Poes vermist

16-03-2018 08:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor het laatst dinsdagavond gezien en ik ben zo verdrietig. Ik weet nier meer wat ik kan doen. Ik heb Amivedi ingelicht, dierenambulance, berichtjes op Facebook gedaan, posters verspreid, de kattenbak buiten gezet, de hele omgeving uitgekamd en ze komt maar niet thuis. :'( Vandaag ga ik nog flyers in de brievenbussen bij mij in de straat doen met o.a. het verzoek om schuurtjes te checken.

Ik ga echt kapot van binnen. :'(

Edit: Joost is weer thuis! :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:25
3.93% gewijzigd
Sterkte Drackie, ik kijk telkens in dit topic in de hoop dat je poes weer terecht is.
Ah wat een poepie :love: .

Ik hoop dat ze snel weer bij je voor de deur staat te miauwen.
Alle reacties Link kopieren
Ach Drackie, ik woon helaas zelf niet in de buurt, stad, provincie, dus kan helaas niet mee helpen zoeken. Maar ik ga zo duimen dat je knappe lieverd snel weer bij je is. :cat:
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee op een goede afloop. Het is vreselijk als je kat weg is.
Drackie volgens mij heb ik een soortgelijke poes in de Purmer (vanaf Purmerend richting aansluiting N247/Monnickendam) zien lopen gisteravond. Weet niet of het Joost was of een andere soortgelijke poes, maar misschien kun je er iets mee.

Ik hoop dat ze snel terecht is :hug:

Ben helaas niet meer in de buurt volgende week en kan je ook niet helpen zoeken :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankje Filee. Ik ga even kijken waar dat precies is.

We kregen net een telefoontje dat iemand dacht Joost in z’n tuin te hebben. We zijn er gelijk heen gegaan en het leek erg op Joost maar we konden het niet goed zien want ze rende alleen maar weg en we hebben haar niet kunnen vangen. We gaan morgen terug en de man die de melding deed zou het in de gaten houden. Als het echt Joost was ben ik heel bang dat het nooit gaat lukken om haar te vangen zo schuw als ze was. Ik ga morgen de dierenambulance bellen om advies te vragen.

Ondertussen zijn mijn wangen helemaal stuk van het huilen en doet mijn heup zoveel zeer dat ik mank loop. Ik ben echt kapot. :'(
Alle reacties Link kopieren
Wat al eerder gezegd is, zoeken op de rustige uren in de nacht. Zelfs een zachte stem draagt dan nog ver.
Tussen 2 en 5 blijf je de beste kansen hebben als hij in een straal van een paar km verblijft.
En verder natuurlijk sterkte, en ik volg omdat ik ergens hoop en verwacht dat Joost weer aan komt. Het is de tijd van het jaar ook dat ze er vaker op uit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke poes. Ik duim mee met de rest dat ze snel terugkomt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook telkens weer hier om te kijken of ze al terug is. Jammer genoeg nog niet :(
chocolol schreef:
18-03-2018 00:48
Ik kom ook telkens weer hier om te kijken of ze al terug is. Jammer genoeg nog niet :(
Ahhh ik ook ja! Ik hoop steeds zo op een goed bericht hier. Ik duim heel hard mee dat hij snel terug is!!
Echt jammer dat ik letterlijk aan de andere kant van het land woon, anders was ik mee gaan zoeken...

Heel veel succes en vind je je mooie knapperd snel terug...
Ik lees dat topic echt met een brok in mijn keel.
Ik hoop dat je je schatje snel weer in je armen kan sluiten

Sterkte ❤
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vreselijk dat je Joost misschien hebt gezien, maar niet hebt kunnen vangen. Moeilijk hoor! Had je wel brokjes of snoepjes mee waar je haar mee kan lokken?
aviv_13 schreef:
17-03-2018 20:58
Sterkte Drackie, ik kijk telkens in dit topic in de hoop dat je poes weer terecht is.
Ik ook. Kan me je verdriet zo goed voorstellen. Als ik dan naar mijn mannetje kijk hier, krijg ik spontaan een blok in mijn keel.

Wat moeilijk dat je dacht haar gezien te hebben maar niet kon vangen, hoop zo dat ze snel terug komt.
Sterkte ermee. :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie zo meeleven. Ik had brokjes bij me ja. Ook een beetje gestrooid omdat ze misschien daar wel op af zou komen en niet direct naar mij wilde komen, maar het hielp niets helaas. Ik las op internet dat het goed kan zijn om gewoon in de buurt te gaan zitten en af te wachten/proberen te lokmen ipv actief haar proberen te vangen (daarmee jaagde ik haar alleen maar weg). Zou het helpen om een andere poes mee te nemen? (Joost haar maatje.)

Vandaag gaan we weer zoeken op die plek. Mijn schoonmoeder gaat nu ook helpen.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:33
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je lieve prachtige poes snel weer thuis is. Veel sterkte :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Tamboti schreef:
18-03-2018 12:04
Drackie, hoe is de poes normaal, reageert ze op je stem, mauwt ze terug als jij 'mauwt'? Kun je haar oppakken?

Toen ik mijn kat kwijt was, stond ik om de zoveel meter stil, riep zijn naam en wachtte of ik hem hoorde. Toen ik bij het braakliggend terrein kwam waar hij verstopt zat reageerde hij meteen op mijn stem (en ik herken hem uit duizenden dus ik was meteen zó blij!) maar hij was wel bang en kwam niet meteen naar me toe. Maar ik hoorde hem wel meteen terug praten.
Dit is precies hoe poes normaal reageert: ze rent voor me weg. Ze praat ook niet terug ofzo. Af en toe als ik mijn hand uitsteek komt ze voorzichtig een aai halen, maar dat zal ze vanwege de stress nu wel niet doen. Knuffelen doen we dus alleen als ze slaapt. Dan ligt ze lekker bij me te knorren.
Alle reacties Link kopieren
He gets, nog altijd niet thuis dus. Als ze normaal wegloopt als je haar wil pakken, dan zou ik nu proberen om haar te “vangen” in een reismand. Doe daar iets met de geur van thuis in (kleedje oid) en wat lekkers (liefst iets vers of uit blik wat sterk ruikt). En dan zelf niet al te dichtbij zitten.
Oh dat maakt het wel extra ;astig ja! Toen ik die van mij eenmaal gevonden had (midden in de nacht) is hij het hele eind naar huis met me mee gelopen, al miauwend, ongeveer 2 kilometer. Maar als je haar niet kunt pakken en ze vind alles spannend is de tip van nummer*zoveel wel een hele goeie denk ik.

Ik zit echt te ver weg om je te kunnen komen helpen, ik wens je echt weer heel veel sterkte! Er wordt hier door veel mensen aan je gedacht en voor jullie geduimd!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. Lief dat jullie zo meeleven. Vanmiddag weer gaan kijken maar ik heb haar niet gevonden. Het is nog steeds de vraag of het haar überhaupt was. De tip van Nummer Zoveel neem ik mee. Zodra ik haar weer zie ga ik het zo aanpakken. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen appjes, telefoontjes, tags en PB’s, want er was een poes doodgereden hier in de buurt die wel erg veel op Joost leek. Foto goed bekeken (was onduidelijk want het hoofdje stond er niet op omdat het nogal een bloederig geheel was volgens degene die hem vond), maar de duidelijke tekening op de staart die Joost heeft, zag ik niet op de foto, en de kat had een bandje volgens de vinder en Joost niet. Dus toch wel opgelucht. Net toch voor de zekerheid ook de dierenambulance nog gebeld, maar de eigenaar van de doodgereden kat is bekend, dus het is echt niet Joost. Fijn om te merken dat iedereen zo meeleeft. Ik kreeg zelfs een telefoontje van iemand die ik niet ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook meerdere keren per dag in de hoop dat je lieve kat weer terug is. Wat een zorgen en verdriet.. Leef ontzettend met je mee. Gelukkig was de gevonden kat niet jouw kat al is het natuurlijk hartstikke verdrietig dat iemand zijn lieve beestje nu kwijt is.

Ik heb zelf ook katten en ze zijn mijn alles, kan me jouw zorgen en verdriet dan ook heel goed voorstellen.
Sterkte en hopelijk is ze snel weer thuis :hug:
Pfff, dan staat je hart wel even stil als je zo'n telefoontje krijgt. Gelukkig was hij het niet.
Alle reacties Link kopieren
JOOST IS THUIS!!! Ze kwam net ineens binnenlopen! :heart: Ik ben zo vreselijk blij en ze mag nooit meer naar buiten!

:cheer2: :cheer2: :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven