Poes aangereden
donderdag 28 april 2011 om 21:50
Ik reed vanavond naar huis steekt er plotseling een kat over. De auto voor mij (zo'n 500 meter) reed de kat aan. Ik zag het gebeuren en hij rijdt gewoon door. De kat zat in een doodstrijd: hij heeft wel een halve minuut lang hoge sprongen gemaakt en geschud met zijn koppie alvorens hij zijn laatste adem uitblies. Ik heb mijn auto ervoor gezet zodat niemand er overheen kon rijden, maar ik vond het zo zielig om te zien. Een jongen heeft geholpen om hem aan de kant van de weg te leggen.
Achter mij reed een dame die wist wie de eigenaren waren en die kwamen hem halen. Zo sneu! Ik was zelf ook wat in de war wist niet wie ik moest bellen dus mijn man had snel het nr van de dierenambulance gegeven, maar die waren niet bereikbaar. En daar sta je dan. Er zat allemaal bloed op mijn auto en ik geloof dat die mensen dachten dat ik hem had aangereden.
Maar je rijdt toch ook niet door als je een kat aanrijdt? Dan stop je toch. Het is toch iemands maatje. Ik krijg het beeld maar niet uit mijn hoofd. Heb mijn eigen kat maar een extra knuffel gegeven toen ik thuis kwam.
Moest even van mij afschrijven.
Achter mij reed een dame die wist wie de eigenaren waren en die kwamen hem halen. Zo sneu! Ik was zelf ook wat in de war wist niet wie ik moest bellen dus mijn man had snel het nr van de dierenambulance gegeven, maar die waren niet bereikbaar. En daar sta je dan. Er zat allemaal bloed op mijn auto en ik geloof dat die mensen dachten dat ik hem had aangereden.
Maar je rijdt toch ook niet door als je een kat aanrijdt? Dan stop je toch. Het is toch iemands maatje. Ik krijg het beeld maar niet uit mijn hoofd. Heb mijn eigen kat maar een extra knuffel gegeven toen ik thuis kwam.
Moest even van mij afschrijven.
donderdag 28 april 2011 om 21:55
donderdag 28 april 2011 om 22:07
quote:Zanne schreef op 28 april 2011 @ 22:01:
Wat zielig
Misschien heeft de automobilist de kat niet gezien.
Dat merk je echt wel hoor zo'n klap.
Ik heb hetzelfde meegemaakt dat een auto voor mij een kat had aangereden, ook wel eens met een duif meegemaakt. Ik had toen een dierenservice dus ik heb alle alarmnummers uit mijn regio in mijn mobiel. Direct de dierenambulance gebeld. De duif heb ik zelf naar het asiel gebracht waar ook de ambulance zit.
Ja net als dat ik het noodnummer van de politie in mijn mobiel heb (nee niet die van 112 maar het gewone landelijke nummer) , heb ik ook voor dierenhulp het in mijn mobiel staan.
Gelukkig dat er een buurvrouw was die wist van wie die kat was.
Ik heb er geen woorden voor dat mensen gewoon doorrijden, voor dieren niet en voor mensen uiteraard ook niet. Gewoon asociaal.
Je had zijn kenteken kunnen noteren maar door de schrik zal je daar niet aan gedacht hebben.
Geweldig dat je zo begaan was voor de kat en wat verdrietig dat hij of zij het niet gehaald heeft.
Mocht je weten wat voor auto het was, geef het door aan de eigenaar, dan kan ze aangifte doen bij de politie.
Wat zielig
Misschien heeft de automobilist de kat niet gezien.
Dat merk je echt wel hoor zo'n klap.
Ik heb hetzelfde meegemaakt dat een auto voor mij een kat had aangereden, ook wel eens met een duif meegemaakt. Ik had toen een dierenservice dus ik heb alle alarmnummers uit mijn regio in mijn mobiel. Direct de dierenambulance gebeld. De duif heb ik zelf naar het asiel gebracht waar ook de ambulance zit.
Ja net als dat ik het noodnummer van de politie in mijn mobiel heb (nee niet die van 112 maar het gewone landelijke nummer) , heb ik ook voor dierenhulp het in mijn mobiel staan.
Gelukkig dat er een buurvrouw was die wist van wie die kat was.
Ik heb er geen woorden voor dat mensen gewoon doorrijden, voor dieren niet en voor mensen uiteraard ook niet. Gewoon asociaal.
Je had zijn kenteken kunnen noteren maar door de schrik zal je daar niet aan gedacht hebben.
Geweldig dat je zo begaan was voor de kat en wat verdrietig dat hij of zij het niet gehaald heeft.
Mocht je weten wat voor auto het was, geef het door aan de eigenaar, dan kan ze aangifte doen bij de politie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 28 april 2011 om 22:42
Vorig jaar is mijn kat ook (op het woonerf) aangereden en was ik er niet in de buurt. Auto was doorgereden en ze heeft er een tijdje gelegen (leefde toen nog) Vind het zo'n rotidee nog steeds en voel me er nog vaak rot over. Vervolgens zagen wandelaars haar liggen en hebben samen met een buurman de dierenarts die avonddienst had gebeld en mij ook op de hoogte gesteld. Ben die mensen nog steeds heel dankbaar dat ik zo mijn kat nog heb kunnen zien en dat ze uiteindelijk ook uit haar lijden verlost werd.
Wat naar voor je Tuorrebout om dat te zien en mee te maken en wat ontzettend lief dat je dat hebt gedaan! Ik kan me voorstellen hoe moelijk het is om dat te zien, heb al moeite met die beelden van Fukoshima op tv van die boerderijdieren.
Wat naar voor je Tuorrebout om dat te zien en mee te maken en wat ontzettend lief dat je dat hebt gedaan! Ik kan me voorstellen hoe moelijk het is om dat te zien, heb al moeite met die beelden van Fukoshima op tv van die boerderijdieren.
donderdag 28 april 2011 om 22:44
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 april 2011 @ 22:07:
[...]
Is het strafbaar om dan door te rijden? Bij een dier?
Heel mooi dat TO zo begaan is bij die kat. Ik zou echt in paniek raken en gaan huilen denk ik
[...]
Is het strafbaar om dan door te rijden? Bij een dier?
Heel mooi dat TO zo begaan is bij die kat. Ik zou echt in paniek raken en gaan huilen denk ik
donderdag 28 april 2011 om 23:12
Respect voor jou hoor! Arme kat zeg Misschien was het niet te voorkomen maar heb altijd het fatsoen om te stoppen. Wat als er niemand achter had gereden en het beestje misschien nog gered had kunnen worden. Dan was deze alsnog dood gegaan doordat er niemand was gestopt. Nee totaal geen woorden voor en zulke mensen mogen zichzelf van mij parkeren in een boom.
donderdag 28 april 2011 om 23:32
Heb precies zoiets meegemaakt Tuorrebout. Ik liep alleen net langs met kinderwagen, net 4 weken daarvoor bevallen, strak van de hormonen, zo dat kwam binnen. Het gebeurde voor het huis van de eigenaar en de persoon, die de kat aanreedt, reedt ook door. Zo naar. Je moet dat voelen, dat je iets raakt. Hoe kun je dan doorrijden, zo asociaal. De eigenaren kwamen naar buiten gehold en waren echt vreselijk overstuur en bogen helemaal over de kat heen midden op straat. Toen werd ik weer wat rustiger en heb ik ze geholpen en gezegd haal een handdoek of iets dergelijks en neem hem in je armen mee naar binnen en neem afscheid van hem. Ben de dag erna nog langs gegegaan om te vragen hoe het met ze ging. Omdat ik het had gezien, de kat maakte ook van die sprongen in de lucht, was ik ook wel flink overstuur. Het is zo vreselijk naar om te zien. Ben ook enorme kattenliefhebber. Super goed van je dat je erbij bent gebleven, zodat er niet nog een keer over hem heen kon worden gereden. Dan hadden de eigenaren niet nog afscheid van hem kunnen nemen. Slaap lekker voor zo.
vrijdag 29 april 2011 om 09:24
je hebt heel goed gehandeld TO...
ikzelf heb ooit een keer een dode, al stijve, kat gevonden die een halsbandje om had met een kokertje. Beestje was volgens mij gewoon dood gegaan aan een hartaanval ofzo, was puntgaaf.
Ik heb het adres in het kokertje gevonden en vervolgens 600 meter de kat aan z'n halsbandje meegesleept naar zijn huis. Was 1 uur 's-nachts en heb even getwijfeld om aan te bellen, maar toch gedaan. Voelde me net een agent met een slecht-nieuws-gesprek, maar moest huilen toen de man des huizes me met een overslaande stem vertelde dat hij en zijn kinderen die avond de hele buurt hadden afgezocht naar de kat. Hij was blij dat hij iig terecht was.
Sindsdien let ik erop als ik een dood dier zie en bel altijd de dierenambulance. Je beestje niet kunnen vinden lijkt me het ergste dat er is.
ikzelf heb ooit een keer een dode, al stijve, kat gevonden die een halsbandje om had met een kokertje. Beestje was volgens mij gewoon dood gegaan aan een hartaanval ofzo, was puntgaaf.
Ik heb het adres in het kokertje gevonden en vervolgens 600 meter de kat aan z'n halsbandje meegesleept naar zijn huis. Was 1 uur 's-nachts en heb even getwijfeld om aan te bellen, maar toch gedaan. Voelde me net een agent met een slecht-nieuws-gesprek, maar moest huilen toen de man des huizes me met een overslaande stem vertelde dat hij en zijn kinderen die avond de hele buurt hadden afgezocht naar de kat. Hij was blij dat hij iig terecht was.
Sindsdien let ik erop als ik een dood dier zie en bel altijd de dierenambulance. Je beestje niet kunnen vinden lijkt me het ergste dat er is.
life ain't a perfect story, write it while you live it