poes krols

01-11-2011 12:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje aan jullie mijn poes is nu een jaar en ze is zo vaak krols ,nu weer en het is net een week over .ik zelf heb er geen probleem mee maar hoe is het voor haar?is het perse nodig om alles weg te laten halen?ik denk zo als wij niks makeren laten we ook niks weg halen.maar het lijk mij voor haar moeilijk .ze kom nooit buiten hoor.
anoniem_125501 wijzigde dit bericht op 01-11-2011 12:05
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Het schijnt heel ongemakkelijk te zijn voor poezen om krols te zijn. Ik zou d'r laten helpen.
Ik zou haar laten steriliseren, nooit buiten of niet. Krolse poezen zijn meesters in het ontsnappen, als ze een keer aan de haal gaat komt ze zwanger terug.

Daarbuiten vind ik het sneu voor de kat, zo vaak krols. Zo lekker voelen ze zich dan niet.
het is slopend voor het lijfje en de poes voelt zich niet goed. Castratie zsm

aanvulling, echt kiezen voor castratie omdat dan de baarmoeder ook verwijderd wordt en dit is juist goed ivm baarmoederontstekingen
Zijn je hoofdletters stuk Luna?
Ik zou haar laten helpen, voor de kat rustiger en voor jou ook.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Laten helpen, dit is uitputtend voor haar.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Precies, dit put haar enorm uit en ze kan hier baarmoederontstekingen e.d. aan overhouden. Los nog van het ontsnappingsgevaar (kans op nestjes!) en het feit dat het reuze irritant is.
quote:lughnasadh schreef op 01 november 2011 @ 12:12:

Ik zou haar laten steriliseren, nooit buiten of niet. Krolse poezen zijn meesters in het ontsnappen, als ze een keer aan de haal gaat komt ze zwanger terug.

Daarbuiten vind ik het sneu voor de kat, zo vaak krols. Zo lekker voelen ze zich dan niet.het is onmogelijk voor haar om naar buiten te gaan ,en ja dat wou ik weten ,het lijk mij ook niet prettig om zo krols te zijn ,maar ik vind het zo zielig om haar te laten helpen .misschien toch beter voor haar ja thanks
quote:iris1969 schreef op 01 november 2011 @ 12:23:

Precies, dit put haar enorm uit en ze kan hier baarmoederontstekingen e.d. aan overhouden. Los nog van het ontsnappingsgevaar (kans op nestjes!) en het feit dat het reuze irritant is.presies wat jij nu zeg die baarmoeder ,de dierenarts had al gezegd om in de gaten te houden of het schoon is of dat er wat uit komt want dan blijk de baarmoeder ontstoken te zijn .ik zelf vind het niet irritant hoor ik kan heel veel van hun verdragen .
Ze heeft er niet veel last van hoor luna, denk dat poes van de krolsheid elke keer meer last heeft, dan van de ingreep.

Als ik kijk naar mijn kat, zij is ook geholpen, zij had nergens last van. Ja beetje duf maar verder niet.

Het is heus niet zielig.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Het is zieliger om haar zo te laten hoor. Een paar dagen wat pijn en ongemak en daarna nooit meer last.
Het is juist zieliger om haar niet te laten helpen! Doe dat ajb zo snel mogelijk, want het is voor een poes echt niet fijn om krols te zijn!
quote:luna400 schreef op 01 november 2011 @ 12:28:

[...]

presies wat jij nu zeg die baarmoeder ,de dierenarts had al gezegd om in de gaten te houden of het schoon is of dat er wat uit komt want dan blijk de baarmoeder ontstoken te zijn .ik zelf vind het niet irritant hoor ik kan heel veel van hun verdragen .Maar voor de poes is het niet fijn, en ik vind dat je verplicht bent om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Mijn poezen hebben niet veel last gehad van de castratie, volgens mij

Haalde ze 's middags weer op bij de dierenarts, nog een beetje versuft van de narcose, maar 's avonds rende ze achter elkaar en aan en sprongen ze weer overal bovenop.

Ook schooien om eten, terwijl ze dat de volgende dag pas weer mochten hebben.
Luna, het is veel zieliger om haar niet te laten castreren en telkens krols te laten zijn! Bovendien loop je dan ook risico op baarmoederproblemen. Dat wil je toch niet.
Poezen die niet gesteriliseerd zijn hebben een grotere kans op melkkliertumoren. Ook hebben ze een grotere kans op baarmoederontstekingen. Het is echt beter voor de poes om haar te steriliseren. Over het algemeen hebben ze weing last van de operatie en lopen ze de volgende dag al weer als vanouds rond.
quote:Djuuls04 schreef op 01 november 2011 @ 13:30:

Luna, het is veel zieliger om haar niet te laten castreren en telkens krols te laten zijn! Bovendien loop je dan ook risico op baarmoederproblemen. Dat wil je toch niet.ja he die baarmoeder ,weet je ik heb nog een poes en die heb ik toen ook laten helpen maar meer omdat ze er voor waarschuwden voor die ontsteking ,klink misschien gek maar mijn poesjes zijn mijn kinderen .maar inderdaad toch maar doen ,ik moet wel even wachten tot ze niet meer krols is zeker ?
Ja je moet even wachten, want nu is haar baarmoeder en vagina volledig doorbloed en dan is niet verstandig bij de operatie.
quote:LadyPhoxy schreef op 01 november 2011 @ 13:07:

Mijn poezen hebben niet veel last gehad van de castratie, volgens mij

Haalde ze 's middags weer op bij de dierenarts, nog een beetje versuft van de narcose, maar 's avonds rende ze achter elkaar en aan en sprongen ze weer overal bovenop.

Ook schooien om eten, terwijl ze dat de volgende dag pas weer mochten hebben.Die van mij was 's middags al weer zo helder dat hij zijn nagels in de dierenarts zette toen ik hem kwam ophalen .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

bedankt iedereen voor het mee denken ,ik ga het zo snel mogelijk laten doen .moet maar even .thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven