Plafond schoonmaken
vrijdag 1 augustus 2014 om 13:42
Hallo iedereen,
Het is gelukt een woning, waarin een heel mooi plafond zit, eentje met geschuurd effect. Echter 1 maar: Het is smoezelig en zit muggenpoep op. Als we t gaan sauzen is t effect waarschijnlijk weg dus wilde ik eigenlijk eerst proberen of ik t schoon kan krijgen. Wie weet hoe je zo'n plafond schoon krijgt?
Het is gelukt een woning, waarin een heel mooi plafond zit, eentje met geschuurd effect. Echter 1 maar: Het is smoezelig en zit muggenpoep op. Als we t gaan sauzen is t effect waarschijnlijk weg dus wilde ik eigenlijk eerst proberen of ik t schoon kan krijgen. Wie weet hoe je zo'n plafond schoon krijgt?
vrijdag 1 augustus 2014 om 13:45
Je krijgt vlekken als je alleen de vlekjes weg poetst. Dan krijg je lichtere plekken daar. Hele plafond moet je dus sowieso doen dan. Maar het is denk ik wat ruw of niet? Want daar blijven weer pluizen in hangen als je het met een doekje doet.
Hoe grof is dat effect erin aangebracht? En hoe? Is het echt structuur of met verf er op aangebracht? Als het echt in de structuur zelf zit zou ik toch sauzen, dan blijf je het nog wel zien.
Hoe grof is dat effect erin aangebracht? En hoe? Is het echt structuur of met verf er op aangebracht? Als het echt in de structuur zelf zit zou ik toch sauzen, dan blijf je het nog wel zien.
vrijdag 1 augustus 2014 om 14:21
Denk ook dat hele plafond moet, gelukkig alleen woonkamer. Echter mijn vriend en ik vinden t beide erg mooi. Hoewel sauzen de korste klap zou zijn, wil ik best even 3 uurtjes besteden om te proberen of we t kunnen behouden. Weet alleen niet wat voor sopje ik dan zou moeten gebruiken, wel dat het t beste gaat met glade witte dweil of natuurspons. Bleek lijkt me zo drastisch. Heb ook al iets gehoord van ammoniak en/of st marc... maar de grote vraag is, wat is wijsheid. Als t lukt hebben we a) een mooi plafond en b) dan hoeven we alleen de muren te sauzen. Rest zit op schoonmaak na netjes in der verf! Het is geschuurd effect, dat wil zeggen na sauzen opgeschuurd. geeft kleur schakeringen en/of vlammend effect. K zal even kijken of ik een foto bijgevoegd krijg, t is dan foto 1. [img]http://www.destucadoor.nl/schuurplafond ... ossier.php[/img]
zaterdag 2 augustus 2014 om 02:22
zaterdag 2 augustus 2014 om 02:24
Vlekken van mijn geverfde muren vind ik altijd het makkelijkst te verwijderen met Glassex en een papiertje. Loopt er zo van af.
Maar je hele plafond....
Ik heb het wel eens geprobeerd, een plafond schoon te maken. (rookaanslag)
Dat werd echter heel vlekkerig.
Maar je hele plafond....
Ik heb het wel eens geprobeerd, een plafond schoon te maken. (rookaanslag)
Dat werd echter heel vlekkerig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
maandag 4 augustus 2014 om 03:53
quote:stala schreef op 02 augustus 2014 @ 02:27:
Maar waar heb je het plafond mee gedaan dan Delite. Want glassex lijkt me daarvoor niet het geschikte middel.
Het merk kan ik me niet meer herinneren, maar het was iets dat ik gekocht had in de bouwmarkt.
Het wordt wel schoner, maar het is gewoon heel moeilijk om een heel plafond gelijkmatig schoon te krijgen.
Want op een gegeven moment is je water wat viezig, en dan maak je een nieuw soppie, dus op dat punt wordt je plafond weer witter. Streperig.
En dat zie je pas als het opdroogt.
Als ik TO was zou ik dus de vliegenpoepjes verwijderen met glassex, en dan kijken hoe het er uit ziet, voordat ik het hele plafond zou gaan doen.
Maar waar heb je het plafond mee gedaan dan Delite. Want glassex lijkt me daarvoor niet het geschikte middel.
Het merk kan ik me niet meer herinneren, maar het was iets dat ik gekocht had in de bouwmarkt.
Het wordt wel schoner, maar het is gewoon heel moeilijk om een heel plafond gelijkmatig schoon te krijgen.
Want op een gegeven moment is je water wat viezig, en dan maak je een nieuw soppie, dus op dat punt wordt je plafond weer witter. Streperig.
En dat zie je pas als het opdroogt.
Als ik TO was zou ik dus de vliegenpoepjes verwijderen met glassex, en dan kijken hoe het er uit ziet, voordat ik het hele plafond zou gaan doen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
maandag 4 augustus 2014 om 14:34
na lang wikken en wegen en wat proberen, middeltje hier,middeltje zus. Incalculeren dat we minstens 8h werk zouden hebben zonder resultaat garantie toch besloten maar te sauzen! GEEN spijt! was sneller! In 3,5 uur een plafond en muur(die was paars, moet nog x) gesaust. de structuur is wonderwel aardig gebleven! het is niet helemaal schoon hier en daar komt de muggenpoep er weer doorheen, maar t is behoorlijk opgefrist!