Plafond schoonmaken

01-08-2014 13:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Het is gelukt een woning, waarin een heel mooi plafond zit, eentje met geschuurd effect. Echter 1 maar: Het is smoezelig en zit muggenpoep op. Als we t gaan sauzen is t effect waarschijnlijk weg dus wilde ik eigenlijk eerst proberen of ik t schoon kan krijgen. Wie weet hoe je zo'n plafond schoon krijgt?
Je krijgt vlekken als je alleen de vlekjes weg poetst. Dan krijg je lichtere plekken daar. Hele plafond moet je dus sowieso doen dan. Maar het is denk ik wat ruw of niet? Want daar blijven weer pluizen in hangen als je het met een doekje doet.

Hoe grof is dat effect erin aangebracht? En hoe? Is het echt structuur of met verf er op aangebracht? Als het echt in de structuur zelf zit zou ik toch sauzen, dan blijf je het nog wel zien.
Je zou het in kunnen spuiten met half bleek half water, maar ik zou daar niet aan beginnen en gewoon de sauskwast pakken. Je kan de saus verdunnen, maar dan moeten er wel twee lagen op, dan is de kans groot dat het schuureffect blijvend is.
Denk ook dat hele plafond moet, gelukkig alleen woonkamer. Echter mijn vriend en ik vinden t beide erg mooi. Hoewel sauzen de korste klap zou zijn, wil ik best even 3 uurtjes besteden om te proberen of we t kunnen behouden. Weet alleen niet wat voor sopje ik dan zou moeten gebruiken, wel dat het t beste gaat met glade witte dweil of natuurspons. Bleek lijkt me zo drastisch. Heb ook al iets gehoord van ammoniak en/of st marc... maar de grote vraag is, wat is wijsheid. Als t lukt hebben we a) een mooi plafond en b) dan hoeven we alleen de muren te sauzen. Rest zit op schoonmaak na netjes in der verf! Het is geschuurd effect, dat wil zeggen na sauzen opgeschuurd. geeft kleur schakeringen en/of vlammend effect. K zal even kijken of ik een foto bijgevoegd krijg, t is dan foto 1. [img]http://www.destucadoor.nl/schuurplafond ... ossier.php[/img]
Gewoon over schilderen, een geschuurd plafond is echt voor bejaarden....
ook bejaarden hebben soms smaak ;) ik vind t gewoon mooi
St. Marc. Verdund of onverdund. Echter, niet te hard vegen en eerst uitproberen op kleine plek of en hoezeer verdund.

Daar heb ik ooit in een studentenhuis de jarenlange nicotine mee van muren gekregen.

Mijn voorbewoners rookten fanatiek.
Besef je wel wat voor werk dat is. Boven je hoofd werken. Ik zou overschilderen.
Hogedrukspuit.
verba volant, scripta manent.
Hogedruk half water half bleek inspuiten en bedrogen met theedoek
quote:mabelle schreef op 01 augustus 2014 @ 22:13:

Met spuit half water half bleek inspuiten en bedrogen met theedoek
St Marc
“Don’t look back – you’re not going that way.”
St Marc. Ontvet ook goed. Gewoon een flinke plons in een emmer heet water. Met een grote borstel werken, niet te hard maar voorzichtig beginnen. Nadoen met een witte niet pluizende doek, bijvoorbeeld theedoek, met schoon water.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Vlekken van mijn geverfde muren vind ik altijd het makkelijkst te verwijderen met Glassex en een papiertje. Loopt er zo van af.

Maar je hele plafond....

Ik heb het wel eens geprobeerd, een plafond schoon te maken. (rookaanslag)

Dat werd echter heel vlekkerig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Maar waar heb je het plafond mee gedaan dan Delite. Want glassex lijkt me daarvoor niet het geschikte middel.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:stala schreef op 02 augustus 2014 @ 02:27:

Maar waar heb je het plafond mee gedaan dan Delite. Want glassex lijkt me daarvoor niet het geschikte middel.

Het merk kan ik me niet meer herinneren, maar het was iets dat ik gekocht had in de bouwmarkt.

Het wordt wel schoner, maar het is gewoon heel moeilijk om een heel plafond gelijkmatig schoon te krijgen.

Want op een gegeven moment is je water wat viezig, en dan maak je een nieuw soppie, dus op dat punt wordt je plafond weer witter. Streperig.

En dat zie je pas als het opdroogt.

Als ik TO was zou ik dus de vliegenpoepjes verwijderen met glassex, en dan kijken hoe het er uit ziet, voordat ik het hele plafond zou gaan doen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik kan je vertellen dat ook een theedoek pluisjes achterlaat op een grof oppervlak. Neem dan iig een witte theedoek
na lang wikken en wegen en wat proberen, middeltje hier,middeltje zus. Incalculeren dat we minstens 8h werk zouden hebben zonder resultaat garantie toch besloten maar te sauzen! GEEN spijt! was sneller! In 3,5 uur een plafond en muur(die was paars, moet nog x) gesaust. de structuur is wonderwel aardig gebleven! het is niet helemaal schoon hier en daar komt de muggenpoep er weer doorheen, maar t is behoorlijk opgefrist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven