Penetrante geur slaapkamer kind

26-11-2013 12:51 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames Help. Het volgende:

Gisteren de hele dag thuis geweest, bedden verschoont, huis schoon gemaakt. Kind bij een vriendje opgehaald en bij thuiskomst toch een verschrikkelijk penetrante geur die blijkbaar van kind zijn slaapkamer af komt, het hing door heel het huis. Het lijkt echt op een plaslucht, maar veel penetranter.

Alles aan de kant gehad, gecheckt of de kat niet op het matras had geplast, nee dus, muizen hier geen last van. Kat heeft dit wel eerder gedaan, laatste keer is 3 weken geleden en toen goed schoon gemaakt. De matrassen droog dus.

Ramen wijd open gezet, maar de geur blijft hangen.

Ter info, ik woon op 1 hoog, met nog 2 lagen boven mij. Onder mij niets. Mijn slaapkamer ligt ernaast, maar daar geen last van geur.

Waar kan ik nog meer zoeken en wat zou het kunnen zijn?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik denk een bedorven muis achter je stopcontact.
Heb het stopcontact er al afgeschroefd. Kon niets zien en de elektricien ook niet. Wel werd de geur erger.
Misschien zit ie in je centraaldoos? Of bij ergens anders in het systeem? Lasdoos?
Oud huis. Dus bij de lasdozen kom je niet zomaar. Ben er wel achter hoe de verbindingen zitten door de elecktricien. Dit is de laatste contactdoos van het rijtje.
Wat een raar verhaal! Er zou dan roch iets doods ergens achter dat stopcontact moeten zitten. Ik word nu wel erg benieuwd wat het is.
Ik heb wat lopen zoeken, onder andere over het vrijkomen van het gas Ozon (O3) in elektrische ontladingen. MIsschien kun je daarop verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ozon_%28stof%29

Het is ook een prikkelende, scherpe geur (zoals ammoniak). Als dat gas vrijkomt, kan er een hoger brandgevaar ontstaan. Ik zou dus zeker opzoeken waar het vandaan komt!
Voorbeeld: ozonlucht volgt uit de ionisatie van lucht door open ('overslaande') electrische vonken ergens in de ventilator of de voeding. Dat is in ieder geval typisch een proces waarbij ozon vrijkomt, heb ik begrepen (moest de kennis weer een beetje afstoffen).

Het is trouwens niet goed voor de gezondheid in hoge concentraties, dus zeker goed luchten.
Ozon check. Mijn buuf las wat op het forum en werkt toevallig met ozon. Geen ozon wel ammonia.
gelukkig!
Maar nog steeds de vraag wat het is en waar het vandaan komt. Breken lijkt me iets teveel van het goede. Hoe lang duurt het voordat een muis minder begint te ruften?

En als ik het niet vertrouw kan ik dan iemand laten komen om de lucht te laten meten?

Zoon slaapt bij mij vannacht. Voorlopig niet daar.
Het ligt er helemaal aan hoe vochtig die muis is en of hij in een vochtige plek ligt. Hoe droger hoe beter, dan is het meestal in een week of 3 wel uitgedroogd...
Hij zal ergens tussen de bedrading moeten liggen, lijkt mij niet een vochtige plek (hoop ik)
Ik herken het! Ik had precies hetzelfde, kwam ook door het stopcontact. Ik dacht dat het wiet was, maar een vriendin beweerde dat de kat van de buurman aan het sproeien was. Dit geeft een penetrante ammoniakachtige geur, die vooral via het stopcontact makkelijk door de muur heen komt. Misschien eens vragen aan de buren dus?
Buren hebben geen kat, dus dat gaat hem ook niet worden. Voor nu het stopcontact afgeplakt en hopen dat het vanzelf weg trekt. Anders gaat het toch breekwerk worden.
Oh, ik heb dat ook gehad. Hoor je ook wel eens geknetter? Bij mij bleek het hele stopcontact van binnen verkoold/gesmolten. Volgens de elektricien hebben we behoorlijk geluk gehad dat er geen brand is ontstaan.
Ik ben er achter. En Betje je zit in de buurt.

Ik had de lamp in de berging onder slaapkamer zoon vergeten uit te doen. Bïj een renovatie 2 jaar geleden hebben ze blijkbaar met isoleren de lamp zodanig ingepurd (er in geisoleerd) dat de lamp zijn warmte niet kwijt kon.

Het is dus gaan broeien in de isolatie en de geur is naar buiten gekomen door het stopcontact. Het is blijkbaar nogal een chemisch goedje dus dat hebben we dus geroken.

Ik zag gisteren nog de lamp branden in de berging en rook het meteen toen ik de berging in kwam.

Ze hebben gisteravond nog alle bedrading nageken. Nu maar even een brief gaan sturen naar de VVE alleen al om te waarschuwen.
Dat ik daar niet aan gedacht heb! De geur van oude electra. Laat alsjeblieft de bedrading goed nakijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven