nu wel weer veel bloemen maar (nog) geen vruchtjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier al jaren een passiebloem met veel bloemen en daarna altijd vol met vruchten. Geen idee waar dat aan ligt want in vorige tuin ook passiebloem gehad maar die had nooit vruchten.
Ik heb de passiebloem nu 3 jaar en elke jaar 2 vruchten gehad. Maar die eten de vogels vervolgens op haha
Passiebloemen zijn mannenlijk of vrouwelijk, dus je hebt er sowieso twee (en wat bijtjes) nodig om de bloemen te bestuiven en passievruchten te krijgen. En meestal is het weer in NL wat te koud voor volgroeide vruchten, beetje afhankelijk van het soort. Maar in principe krijgen alle passiebloemen vruchten :)
We are alive to eat cake and candy!
Hier ook maar twee per jaar. Wel veel bloemen en bijen!
Fleurflip schreef:
25-06-2020 20:39
Passiebloemen zijn mannenlijk of vrouwelijk, dus je hebt er sowieso twee (en wat bijtjes) nodig om de bloemen te bestuiven en passievruchten te krijgen. En meestal is het weer in NL wat te koud voor volgroeide vruchten, beetje afhankelijk van het soort. Maar in principe krijgen alle passiebloemen vruchten :)
Maar niet de eetbare!!

Daar moet je echt de Edulis voor hebben.
Whomi schreef:
25-06-2020 20:06
Nooit over nagedacht dat de passievrucht van de passiebloem kwam :facepalm: :biggrin:

:-D
beetjegek schreef:
25-06-2020 21:29
Hier ook maar twee per jaar. Wel veel bloemen en bijen!
Ja dat heb ik ook nooit geweten dat bijen er zo dol op zijn.
Soms zitten ze gewoon met 6 tegelijk op 1 bloem
Stressed is just desserts spelled backwards
Fleurflip schreef:
25-06-2020 20:39
Dit. Wij hebben verschillende struiken in onze tuin en mijn man speelt voor bij: hij brengt het stuifmeel over van de bloemen van de ene naar de andere plant (ja ik weet het, een bijzondere hobby :P ).
Op dit moment hebben we tientallen vruchten groeien. Eetbaar! Ik woon overigens niet in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven