Poetsschema?
zaterdag 11 september 2010 om 18:04
Wie van jullie doet het huishouden volgens een vast schema?
Ik niet namelijk, meestal komt het er doordeweek niet echt van, en in het weekend doe ik dan alles in een keer. (en dan heb ik het over de strijk, ramen wassen, badkamer poetsen, dat soort dingen)
Een wc poetsen en even stofzuigen lukt me doordeweek ook wel.
Ik neem me iedere keer voor om het wat gestructureerder aan te pakken, wat nooit lukt.
Ben benieuwd hoe andere mensen dat doen. (vooral met kinderen)
Ik niet namelijk, meestal komt het er doordeweek niet echt van, en in het weekend doe ik dan alles in een keer. (en dan heb ik het over de strijk, ramen wassen, badkamer poetsen, dat soort dingen)
Een wc poetsen en even stofzuigen lukt me doordeweek ook wel.
Ik neem me iedere keer voor om het wat gestructureerder aan te pakken, wat nooit lukt.
Ben benieuwd hoe andere mensen dat doen. (vooral met kinderen)
zaterdag 11 september 2010 om 20:22
quote:maya_bee schreef op 11 september 2010 @ 19:46:
Ik poets niet volgens een vast schema.
Ik doe iedere dag wel wat, als mn zoontje op bed ligt. Werk heel onregelmatig dus altijd gedeelte van de dag thuis.
- Meestal om de dag afstoffen, stofzuigen en dweilen (iedere dag als t echt nodig is)
- Om de dag wc schoonmaken
- 1x per week de badkamer schoonmaken
- 1x per week bedden verschonen + boven afstoffen, stofzuigen en dweilen
- wassen en was ophangen als de wasmand vol zit (meestal dagelijks 1 of 2 wasjes)
- ramen lappen 1x per half jaar ofzo.Jij werkt zeker niet?>Daar zou ik dus niet eens tijd voor hebben zeg,elke dag stoffen,zuigen en dweilen?
Ik poets niet volgens een vast schema.
Ik doe iedere dag wel wat, als mn zoontje op bed ligt. Werk heel onregelmatig dus altijd gedeelte van de dag thuis.
- Meestal om de dag afstoffen, stofzuigen en dweilen (iedere dag als t echt nodig is)
- Om de dag wc schoonmaken
- 1x per week de badkamer schoonmaken
- 1x per week bedden verschonen + boven afstoffen, stofzuigen en dweilen
- wassen en was ophangen als de wasmand vol zit (meestal dagelijks 1 of 2 wasjes)
- ramen lappen 1x per half jaar ofzo.Jij werkt zeker niet?>Daar zou ik dus niet eens tijd voor hebben zeg,elke dag stoffen,zuigen en dweilen?
zaterdag 11 september 2010 om 20:27
Ik doe iets zodra ik het nodig vind. Ik woon in mijn eentje en vind het dan wel genoeg om 1 maar per twee 2 weken de badkamer en de keuken schoon te maken. Ik heb dat dan voor mijzelf besloten en dan doe ik het dus ook netjes om de twee weken. Stofzuigen vind ik 1 maal per week gewenst, dus dat doen ik dan ook wekelijks. Zo werkt het bij mij eigenlijk een beetje. Als ik zelf het nut ervan inzie, doe ik het ook.
zaterdag 11 september 2010 om 21:34
zaterdag 11 september 2010 om 21:57
[quote]lichtpuntjes schreef op 11 september 2010 @ 21:34:
[...]
Even goed lezen, er staat dat ze heel onregelmatig werkt en een gedeelte van de dag thuis is.[/quote]
Oeps,zie het nu ja!
Maar dan nog,elke dag dweilen>?Zou me echt een slaaf van mijn huis vinden hoor.... heb 2 honden,3katten en 2 kinderen maar heb echt niet meer tijd/zin als 1keer in de week het hele huis tedoen...
Mijn huis is er voor mij,ik leef niet voor mijn huis...
[...]
Even goed lezen, er staat dat ze heel onregelmatig werkt en een gedeelte van de dag thuis is.[/quote]
Oeps,zie het nu ja!
Maar dan nog,elke dag dweilen>?Zou me echt een slaaf van mijn huis vinden hoor.... heb 2 honden,3katten en 2 kinderen maar heb echt niet meer tijd/zin als 1keer in de week het hele huis tedoen...
Mijn huis is er voor mij,ik leef niet voor mijn huis...
zaterdag 11 september 2010 om 22:45
quote:daffyduck schreef op 11 september 2010 @ 21:57:
[...]
Oeps,zie het nu ja!
Mijn huis is er voor mij,ik leef niet voor mijn huis...Mijn zoontje is bijna een jaar en kruipt nog volop over de vloer, met een hond die dan erg verhaard vindt ik het niet echt fris. En stofzuigen en dweilen kost maar 30 min ofzo, dus zo klaar.
[...]
Oeps,zie het nu ja!
Mijn huis is er voor mij,ik leef niet voor mijn huis...Mijn zoontje is bijna een jaar en kruipt nog volop over de vloer, met een hond die dan erg verhaard vindt ik het niet echt fris. En stofzuigen en dweilen kost maar 30 min ofzo, dus zo klaar.

zaterdag 11 september 2010 om 22:50
Ik deed altijd alles een beetje volgens het "Elninjoo-schema" maar sinds ik weer fulltime werk doet mn man alles.... behalve wassen en strijken en dat doe ik in het weekend!
Wat ik hier lees over elke dag stofzuigen, elke week de badkamer enzo... pffff dat heb ik nog nooit gedaan hoor. Pas als het me op ging vallen dat het echt nodig was pakte ik eens iets beet.
Had wel altijd eer van mn werk
Wat ik hier lees over elke dag stofzuigen, elke week de badkamer enzo... pffff dat heb ik nog nooit gedaan hoor. Pas als het me op ging vallen dat het echt nodig was pakte ik eens iets beet.
Had wel altijd eer van mn werk

zaterdag 11 september 2010 om 22:51
zondag 12 september 2010 om 10:52
Op maandag altijd het hele huis stofzuigen, dweilen, wc, douche en de was.
Zonodig ramen zemen en keuken soppen.
boodschappen voor de hele week in huis halen.
de rest van de week alles bijhouden en opruimen en eten koken, afwassen en fornuis schoonmaken.
stofzuigen en stoffen.
wel nodig met vier katten.
wassen wanneer nodig.
strijken elke zondag zo anderhalf uur.
op zaterdag bed, was, boodschapjes weekend en dweilen.
En dan begint ook mijn weekend en doe ik niets meer in huis die dag.
werk dus wel volgens een bepaald schema maar dat heeft er ook mee te maken dat ik altijd vrij ben op maandag en de rest van de week werk ik tot 16.00 uur en doe dan nog even de dagelijkse klusjes en ben weer op tijd klaar.
In de avond ben ik regelmatig sporten of op pad met een vriendin.
Zonodig ramen zemen en keuken soppen.
boodschappen voor de hele week in huis halen.
de rest van de week alles bijhouden en opruimen en eten koken, afwassen en fornuis schoonmaken.
stofzuigen en stoffen.
wel nodig met vier katten.
wassen wanneer nodig.
strijken elke zondag zo anderhalf uur.
op zaterdag bed, was, boodschapjes weekend en dweilen.
En dan begint ook mijn weekend en doe ik niets meer in huis die dag.
werk dus wel volgens een bepaald schema maar dat heeft er ook mee te maken dat ik altijd vrij ben op maandag en de rest van de week werk ik tot 16.00 uur en doe dan nog even de dagelijkse klusjes en ben weer op tijd klaar.
In de avond ben ik regelmatig sporten of op pad met een vriendin.
zondag 12 september 2010 om 11:00
Hier zijn de enige vaste klusjes: boodschappen op zaterdag en iedere dag koken. De rest doe ik wanneer het me uitkomt. Ik woon alleen. Badkamer ongeveer 1x per 2 weken, keuken 1x per week, stofzuigen ongeveer 1x per 2 weken, net zoals afstoffen. Doe wel vaker een doekje over de tafels en de bank. Bed 1x in de 2 weken. Ongeveer 2 wasjes per week.
Ik zou echt niet via een schema kunnen werken. Als het vies is, poets ik het en anders niet.
Ik zou echt niet via een schema kunnen werken. Als het vies is, poets ik het en anders niet.

zondag 12 september 2010 om 22:21
Als je buitenshuis werkt en geen kinderen hebt, dan hoef je echt niet zoveel schoon te maken vaak.
Hoe het gaat bij mij thuis? Mijn vriend werkt 2 dagen en is 1 dag uit huis voor studie en studeert 1-2 dagen thuis, ik werk full-time maar in diensten.
Elke week doen we "alles": de woonkamer, keuken, trap, slaapkamer, computerkamer en de was. Dat houdt in opruimen en stofzuigen en stoffen. Bed verschonen ed.
Eerst deden we dat tegelijkertijd samen in het weekend, de een boven en de ander beneden. Nu doe mijn vriend op zijn vrije dagen al veel. Hij doet ook meer nu hij meer vrij is uiteraard.
Badkamer, dingen af/uitsoppen, kasten uitruimen, modulaire bank uit elkaar schuiven en zuigen, strijken enzo, dat gaat een beetje tussendoor mochten we een schoonmaakvlaag hebben... Komt dus niet zo vaak voor
Hoe het gaat bij mij thuis? Mijn vriend werkt 2 dagen en is 1 dag uit huis voor studie en studeert 1-2 dagen thuis, ik werk full-time maar in diensten.
Elke week doen we "alles": de woonkamer, keuken, trap, slaapkamer, computerkamer en de was. Dat houdt in opruimen en stofzuigen en stoffen. Bed verschonen ed.
Eerst deden we dat tegelijkertijd samen in het weekend, de een boven en de ander beneden. Nu doe mijn vriend op zijn vrije dagen al veel. Hij doet ook meer nu hij meer vrij is uiteraard.
Badkamer, dingen af/uitsoppen, kasten uitruimen, modulaire bank uit elkaar schuiven en zuigen, strijken enzo, dat gaat een beetje tussendoor mochten we een schoonmaakvlaag hebben... Komt dus niet zo vaak voor