Poes vermist

16-03-2018 08:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor het laatst dinsdagavond gezien en ik ben zo verdrietig. Ik weet nier meer wat ik kan doen. Ik heb Amivedi ingelicht, dierenambulance, berichtjes op Facebook gedaan, posters verspreid, de kattenbak buiten gezet, de hele omgeving uitgekamd en ze komt maar niet thuis. :'( Vandaag ga ik nog flyers in de brievenbussen bij mij in de straat doen met o.a. het verzoek om schuurtjes te checken.

Ik ga echt kapot van binnen. :'(

Edit: Joost is weer thuis! :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:25
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kasboom, dat wilde ik ook allemaal schrijven.

Nefelien, dat zijn volgens mij meestal inderdaad broodje-aapverhalen. Het zal best wel eens gebeuren, maar waarschijnlijk berusten op enorm toeval.

Mijn kater was ook vel over been toen ik hem na vier weken terugvond in die stad 35 km verderop. Gelukkig was hij goed gevuld toen hij verdween, als hij al aan de magere kant was geweest, weet ik niet of hij het overleefd had.
Hij had ook een paar teken. Dat hoor je heel vaak, dat katten die even hebben moeten zwerven een aantal of zelfs heel veel teken hebben. Hij was ook oververmoeid. Hij heeft de eerste week na thuiskomst alleen maar geslapen en gegeten. Dus het is echt niet waar dat het allemaal wel losloopt (what's in a word).

Drackie, lang niet alle mensen begrijpen wat het met je kan doen als je lieve dier vermist is. Zeg je moeder dat zij het wellicht niet kan invoelen, maar dat je echt in alle staten bent en niet lang van huis wilt op dit moment.

Ga maar gauw weer zoeken. Ik duim met je mee. Misschien wil je kwijt in welke regio je woont, een zoekteam opstarten is immers ook altijd nog een mogelijkheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik best vertellen want anoniem ben ik hier toch allang niet meer: ik woon in Purmerend. Ik zou het heel fijn vinden als er mensen mee gingen zoeken. Zelf loop ik slecht en merk ik dat mijn lijf het niet goed meer trekt. Ik blijf wel zoeken maar met meer mensen kun je ook op meer plaatsen tegelijk zoeken.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Drackie? Heb je vannacht of vanochtend vroeg nog gezocht? Zijn er mensen die met je meezoeken?
Zelf woon ik helaas een eind uit de buurt maar ik leef op afstand met je mee.
Drackie schreef:
16-03-2018 22:42
Dat wil ik best vertellen want anoniem ben ik hier toch allang niet meer: ik woon in Purmerend. Ik zou het heel fijn vinden als er mensen mee gingen zoeken. Zelf loop ik slecht en merk ik dat mijn lijf het niet goed meer trekt. Ik blijf wel zoeken maar met meer mensen kun je ook op meer plaatsen tegelijk zoeken.
Ja wij zochten ook met een groep. Uiteindelijk heb ik haar dus zelf gevonden.. Ik woon niet in de buurt anders zou ik zeker meezoeken. Ik leef zo met je mee :hug:
Ja ik woon helaas ook niet in de buurt, anders had ik je graag geholpen. Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
17-03-2018 10:02
Hoe gaat het Drackie? Heb je vannacht of vanochtend vroeg nog gezocht? Zijn er mensen die met je meezoeken?
Zelf woon ik helaas een eind uit de buurt maar ik leef op afstand met je mee.
Vannacht niet, maar wel gisteravond nog toen het donker was, en ik ben nu net terug van een rondje. Degene die haar gisteren dacht gezien te hebben is er echt van overtuigd dat zij het was. Zij doet ook nog een rondje door de buurt daar. Ik heb ook nog wat flyers in de bus gegooid bij mensen in de omgeving waar ze mogelijk gezien is. Morgen ga ik als het goed is nog op pad met mijn schoonmoeder en dan is man ook weer thuis, dus dan zijn we in elk geval al met z’n drieën. Op dit moment doe ik alle rondjes alleen. Ik heb een oproepje geplaatst om met meer mensen te zoeken maar het levert tot nu toe niet veel op helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dracckie mag ik vraag waar je in purmerend woont? Je mag desnoods eerste letter van de wijk noemen dan weet ik of het zin heeft om wat mensen die ik ken te vragen rond te kijken
Alle reacties Link kopieren
.
drackie wijzigde dit bericht op 17-03-2018 10:58
96.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En heb je al lokale facebook groep bericht geplaatst? Er is zelfs een purmerend brede vermist/gezocht groep voor dieren heb je daar al geplaatst?
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ken daar wat mensen ik zal het even doorgeven. Hoe ziet hij eruit?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is Joost :heart:
Alle reacties Link kopieren
:heart: Wat een knappert! Hoop dat je hem heel snel terug hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Op Amivedi staan trouwens ook een aantal gevonden katten van de afgelopen dagen bij jou in de omgeving zie ik. Helaas ook een aantal overleden :| Misschien loont het de moeite om daar ook dagelijks even te kijken als je dat al niet deed.
Wat een moppie
Ik hoop echt dat je hem snel terugvind
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het doorgegeven!

Onze kat is wel eens 6 weken weg geweest :-( dus weet hoe je je voelt
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie lieverd, het voelt zó radeloos en machteloos, he?
Ik hoop dat je haar snel weer gezond en wel in je armen mag sluiten.
Wens je veel sterkte, houd moed! :hug: :redrose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Mooi schildpadje :love: Ik wou dat ik in de buurt woonde zodat ik mee kon helpen zoeken! Heb je haar al in de wijk geflyerd?
Mijn kat is vorig jaar een week kwijt geweest. Na die week had mijn buurman zijn voordeur open staan en zijn hond liep buiten. Ik stond net op het punt om boodschappen te gaan doen, maar raakte in gesprek met een buurvrouw. Op een bepaald moment hoorde ik heel hard mauwen uit het huis van de buurman komen, dat bleek mijn kat te zijn! Ik denk dat ze zich had verstopt op de zolder van mijn buurman en 's nachts als de buurman en zijn hond sliepen naar de keuken is geslopen om daar water te drinken van de hond en restjes eten te zoeken. Ze was wel heel dun maar leek verder nog goed gezond!
Dus zoek ook op plekken die totaal onlogisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hè getver, wat naar voor je. :hug: Ik weet precies hoe dat voelt, heb het zelf ook ooit meegemaakt. Het had bij mij alleen niet zo'n goede afloop, maar dat had een andere oorzaak. Het zijn toch een soort kinderen van je hoor, want anderen ook roepen. Maar ondanks dat ze geholpen zijn, kunnen ze nog steeds voorjaarskriebels krijgen, vertelde onze dierenarts ons. Die 2 hier van ons, zijn ook niet te houden de laatste dagen. Dus misschien is ze toch op mannentocht? Vooral ook omdat iemand er zeker van is haar gezien te hebben? En zeg zou zelf: zo'n mooie poes, daar komt toch menig kater op af? :)
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
17-03-2018 10:46
En heb je al lokale facebook groep bericht geplaatst? Er is zelfs een purmerend brede vermist/gezocht groep voor dieren heb je daar al geplaatst?
Ja heb ik. Er zijn zelfs twee van die groepen en nog twee groepen over Purmerendse katten.
Alle reacties Link kopieren
Geflyerd heb ik ook in de buurt. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon de weg kwijt is. Toen diegene haar gisteren zag was ze ook heel schichtig, rende gelijk weg toen ze haar riepen. Ik denk dat ze ergens van is geschrokken, weggerend en nu de weg niet meer weet. Dat zou wel passen in het beeld van hoe ik haar ken.
Wat een knapperd is Joost. Hopelijk is hij snel weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je er vanavond weer heen gaan, ook al is het gruwelijk rotweer. Als het heel laat en stil is. En dan roepen. Als ze nog een keer gezien wordt, op die plek een hele nacht een vangkooi laten plaatsen, met eten erin. Die hebben ze bij de dierenambulance en die mag je misschien lenen. Je kunt ze ook zelf kopen, ik zag er laatst een op de site van een webwinkel, de prijs viel best mee (in de 50 euro). De kooi klapt dicht zodra er een kat in gaat.
Ik heb een kennis in Purmerend, woon zelf helaas ook helemaal niet in de buurt maar zal die kennis de foto proberen te sturen, zij heeft twee honden en loopt dus overal te wandelen elke dag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is man weer thuis dus ik denk dat ik hem een rondje laat doen. Mijn lijf doet van het vele lopen en fietsen zo’n zeer dat ik nauwelijks meer kan (ik heb een lichamelijke beperking). Ik zeg nu trouwens wel dat ik man wel een rondje laat doen, maar ik denk eigenlijk dat ik dat helemaal niet kan, thuis zitten afwachten... :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven