Plastic tafelzeil

09-12-2021 09:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdanks dat ik ze afschuwelijk vind, heb ik er helaas toch 1 nodig.
Onze tafel staat in een serre met schuine ramen. Met dit weer druppelt er soms een druppel condens van de ramen op tafel. Om te voorkomen dat ik plekken krijg op mijn tafel, wil ik een tafelzeil aanschaffen. Deze blijft dan in de wintermaanden op de tafel liggen.
Het liefst 1 die op maat gemaakt precies op ons tafelblad past.
Op sites zie ik dat voor een tafel van 220x95 cm toch al gauw uit kom om 55 euro.
Iemand ervaringen met dit soort types dik tafelzeil? Blijft het een beetje goed liggen op het tafelblad?
Ik heb al jaren een doorzichtig op maat gesneden doorzichtig zeil op een tafel in huis, is de eettafel/hobbytafel. Verf, stiften, heel veel lijm en gereedschap word er op deze tafel gebruikt en wilde niet dat mijn houten teaktafel helemaal verpest zou worden. Na 5 jaar vervangen voor een dunnere. Die zit er ook al al 2 jaar op.

Kostte tussen de 30 en 40 euro en is nog steeds goed. Het valt niet echt meer op ook, meeste mensen zien het pas als ze aan die tafel gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze:

https://www.bol.com/nl/nl/p/transparant ... 3187/?s2a=

Voor ons is het belangrijk dat hij juist oversteekt, dus vandaar een brede, die je wel goed ziet omdat hij oversteekt.
Hij zou te breed zijn voor jouw tafel, maar je kan hem heel makkelijk op maat snijden/knippen en dan valt hij niet echt op.

We zijn er heel tevreden. Beschermt de tafel tegen eten, drinken en stiften ect. en niet achterlijk duur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem bij het tuincentrum gehaald, daar snijden ze hem voor je op maat.
We waren voor een tafel van 220 bij 90 ongeveer 12 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
De bouwmarkt heeft ze ook, gewoon op de rol.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Op de markt voor drie of vier euro per meter.

Onze tafel is 200x110 centimeter, het zeil is 140 centimeter. Ik koop dus 230 centimeter.

We doen er ongeveer drie jaar mee en onze handgemaakte eiken tafel (eigen ontwerp, uitgevoerd door een meubelmaker) is na 16 jaar nog als nieuw
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
TheEternalDream schreef:
09-12-2021 10:12
Wij hebben hem bij het tuincentrum gehaald, daar snijden ze hem voor je op maat.
We waren voor een tafel van 220 bij 90 ongeveer 12 euro kwijt.
Tuincentrum idd, of bij een zaak in huishoudelijke artikelen en volgens mij heeft de Hubo hier in het dorp dit ook. Prijzen weet ik niet uit mijn hoofd (al lang geleden dat ik er 1 gekocht heb), maar er zit wel verschil in prijs.
Alle reacties Link kopieren
hema heeft die dingen volgens mij ook, of de blokker.
hoi
Pikachu schreef:
09-12-2021 10:53
hema heeft die dingen volgens mij ook, of de blokker.
Nope, tenminste niet van dat doorzichtige spul. Gewone tafelkleden van zeilstof wel.
Alle reacties Link kopieren
Heb zo'n dikkere op maat gesneden. Tafelblad blijft erg mooi.

Blijft goed liggen.
Vind het wel vervelend dat na verloop van tijd bepaalde tijdschriften/reclame enz. niet meer rechtstreeks op het zeil kunnen liggen omdat ze dan vast plakken.
Sommige stukken van kranten geven ook af op het zeil. Dan moet je echt behoorlijk poetsen om die restanten eraf te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Die van de bouwmarkt en blokker enzo die hebben een blauwe gloed. Dat vind ik dus erg lelijk.
We hebben een zwarte houten tafel met vissegraat tafelblad. Een blauwe gloed zul je dus wel goed zien.
Maar de ervaringen zijn dus wel goed met de duurdere.
Iemand nog een tip waar het niet al te duur is?
Alle reacties Link kopieren
Die van ons gekocht via tafelziel.
Heeft geen blauwe gloed.
Tafelzeil.nl idd.
Alle reacties Link kopieren
budgetstoffen.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven