Poes zwanger?

19-01-2012 15:12 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poes van 8 maanden, klein poesje is het nog, volgens mij nog niet krols geweest, niks van gemerkt dan in ieder geval.

Nou was gisteren mijn schoonvader op bezoek en hij zei ze is zwanger, ze heeft een zware buik voor zo'n kleine poes. Dus ik zei in eerste instantie nee kan niet, maar begin nu toch te twijfelen/in paniek raken.. Ze is wel veel buiten, ik wil haar volgende maand laten helpen.

Nu las ik op internet dat je een zwangerschap bij een poes kan testen met een gewone zwangerschapstest, is dat zo?

Wat zijn de signalen waar ik een beetje op moet letten, gaat ze een soort van nestje maken? Ik wil er nog niet mee naar de dierenarts omdat je meteen een fortuin neer moet tellen voor helemaal niks.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben maar misschien ervaring met zwangere poezen.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 15:45:

Zal wel blij zijn als het achter de rug is, zie er wel een beetje tegenop. Hopelijk valt het allemaal mee, ik moet haar om 09.00 uur brengen. Dan verwacht ik haar eind van de middag weer heel zielig terug.

Moet ik eigenlijk wat eten meegeven, ze is nogal een moeilijke eter en ze lust maar een bepaald merk brokjes.Ik had ook al eerder hier gezegd dat de kat nuchter moet zijn voor een castratie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je hebt helemaal geen kraag of rompertje nodig als je inwendig met losse hechtingen laat hechten.

Ik heb 5 dagen pijnstilling gegeven
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:23:

Hmm misschien kan ik zo'n rompertje erbij kopen, moet het kraagje ook kopen namelijk. Kan ze gewoon haar behoefte doen met zo'n ding aan?

Ja er zit klitteband aan de achterzijde, dus als ze naar de bak gaat maak je dat gewoon eventjes los.

Bijkomend voordeel van de MPS is dat het de kat warm houdt na de operatie.

Ze koste tussen de E 12 en E 15 en zijn herbruikbaar, dus dat valt nog best mee.
Mijn poezen hoefde ook geen kraag of rompertje. Maar ik had wel de mogelijkheid om het heel goed in de gaten te houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja had je gezegd mv, maar dacht misschien voor erna.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:33:

Ja had je gezegd mv, maar dacht misschien voor erna.Dat is heel lief van je, maar dat hoeft gelukkig pas thuis weer en dan nog met mate. Ik las zelfs 12 uur erna niet, maar dat vind ik zelf aan de lange kant.
quote:feeks schreef op 20 januari 2012 @ 16:31:

Je hebt helemaal geen kraag of rompertje nodig als je inwendig met losse hechtingen laat hechten.

Ik heb 5 dagen pijnstilling gegeven

Dat is waar, maar dat doet helaas nog niet iedere DA en je hebt er ook likkers bij, die toch aan de wond beginnen te likken en het zo stuk maken.

Uiteraard heb je ook katten die totaal niet likken of aan de hechtingen zitten én katten die een kap prima vinden. Wonderlijke dieren katten .
Ja iris dat is goed te doen, dan kies ik voor een rompertje denk ik. Ik denk dat ze er wel aan gaat zitten, ze is nogal dol op zichzelf wassen en vriend en ik werken allebei 3 dagen in de week, ik ben op de operatiedag thuis en vriend de dag erna, dan is het weekend en ik ben maandag vrij, dan is ze woensdag voor het eerst weer een halve dag alleen, dan moet ze wel aardig opgeknapt zijn.
@iris. Ik zet wel gewoon een bakje eten neer en dan kan ze pakken wanneer zij daar behoefte aan heeft.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:38:

Ja iris dat is goed te doen, dan kies ik voor een rompertje denk ik. Ik denk dat ze er wel aan gaat zitten, ze is nogal dol op zichzelf wassen en vriend en ik werken allebei 3 dagen in de week, ik ben op de operatiedag thuis en vriend de dag erna, dan is het weekend en ik ben maandag vrij, dan is ze woensdag voor het eerst weer een halve dag alleen, dan moet ze wel aardig opgeknapt zijn.Ooh ja zeker, als alles gewoon goed gaat is ze vaak na een dag of 3 weer zichzelf, maar het likken kan natuurlijk nog wel eventjes langer doorgaan.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:40:

@iris. Ik zet wel gewoon een bakje eten neer en dan kan ze pakken wanneer zij daar behoefte aan heeft.Goed idee, maar doe maar een half bakje, just in case.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:33:

Ja had je gezegd mv, maar dacht misschien voor erna.Het mag het niet om te voorkomen dat ze (evt. door misselijkheid) moeten overgeven (en bij het bijkomen van de narcose evt. stikken in braaksel.) Erna kunnen ze ook nog misselijk zijn. Bij mijn katers, dat is het meest recente castratie mochten ze al weer vrij snel eten als ze wilde maar wel een muizehapje en erbij blijven en erna ook.
Oke mylene, duidelijk
Hoi M88,

Mijn poes sprong enkele uren na sterilisatie alweer op het aanrecht! Zeker zo'n jonge poes geneest heel snel, dus maak je niet teveel zorgen.

Wel fijn dat er de volgende dagen altijd iemand thuis is om haar in de gaten te houden, maar je zult zien dat het alles meevalt.

By the way, hier in het plaatselijke asiel gaan alle kittens van een week of 10/12 gesteriliseerd of gecastreerd de deur uit.

Al twee seizoenen lang is dit gedaan en mede daardoor zijn er veel minder ongewenste kittens geboren.

`Bevalt´ uitstekend!
Wat een goed systeem zeg bij dat asiel, ik heb het al eerder voorbij zien komen in dit topic. Zal het zeker onthouden en aanraden als ik van iemand hoor dat ze een kat willen.
En wat andere ook al zeiden, pas op dat waar ze is niet onder een bed kan kruipen of proberen de trap af te lopen want bij het laatste kan ze naar vallen.

Verder las ik het al ergens maar kan het even snel niet vinden om te quoten, ik had een dik mandje gemaakt met er omheen flessen met warm water als kruik, uiteraard met handdoek eromheen en over het geheel een badlaken. En de verwarming lekker aan als het kan natuurlijk.
quote:beter.laat schreef op 20 januari 2012 @ 16:49:

By the way, hier in het plaatselijke asiel gaan alle kittens van een week of 10/12 gesteriliseerd of gecastreerd de deur uit.

Al twee seizoenen lang is dit gedaan en mede daardoor zijn er veel minder ongewenste kittens geboren.

`Bevalt´ uitstekend!Wat goed zeg! Hopelijk gaan andere asiels en vooral DA's snel ook de voordelen van vroeg-castratie inzien.
Gewoon frisdrankflessen bedoel je? Ik zal een lekker warm plekje voor haar maken.
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 16:59:

Gewoon frisdrankflessen bedoel je? Ik zal een lekker warm plekje voor haar maken.

Ja die had ik gebruikt. Ik moet zeggen als het vriest doe ik ook wel eens zelf zon fles in mijn bed. Wel goed de dop dichtdraaien en een dikke handdoek eromheen. Rondom het mandje wat je maakt is het heerlijk warm en ze vinden het meestal lekker om tegen iets aan te liggen.

Mijn jongste kat had vorig jaar een andere operatie en heb ik dat ook gedaan.

Ik had op mijn bed een opgevouwen dekbedhoes gedaan, die flessen ene handdoek om er erom heen en over het geheel een zachte strandlaken erover.

Pffff je doet wat om een lekker bedje te maken he.
Oke klinkt goed, ga ik doen. Het is ongeveer drie minuten lopen naar de dierenarts dus kan alles klaarzetten voordat ik haar op ga halen.
Ja nou he, ik word nooit zo verwend, haha
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 17:06:

Ja nou he, ik word nooit zo verwend, hahaHahahaha, ik ook niet. We moeten toch maar naar beter personeel zoeken he
Ja inderdaad, zal eens praten met vriend vanavond....

Hoelang heb jij al katten mylene? En iris is volgens mij ook een ervaren poezenmama.
quote:beter.laat schreef op 20 januari 2012 @ 16:49:

`Bevalt´ uitstekend!Dat is klasse! Welk asiel is dat als ik vragen mag: Bruchem?
quote:marilyn_88 schreef op 20 januari 2012 @ 17:10:

Ja inderdaad, zal eens praten met vriend vanavond....

Hoelang heb jij al katten mylene? En iris is volgens mij ook een ervaren poezenmama.Ik ben kattengedragstherapeute, dus ik weet inderdaad wel wat van katten, net als Doxycycline.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven