Pff kat vermist is er nog hoop?

25-04-2013 18:59 36 berichten
Vannacht heb ik haar voor het laatst gezien. Was 4 uur en ik moest naar de wc. We hebben een kattenluikje dus ze kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen. Mijn moeder zegt dat ik nog niet in paniek moet raken. Ik wil al flyers maken en haar opgeven als vermist. Normaal komt ze altijd thuis om te eten en te slapen. Heb de hele buurt al afgelopen om haar te roepen. Ik vind het heel erg vreemd en heb een gevoel dat er iets is gebeurd . Moet ik afwachten of nu al actie ondernemen. En kan het dat ze gewoon nog thuis komt, kunnen katten zo lang wegblijven voor een reden?
Alle reacties Link kopieren
Coco, nog niet in paniek raken. Je kat heeft waarschijnlijk gewoon de lente in haar bol!

Je kunt vannacht als het heel stil is de buurt aflopen, haar roepen en met brokjes rammelen, hopelijk vind je haar zo.

Komt vast goed, katten blijven wel vaker langer weg met dit lekkere weer.
.
Je stelt me een beetje gerust. Ik hoop het. Ga straks nog proberen te roepen.
Mijn kat is ooit twee dagen weggeweest. Ik denk dat ze misschien in een schuurtje of zoiets heeft gezeten. Misschien kun je vragen in de buurt of mensen even in de schuur willen kijken? Het was natuurlijk mooi weer, dus veel mensen zullen in de tuin/schuur bezig zijn geweest.

Ik hoop in ieder geval dat ze snel terug is!
is heel normal, katten zijn wel vaker langer van huis.

ik hoop voor je dat ze er morgen weer is
Wees jezelf....
Geen zorgen hoor. Hij komt vast wel weer binnen wandelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als ze vanavond nog niet thuis is, dan is het een goed idee om als het helemaal stil is op straat een (langzaam) rondje te doen in de buurt, terwijl je haar roept en/of met eten schudt. Als ze verdwaald is en bang, durft ze dan misschien uit haar schuilplek te komen.

Is het een poes of een kater? Geholpen of niet? Katers hebben meer de neiging in het voorjaar de hort op te gaan voor een paar dagen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Kind, het is eindelijk lente. En in de lente gaan katten nou eenmaal wel eens langdurig op stap. Vroeger had ik een kat die ieder jaar weer drie weken zoek was, en als ik dan de moed op begon te geven zat ie ineens weer blerend om eten voor de deur alsof er niets gebeurd was. Komt vast goed!
Ze is een poes. We hebben twee katers en zij. De katers blijven wel eens vaker lang weg maar voor haar is dit de eerste keer, vandaar dat ik bezorgd ben. Hoop dat ze zo komt binnen wandelen. Anders als het wat stiller is ga ik weer roepen.
Ik heb een keer een tip gelezen dat als je kat vermist is en je wilt briefjes ophangen, zet er dan op dat ze medicijnen nodig heeft. Een vriendin van mij had een dure raskat die vermist was en kwam vlak na dat briefje weer terug ;)

Succes met zoeken!
quote:workit schreef op 25 april 2013 @ 19:04:

Mijn kat is ooit twee dagen weggeweest. Joh, die van mij 2 maanden. Toen had ik de hoop al wel opgegeven hoor!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Geen paniek, ze kan idd de lente in haar bol hebben.

Maar doe wel vast wat briefjes in de buurt, ze kan bijv per ongeluk in een schuurtje oid beland zijn. Na een briefje in de bus zijn buren vaak iets alerter.
Hier is mijn kat zelfs na vier maanden nog teruggekomen

Hoop dat het voor jou wat korter duurt. Vergeet niet om haar even op te geven bij Amivedi, die zitten door heel nederland en doen goed werk en hebben tips voor je. Heb zo zelf ook eens een kat bij de eigenaar terug kunnen brengen. Op de site staan ook alle gevonden (aangemelde) katten en kun je zelf je kat als vermist opgeven. Vergeet niet om even door te geven als ie er weer is, dat kunnen ze erg waarderen.

Sterkte!
Nog steeds niks :(

Bij degene waar de katten zo lang weg waren was dat de eerste keer of deden ze dat vaker? Ik vind het zo vreemd omdat ze normaal nooit langer dan 2 uurtjes buiten is achter elkaar. Ze komt altijd thuis om te eten of slapen. Ik heb al bij verschillende buren aangebeld en die hebben in de schuur gekeken.

Afwachten maar :(
Amivedi wilde ik ook als tip geven en je kunt evt. het asiel in de buurt bellen. De katten die wij vroeger hadden bleven soms dagen weg, dus het kan wel.

http://www.amivedi.nl/
quote:Yvonne77 schreef op 25 april 2013 @ 21:06:

Amivedi wilde ik ook als tip geven en je kunt evt. het asiel in de buurt bellen. De katten die wij vroeger hadden bleven soms dagen weg, dus het kan wel.

http://www.amivedi.nl/Heb haar al op Amivedi gezet. Mijn moeder wil tot morgen wachten en dan mag ik pas een flyer ophangen en asiels bellen. Ik hoop zo dat ze straks gewoon nog komt binnen wandelen.
Is Poes gesteriliseerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja ze is gesteriliseerd maar helaas niet gechipt.
Nog steeds niks. Ben al zeker 10 keer buiten gaan zoeken en roepen vandaag. We wonen in een vrij rustige buurt.Ik ben echt heel erg ongerust nu. Steeds minder hoop. Voel me ook schuldig gisternacht wou ze bij mij mee de kamer binnen en omdat ze me altijd wakker miauwt heb ik haar niet gelaten. Sindsdien is ze niet meer gezien. Kan maar niet stoppen met janken. Klinkt misschien dramatisch dit maar zo voel ik me echt. En een oudere buurvrouw net zei het is maar een kat, bleh.
ik zou zsm flyers ophangen en rondbellen in de buurt
Ik heb al rond gevraagd in de buurt. Flyers ben ik aan het maken en morgenvroeg door de brievenbussen en ophangen in de buurt. Weet niet wat ik anders kan doen.
dierenartsen/ dierenambulance/ asiels bellen
Kan ze wel naar binnen, stel dat ze vannacht thuiskomt Coco?

Ik duim voor je hoor en hoop dat je haar snel weer in je armen kunt sluiten.
.
quote:Soulcats schreef op 25 april 2013 @ 23:06:

Kan ze wel naar binnen, stel dat ze vannacht thuiskomt Coco?

Ik duim voor je hoor en hoop dat je haar snel weer in je armen kunt sluiten.Ja ze kunnen altijd naar buiten en binnen, we hebben een kattenluikje, staat altijd open. Bedankt, Ik hoop het ook.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 april 2013 @ 23:06:

dierenartsen/ dierenambulance/ asiels bellenDat ga ik morgenvroeg doen. Wou net al maar mijn moeder vind dat we tot morgenvroeg moeten afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven