poes lang alleen?

15-10-2012 12:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
binnenkort gaan wij een paar dagen weg (maandagmiddag-vrijdagochtend).. en wij hebben een poes. Poes is een buitenkat, komt nooit binnen, eet ook buiten etc. etc.

Normaliter hebben wij een buurvrouw die voor haar zorgt (lees eten neerzetten) en dat gaat al jaren prima.. Maar nu gaat zij zelf op vakantie.. En ik heb werkelijk niemand ! kunnen vinden in de omgeving die af en toe naar peos gaat kijken (lees: eten geven).. Dierenopvang is geen optie omdat zij domweg nooit binnen is gewend (aanlooppoes en was half wild)..

Dierenarts gebeld en die zegt.. joh.. als je her en der wat voer / water neerzet kan het best.. Je geeft haar maandagochtend echt heel veel eten en zet dus wat bakjes neer en vrijdagmiddag ben je er weer..

Tja.. het klinkt op zich niet raar.. ze komt ook alleen maar naar huis om te eten zeg maar.. niet om gezellig bij ons te zijn..

Vraag: kan ik dus voor poes eten en drinken neerzetten (in ruime mate) en kan ik dus weg voor die paar dagen ?
quote:redband schreef op 15 oktober 2012 @ 15:09:

Blijkbaar hecht je meer waarde aan meningen van een paar onbekende viva nick's , dan een deskundig advies van je dierenarts.

Gekker moet het niet worden hier.DA's zijn geen heiligen en maken dus ook fouten. Ik ben het bijv. niet eens met zijn advies, want dat eten kan door andere katten opgegeten worden en dat heeft jouw kat dus niets meer te eten. Het komt er dan dus op aan dat ze handig genoeg is om zelf eten te zoeken en zo te lezen zal het deze halve verwilderende kat best lukken, maar je neemt toch een risico. Daarom zou ik zelf een puber uit de buurt vragen om dit klusje voor wat geld te doen.
quote:Lievelente schreef op 15 oktober 2012 @ 12:23:

Zou het zelf niet zo snel doen. Waar woon je? Wellicht is er hier op het forum iemand die in de buurt woont en af en toe verse brokjes wil neerzetten.Dorentje (een andere T.O. ) heeft nog een leuke buuf in de aanbieding die dolgraag voor katten zorgt en tegelijkertijd je inboedel bewaakt.
quote:poldervrouw schreef op 15 oktober 2012 @ 15:33:

Nou.. Ik vond het zelf wel erg makkelijk geredeneerd van mijn da. Tuur.ijk vertrouw ik hem , vond het alleen zelf wat sneu voor poes.

En er worden hier veel vreemdere vragen gesteld. Zo raar is mijn vraag toch niet? Als ik geen twijfels had, had ik het. It hier gevraagd, en er zijjn hier wel mensen die er verstand van hebben, dus een soort seconden opinion idee dus,,

Ik heb alle beschikbare buren en kennissen gevraagd. (nu woon ik nogal buitenaf ) dus zoveel zijn dat er niet. Ik wil niet iedereen in huis zeg maar..

En poes komt wel vaker een dag niet en zal heus muizen eten. Poes is idd niet zo goed met vreemden, ze is half wild, aandacht mist ze niet, want ze is geen aai poes zeg maar.

Ik ga gewoon op verschillende plekken eten neerzetten en dan loopt het wel los,Ik vind het een hele logische vraag hoor, zeker aangezien hier flink wat ervaringsdeskundigen, DA's en kattengedragstherapeuten zitten.
Precies Iris , ik heb al vaker kattenkoppen voorbij zien komen met goede adviezen .

Eten opeten door andere poezen is minimaal risico. Er lopen, raar genoeg nooit andere poezen in onze tuin, echt nooit,, ik kan ook een deel van het eten in de blokhut zetten, doe ik in de winter ook.. Dan heb ik het volgens mij aardig rond. Ik zet droog voer neer op strategische plekken en nat voer.

Water is er overal. Buiten de bakken die ik neerzet,

Ik denk dat het wel,kan,

Ik heb via Facebook even oproepje gedaan, via dm .. Wie weet heb ik iemand over t hoofd gezien
quote:poldervrouw schreef op 15 oktober 2012 @ 17:36:

Precies Iris , ik heb al vaker kattenkoppen voorbij zien komen met goede adviezen .

Eten opeten door andere poezen is minimaal risico. Er lopen, raar genoeg nooit andere poezen in onze tuin, echt nooit,, ik kan ook een deel van het eten in de blokhut zetten, doe ik in de winter ook.. Dan heb ik het volgens mij aardig rond. Ik zet droog voer neer op strategische plekken en nat voer.

Water is er overal. Buiten de bakken die ik neerzet,

Ik denk dat het wel,kan,

Ik heb via Facebook even oproepje gedaan, via dm .. Wie weet heb ik iemand over t hoofd gezien

Dit klinkt prima hoor, want dit risico is verwaarloosbaar.

Bij mijn ene ex-zwerfkater zou ik dit bijv. ook best kunnen doen, want die kan eventueel zelf nog jagen, maar mijn andere ex-zwerfkater (die nu gehandicapt is) zou niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Daarom vind ik je DA wel wat erg makkelijk in z'n advies.
Als ik 2 a 3 dagen weg ga, ga ik ook geen oppas voor de kat inschakelen hoor. Ze zijn sowieso vaak buiten en vangen ook zelf prooien, dus met een extra bakje voer erbij zullen ze echt niet verhongeren.

En voor de aandacht hoef ik het ook niet te doen, want onze katten willen nooit zoveel weten van vreemden. (ja ook mensen die vaker langskomen zijn vreemden voor ze).
Tot op heden geen reactie,

Mijn andere poes ( die al overleden is op 17 jarige leeftijd) was wel graag binnen en bij ons, maar deze poes is echt zo'N eigenheimer,,,

Ik doe zoals ik gezegd heb, dan komt het wel goed.
quote:Starshine schreef op 15 oktober 2012 @ 17:47:

Als ik 2 a 3 dagen weg ga, ga ik ook geen oppas voor de kat inschakelen hoor.Echt niet? Dat doe ik dus wel! Als ik twee nachten weg ben, dan zorg ik er voor dat iemand mijn katten eten geeft. Ze hebben nog nooit een dag geen eten gekregen.
Mijn katten krijgen genoeg te eten. Vaak eten ze hun bakje niet eens leeg omdat ze buiten wel eens een muisje verschalken. Dus als ik 2-3 dagen weg ga (als in dag 1 vertrekken - dag 3 thuiskomen) ga ik niet moeilijk doen over oppas. Op de dag van vertrek krijgen ze nog voer en bij thuiskomst weer. Ik zie het probleem niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven