Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
AH grit is smerig, wat een stank, ze gooien er een hele penetrante parfum door. Ik zweer bij C1000 grit. Goed klontvormend en geen geurtjes.

Op zich is goedkoop voer geen probleem, maar dan stinkt de poes harder bij het poepen. Ik geef altijd een premium voer, ze hebben er minder van nodig, en je poepen ook minder. Uiteindelijk ben je dan net zo duur uit
Ohw leuk een poes uit het asiel!

Wij hebben vorig jaar 2 poezen uit het asiel gehaald, die nu heerlijk samen bij mij op schoot zitten. Het zijn ook binnenkatten die altijd samen zijn geweest en nooit buiten. Vond ik wel zo eerlijk want een kat binnenhalen die buiten is geweest vind ik niet eerlijk. Ooit als wij groter gaan wonen waar het minder druk is probeer ik ze naar buiten te laten, want ik vind het eigenlijk wel moeten.

Wij hebben prins kattenvoer, hadden ze geloof ik ook in het asiel. Zij hadden ons toen een zak meegegeven.

En we hebben zo'n hele grote zware gele kattengritzak. Ben de naam kwijt. Is prima en klontert goed.

Ik wens je heel veel plezier!!!
Wij geven onze Thai en HTK kat felix, vinden ze heerlijk. Van Royal Canin begon de Thai hele vieze windjes te laten.

En die kattenbak was echt megagoor, nu met felix nergens last van.
Oh, en kattengrit(of grind?), haal ik ook, heel verassend, bij de Aldi. Lekker goedkoop en naar mijn mening de beste, want het is lang niet zo stoffig als een hoop andere, duurdere merken. Ik ben dan ook niet echt een schepper, ik gooi er gewoon om de dag een nieuwe zak in.

Heb een keer, omdat het in de aanbieding was, een ander merk kattengrit gekocht, maar dat viel hier niet in goede aarde. Meneer (deze is er jammer genoeg niet meer) en mevrouw lieten duidelijk merken er niet blij mee te zijn. Katten schijnen sowieso erg gehecht te zijn aan één soort kattengrit, dus doe je er verstandig aan om bij een merk te blijven en niet constant te switchen.
Ohja, als thai ehlemaal gewend is is onze tuin de ideale kattenbak, stinkt niet en klontert als de beste!
Ah wat een leuke poes!

Ik heb er ook een, nog geen jaar geleden uit het asiel gehaald. Zij krijgt ook RC (voor binnenkatten) en die vindt ze toevallig ook het lekkerst. (Ik had gewoon wat soorten voer uitgeprobeerd ).

Maar ik heb hiervoor een andere poes gehad en die at alleen maar whiskas. Een bakje brokjes stond altijd klaar en 's avonds kreeg ze een beetje natvoer. Ze is altijd super gezond geweest, nooit tandsteen, absoluut niet dik (eerder naar de magere kant) en ze is 19 jaar geworden. Dus ja, zoveel kwaad kan whiskas volgens mij ook niet hoor.
wat een leukerd.

Ik zweer bij deze kattenbakvulling... ideaal

http://www.zooplus.nl/sho ... g/silicaatstrooisel/50038
quote:CHEVH schreef op 30 maart 2010 @ 08:03:

( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)

Dit zou niets met elkaar te maken moeten hebben. Als je geen geld hebt voor een dier, moet je er geen aanschaffen.

Wat als poes nou echt ziek is en dure dierenartsrekeningen binnenkomen?

Ik geef trouwens Gourmet brokjes.,...enige wat ze lusten hier en ze doen het er prima op.
Als je geen geld hebt voor goed voer, wens ik je veel succes toe als het beestje ziek wordt. Sowieso hebben ze jaarlijks een prik nodig. Goede kattenbak vulling is ook belangrijk! Een kat is niet duur, maar een paar tientjes per maand kost zo'n beestje in elk geval altijd.

Kies altijd voor premium voer en altijd zonder kleurstoffen. Gourmet- en Whiskas brokjes zien er schattig uit (met al die kleurtjes) maar als je beseft dat een kat helemaal geen kleuren ziet! De voedingswaarde van deze merken is bovendien erg laag. Dit resulteert in stinkende afvalbakken en veel ontlasting. Goedkoop is in dit geval dus duurkoop. Neem liever een beter merk zodat je minder afval hebt.
.
.
Natvoer is helemaal niet nodig en erg duur in verhouding met droge brokjes. Brokvoer houdt de tanden en tandvlees gezond itt natvoer.

Mijn katje krijgt wel natvoer, maar vaak als beloning als ze na een dagje struinen weer thuis is gekomen.

Leuk katje heb je uitgezocht, ik zou zeker even bellen dat je haar wilt ophalen als je dat nog niet heel duidelijk hebt aangegeven. Niks opdringerig, het asiel ziet graag mensen die katten een huisje geven.

Ik heb voor mijn poes laatst een pakketje gekocht bij de dierenwinkel, waar 3 verschillende zakjes voer in zaten van Royal Canin. Er zat een plastic bakje bij met 3 vakjes, en zo kon ik zien welke variant ze de lekkerste vond. Ze heeft nameijk lange tijd meegegeten met het speciale dierenartsvoer voor mijn andere kat die helaas is overleden en ik zocht een voervervanger.

Als je geen RC wil geven dan kan je deze truc ook uithalen met andere merken en kijken welke ze de lekkerste vindt. Dierenwinkels hebben vaak proefzakjes.

Wat betreft het geld: ik ga er van uit dat je hebt berekend dat een kat heel duur kan zijn qua dierenarts kosten. Als je de rest erom heen goedkoper wil houden dan is dat jouw zaak.
.
Jammer, belde vanochtend het asiel of ze Lilly apart konden houden. Dit konden ze maar 1 dag doen en dan zou ik hem morgen op moeten halen. Helaas kon dat niet en konden ze niets garanderen. Nu kijk ik net op de site en zie ik dat hij geplaatst is.

Ach; vrijdag ga ik gewoon naar het asiel en er zijn vast veel meer lieve poesjes!
He dat is balen als je je al helemaal verheugd had!

Maar misschien is het ergens wel beter, nu kan je naar het asiel gaan en echt een kat uitzoeken die bij jou past, wat karakter betreft.

Ik ben wel eens naar het asiel gegaan en ik dacht dat ik een grote dikke (liefst rode) kater wilde, maar ik kwam terug met een klein, iel schildpad poesje. Die was gewoon zo leuk, dat ik haar veel leuker vond dan alle andere katten en als ik naar foto's had gekeken had ik haar nooit uitgekozen. Helaas is ze na een half jaar al gegrepen door de rotweilers van de buren
Op de site van het asiel staan er weinig poesen op, maar ik neem aan dat ze in het asiel meer keuze hebben uit poesen! Ik hou jullie op de hoogte over mijn keuze.

Daarstraks nog wat binnen gekregen van katten spulletjes wat ik besteld had via het internet. Kattenbak gereed gemaakt. Laat het beestje maar komen.

Stel dat het huisdier ziek word, of naar de dierenarts moet voor bepaalde dingen. Ik heb daarvoor een spaarrekening geopend waar ik maandelijks een vast bedrag op stort:)
Hoi CHEVH,

jammer dat de poes al geplaatst was! Maar je had haar nog niet 'live' gezien of zo? Ik zou dan vrijdag in ieder geval gaan kijken en eens kennismaken (misschien dat ze als ze je een keer gezien en gesproken hebben ook wat makkelijker zijn eventueel als je een katje heel graag wilt dan nu).

Ken je trouwens deze site: site herplaatsing huisdieren?

Staan ook lieve beesten op, vaak met een tamelijk uitgebreid verhaal.
Hee, wat jammer zeg!

Maar goed, je vindt vast een ander leuk, lief poesje. En anders kun je altijd voor een kitten kiezen, het voorjaar komt er aan.

Of inderdaad een herplaatser.

Als je haar nog niet live gezien had, is het misschien toch beter zo, je moet een katje gewoon echt uitkiezen op karakter. Een asiel heeft altijd katten genoeg zitten.
668, the neighbour of the Beast
Weten jullie ook of je dat kat meteen mag mee nemen uit het asiel? Op de site staat dat een kat meenemen ongeveer 90 euro kost. Zijn dit vaste prijzen of kan dit ook verschillen?
Volgens mij kun je ze gelijk meenemen.

De prijs weet ik niet precies, ik heb een raskittentje hier zitten en de vorige via via overgenomen, dus nooit een kat uit het asiel gehaald.
668, the neighbour of the Beast
Bij het asiel waar mijn katten vandaan komen, kost een kitten (< 1 jaar) 90 euro en een volwassen poes 70 euro.

Maar daar zal wel verschil per asiel in zitten.

aanvulling: En ik mocht ze ook gelijk meenemen. Was wel een maand proeftijd, als het om een goede reden niet zou werken, kon ik ze weer terug brengen. Maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan
Een knuffel voor jou, een lieverd uit het asiel halen

dat goede wil ik ook nogeens doen
Volgens mij verschillen de prijzen per asiel. Net als de 'na-service', daar hangt het denk ik ook wat mee samen, gewoon even informeren hoe de stand van zaken bij de kat is als je hem/haar meeneemt. Er is volgens mij vaak ook verschil tussen kittens (die nog gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden) en volwassen katten.

Ik geloof dat je eigenlijk altijd wel een kat direct mee kan nemen, soms met proeftijd inderdaad. Ik ben zelfs bij een asiel geweest waar ik niet bij de katten mocht kijken omdat ze eigenlijk wilden dat je een kat zo snel mogelijk mee zou nemen. Ergens begrijpelijk, maar op dat moment nogal onvriendelijk, vond ik.
Dat is wel onvriendelijk inderdaad! Ik kan niet wachten tot vrijdag! Hoe hebben jullie het aangepakt toen jullie poes net voor het eerste binnen kwam in het huis? Moet ik even laten zien waar de kattenbak staat en de voederbak? Moet het eten al klaar staan:)?
quote:meds schreef op 30 maart 2010 @ 09:42:

AH grit is smerig, wat een stank, ze gooien er een hele penetrante parfum door. Ik zweer bij C1000 grit. Goed klontvormend en geen geurtjes.

Op zich is goedkoop voer geen probleem, maar dan stinkt de poes harder bij het poepen. Ik geef altijd een premium voer, ze hebben er minder van nodig, en je poepen ook minder. Uiteindelijk ben je dan net zo duur uit

Ja C1000 grit inderdaad. Is super en ruikt ook prettig.

Welke maakt niet uit, we hebben meestal de paarse box maar de groene is ook goed. Een goede keus goedkoper voer is Purina One, al ben ik zelf overgestapt naar Royal Canin. Ze poept inderdaad nu vaster en het stinkt minder. Ze eet er overigens niet minder van, ze vindt deze brokjes erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven