PKVW-certificaat Beveiligde Woning

11-01-2016 17:04 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar er in mijn wijk de laatste tijd al meerdere malen een (poging tot) inbraak is geweest, wil ik mijn huis beter beveiligen. Ik weet dat de sloten op mijn voor- en achter deur niet bestand zijn tegen het zogenaamde kerntrekken van een cilinderslot (op die manier is er een paar straten verderop ingebroken)....maar wat ik verder over het hoofd zie qua beveiliging?

Dus nu wil ik een "PKVW-certificaat Beveiligde Woning" behalen. Via de site van politiekeurmerk.nl kan ik in mijn regio de bedrijven zoeken die die soort keuringen doen en de nodige maatregelen nemen (zoals vervangen van hang- en sluitwerk, scharnieren). Ik ben echt geen doe-het-zelf-er, dus dit wil ik graag laten doen.

Mijn vraag is: heeft iemand hier ook op deze manier ook het huis beveiligd? Heb je daarbij meerdere offertes aangevraagd of bij één bedrijf gebleven?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Mijn huis voldoet aan pkvw eisen, mijn vader is gecertificeerd en stond dus vooraan om alles kloppend te maken.

Ik zou zeggen, vraag eens een gesprek aan met uitleg. Ik weet dat je met veel simpele trucs je woning al veel veiliger kunt maken. En ik weet niet beter dan dat de meeste pkvw bedrijven alles ook uitvoeren.

Geen offertes voor mij dus, maar dat lijkt me sowieso niet dom.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Sommige gemeenten geven subsidie voor het PKVW, misschien interessant om even na te vragen.
Subsidie heb ik niet nagekeken, dat ga ik even doen. Ik weet wel dat er een korting op de inboedelverzekering kan plaatsvinden. Leuke bijkomstigheid

Fijn om te weten dat de pkvw bedrijven alles uitvoeren.

Dank voor de reacties!
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven