Persoonlijke spullen bij afwezigheid

14-08-2022 12:17 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd als we met het hele gezin op vakantie gaan, denk ik wat als nou iets overkomt en familie ons huis moet leeghalen. Bepaalde spullen zijn zo privé dat ik niet wil dat ze deze tegenkomen. Denk bijv. aan dagboek, liefdesbrieven, erotische hulpmiddelen enz. Hoe doen jullie dit? Waar laat je dit soort spullen tijdelijk?
spookje80 wijzigde dit bericht op 14-08-2022 12:19
6.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie iets overkomt waardoor anderen jullie huis moeten leeghalen, dan zijn jullie er toch al niet meer, dus wat maakt het uit?
Wie weet kan er een mooie anekdote uit een van jullie dagboeken opgelezen worden tijdens de speech.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
14-08-2022 12:19
Als jullie iets overkomt waardoor anderen jullie huis moeten leeghalen, dan zijn jullie er toch al niet meer, dus wat maakt het uit?
Wie weet kan er een mooie anekdote uit een van jullie dagboeken opgelezen worden tijdens de speech.

Nou, liever niet! :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriend of vriendin instrueren om bepaalde dingen weg te halen in zo'n geval?
(maar denk zelf dat het me dan niet veel meer uit zou maken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kluis huren bij de bank en in testament zetten dat dit ongezien direct vernietigd moet worden? Of kluis huren en betalen voor 100 jaar ofzo 😅
Geen idee of zoiets kan hoor, maar zou mogelijk moeten zijn neem ik aan.

Aan de andere kant, wil je deze dagboeken etc sowieso wel bewaren? Waarom ze niet nu al zelf vernietigen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Erotische hulpmiddelen ;-D
Lekker belangrijk wat andere mensen daarvan vinden, je bent dan dood. Het is echt niet dat ze minder rouwen als blijkt dat je een voorbind dildo van 30 cm hebt liggen.
De kans dat jullie met zijn allen omkomen lijkt me zeer klein. Ik zou me daar niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kit_Kat schreef:
14-08-2022 12:22
Vriend of vriendin instrueren om bepaalde dingen weg te halen in zo'n geval?
Daar wil ik het ook niet voor weten. Het zijn gewoon privé spullen waar een ander niks mee nodig heeft. Van sommige dingen weet mijn man niet eens dat ik ze heb, laat staan een vriend of vriendin :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk gezegd heb ik mij dat ook weleens afgevraagd 🤔
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan vinden ze je vibrator als je dood bent, nou en?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
14-08-2022 12:19
Als jullie iets overkomt waardoor anderen jullie huis moeten leeghalen, dan zijn jullie er toch al niet meer, dus wat maakt het uit?
Wie weet kan er een mooie anekdote uit een van jullie dagboeken opgelezen worden tijdens de speech.
Ik mag toch hopen dat fam. en vrienden niet in dagboeken gaan lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spookje80 schreef:
14-08-2022 12:26
Daar wil ik het ook niet voor weten. Het zijn gewoon privé spullen waar een ander niks mee nodig heeft. Van sommige dingen weet mijn man niet eens dat ik ze heb, laat staan een vriend of vriendin :$
Whut?
Dat zou ik dus echt heel erg vinden, als mijn eigen man dingen voor mij zou verbergen. Dan mist er toch een stuk vertrouwen in je relatie. Daar zou ik me drukker over maken dan om de vraag die jij je nu stelt.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
14-08-2022 12:30
Ik mag toch hopen dat fam. en vrienden niet in dagboeken gaan lezen.
Voorlezen uit dagboek ook echt, hoe verzin je het.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb met mijn zus afgesproken dat zij mijn dagboeken verbrandt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
14-08-2022 12:31
Voorlezen uit dagboek ook echt, hoe verzin je het.
Idd, koekoek!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Foux schreef:
14-08-2022 12:25
Erotische hulpmiddelen ;-D
Lekker belangrijk wat andere mensen daarvan vinden, je bent dan dood. Het is echt niet dat ze minder rouwen als blijkt dat je een voorbind dildo van 30 cm hebt liggen.
:mrgreen:
TO, bij het idee levend kan je het schaamrood op de kaken hebben, maar ben je er -eenmaal dood- nog bewust van? Diegene zal het vast discreet wegdoen en niet als jaarlijks kerstverhaal rond laten gaan.

Als je onverwachts in het ziekenhuis ligt en partner of vriendin stuit op die spullen als ze snel een tas moeten inpakken, voel je je even opgelaten maar denk je echt dat je partner er dan een issue mee heeft?
hetjuistebesluit wijzigde dit bericht op 14-08-2022 12:35
3.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Staat er een heel groot geheim in, waar een ander mee geschaad kan worden? Bv in je dagboek dat je al die tijd een minnaar had? Of dat je je vader zo haat?

Dan vernietigen. Allee andere dingen, dus gewoon wat gênant zijn, die maken je menselijk. En daar kijkt niemand raar van op als je dood bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er van uitgaan dat mijn zus dan de toko leeg maakt. En net zoals ik dat zou moeten doen in een hypothetische situatie dat zij met haar hele gezin omkomt: dan ga ik echt niet zitten lezen in dagboeken, brieven en andere zeer persoonlijke info.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
14-08-2022 12:30
Ik mag toch hopen dat fam. en vrienden niet in dagboeken gaan lezen.

Je weet het niet. Ik las laatst een verhaal over een dochter die de kledingkast van haar overleden moeder aan het opruimen was en daar een stapeltje brieven van een geheime minnaar vond.. Zij heeft ze dus wel gelezen maar durft het haar vader niet te vertellen waardoor zij nu dus met dat geheim rondloopt. Niet dat ik een geheime minnaar heb maar zoiets wil je toch liever voorkomen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
14-08-2022 12:31
Ik heb met mijn zus afgesproken dat zij mijn dagboeken verbrandt.
Oh wat een goeie.
Ik heb alleen dagboeken van m’n kinder- en pubertijd, daar schaam ik me niet (meer) voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
14-08-2022 12:34
Ik zou er van uitgaan dat mijn zus dan de toko leeg maakt. En net zoals ik dat zou moeten doen in een hypothetische situatie dat zij met haar hele gezin omkomt: dan ga ik echt niet zitten lezen in dagboeken, brieven en andere zeer persoonlijke info.
In mijn familie gebeurt dat wel, om te kijken wat ermee moet. Zo heb ik brieven die ik aan familie heb geschreven die zijn overleden na hun dood terug gekregen.
Miskotto schreef:
14-08-2022 12:19
Als jullie iets overkomt waardoor anderen jullie huis moeten leeghalen, dan zijn jullie er toch al niet meer, dus wat maakt het uit?
Wie weet kan er een mooie anekdote uit een van jullie dagboeken opgelezen worden tijdens de speech.
:woa:

Zeg me alsjeblieft dat je geen dagboeken gaat lezen als iemand is overleden. Laat staan voorlezen.
Dat is wel zo'n schofterige inbreuk op iemands privacy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spookje80 schreef:
14-08-2022 12:34
Je weet het niet. Ik las laatst een verhaal over een dochter die de kledingkast van haar overleden moeder aan het opruimen was en daar een stapeltje brieven van een geheime minnaar vond.. Zij heeft ze dus wel gelezen maar durft het haar vader niet te vertellen waardoor zij nu dus met dat geheim rondloopt. Niet dat ik een geheime minnaar heb maar zoiets wil je toch liever voorkomen lijkt me.

Dan moet je dus dat soort dingen niet bewaren. Aan de buitenkant van een stapeltje papier kun je natuurlijk niet zien dat het brieven zijn van een minnaar.
Ik heb geen van de genoemde dingen. Ook geen echte schaamwaardige privedingen op mijn computer ofzo.

Denk wel soms, misschien eens het huis echt opruimen, wat een zooi heb ik op zolder en ik sommige andere plekken achter de kastdeuren. :-D :-D :-D :lol:
Spookje80 schreef:
14-08-2022 12:34
Je weet het niet. Ik las laatst een verhaal over een dochter die de kledingkast van haar overleden moeder aan het opruimen was en daar een stapeltje brieven van een geheime minnaar vond.. Zij heeft ze dus wel gelezen maar durft het haar vader niet te vertellen waardoor zij nu dus met dat geheim rondloopt. Niet dat ik een geheime minnaar heb maar zoiets wil je toch liever voorkomen lijkt me.
Heel simpel, ze had het nooit moeten lezen.

Ik heb bepaalde foto’s achter een ww zitten. Verder valt er bij mij niet zoveel te verbergen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven