pijn om mijn vader

13-01-2015 23:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is de eerste keer in mijn leven dat ik dit opschrijf. Ik doe het met tranen in mijn ogen en vind het vreselijk moeilijk om het onder ogen te zien. Maar ik zie het nu pas goed. Een goede vriendin van me heeft een goede vertrouwensband heeft met haar vader, dat ik er jaloers van word. Had ik ook maar zo'n vader. Niet dat ik niet van mijn vader houd, want dat is en blijft altijd mijn vader. Maar we zeggen elkaar niets. Ik merk niet dat hij trots op me is. Ik heb ooit eens gevraagd of hij wel van me hield, maar toen kon hij daar geen antwoord op geven zei hij. Het doet pijn. Waarom kan ik nooit eens hard lachen met mijn vader, waarom is hij nooit eens blij om me te zien, het ligt aan mij. O pap, ik houd van je, en ik hoop jij ook van mij.
Hij kon daar geen antwoord op geven?

Jeetje, wat koud en keihard komt dat bij mij binnen zeg!

Verder
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
wat klinkt je post treurig
Mijn vader en ik verschillen te veel. Dat is en ik heb mij daar een soort van bij neergelegd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pijnlijk. Heb je hem ook gevraagd waarom hij daar geen antwoord op kon geven? Sorry, maar wat een waardeloze vader heb jij! Had nooit kinderen moeten maken! (Niet dat die van mij een haar beter is!)
No love without lost
Geloof je echt dat hij niet van je houdt? Of is het gewoon een man die moeilijk zijn emoties toont?
quote:vrouw2punt0 schreef op 13 januari 2015 @ 23:31:

Pijnlijk. Heb je hem ook gevraagd waarom hij daar geen antwoord op kon geven? Sorry, maar wat een waardeloze vader heb jij! Had nooit kinderen moeten maken! (Niet dat die van mij een haar beter is!)

Nogal kort door de bocht he?

Misschien is de vader wel opgevoed met het idee: Mannen moeten flink sterk en stoer zijn, En mogen nooit hun emotie tonen. En dan hebben TO en vader allebei een probleem, want dat is niet zo makkelijk op te lossen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
sorry, ging fout, 2 is teveel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind het ook erg pijnlijk en zou hem vragen waarom hij geen antwoord kan geven op die vraag.

Is het een idee om hem eens uit te nodigen voor een uitje buitenshuis? Samen naar een restaurant, museum, of iets waar zijn interesse ligt. Misschien kunnen jullie dan wat dichter tot elkaar komen.

Sterkte.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 januari 2015 @ 00:03:

Geloof je echt dat hij niet van je houdt? Of is het gewoon een man die moeilijk zijn emoties toont?

Dit. Ik heb ook een vader die moeilijk zijn gevoelens toont. Moeder, broer en ik zijn knuffelmensen.

Na vele gesprekken bleek dat vader het kwetsend vond dat we moeder steeds knuffelden en hem niet (wij dachten hem hier juist een plezier mee te doen). Sommige mensen (vooral oudere mannen) hebben nooit geleerd hoe ze emoties moesten uiten. Sterker nog, mijn vader is grootgebracht met het idee dat emoties een teken van zwakte zijn.

(En mijn vader is net over de 50)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Toen ik de titel las dacht ik een heel ander bericht te lezen.

Maar jeetje dit is ook verdrietig zeg! Je klinkt zo verdrietig (heel begrijpelijk hoor).

Ik snap heel goed dat je graag van je vader wilt horen dat hij van je houdt. Welk kind wil dit niet horen. Het is zooo pijnlijk als je dat niet krijgt te horen.

Wat al gezegd is, sommige mensen kunnen het niet zeggen... om welke reden dan ook. Ik heb ooit tegen iemand gezegd ik hou van je en heel kort erna is deze persoon onverwacht overleden. Dus ik kan mij voorstellen als je ooit zoiets overkomen is dat je het niet meer durft te zeggen.

Maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet makkelijker en minder pijnlijk.

Emoties zijn eng en veel mannen hebben niet geleerd om die te tonen.

Ik hoop dat je hem duidelijk kunt maken dat je het nodig hebt om je geliefd te voelen. En ik denk echt wel dat hij van je houdt hoor ondanks dat hij het niet kan zeggen! Ik kan me niet voorstellen dat een vader niet van zijn kind houdt.

Sterkte meis
NIet iedereen praat makkelijk over zijn gevoelens. Wie weet dat hij allemaal heeft meegemaakt dat hij geworden is zoals hij nu is.

Je moeder zal hem meer van zijn gevoelige kant kennen, schat ik zo in. Misschien eens met haar praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven