Poezen laten helpen
maandag 30 januari 2012 om 14:17
Hallo allemaal,
Vrijdag a.s. heb ik een afspraak staan bij de dierenarts om mijn poezen (6,5 maand) te laten helpen. Maar ondanks dat ik weet dat dit het beste is voel ik mij toch schuldig. Het voelt alsof ik ze naar de galg stuur!
Dan zie ik ze zo lief spelen en mij lief aankijken en dan denk ik aan wat ze vrijdag moeten meemaken. Ik doe ze liever geen pijn!
Herkent iemand dit?
Vrijdag a.s. heb ik een afspraak staan bij de dierenarts om mijn poezen (6,5 maand) te laten helpen. Maar ondanks dat ik weet dat dit het beste is voel ik mij toch schuldig. Het voelt alsof ik ze naar de galg stuur!
Dan zie ik ze zo lief spelen en mij lief aankijken en dan denk ik aan wat ze vrijdag moeten meemaken. Ik doe ze liever geen pijn!
Herkent iemand dit?
maandag 30 januari 2012 om 15:26
quote:MarianneDavids schreef op 30 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Ik denk zomaar dat jij een ietsepietsje dommer bent en dat je nooit (een) kat(ten) hebt gehad, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.Volgens mij zit je op de verkeerde te schelden nu, ik denk zomaar, Feeks een beetje gevolgd te hebben, dat jullie het wel eens zijn
[...]
Ik denk zomaar dat jij een ietsepietsje dommer bent en dat je nooit (een) kat(ten) hebt gehad, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.Volgens mij zit je op de verkeerde te schelden nu, ik denk zomaar, Feeks een beetje gevolgd te hebben, dat jullie het wel eens zijn
maandag 30 januari 2012 om 15:32
maandag 30 januari 2012 om 15:41
maandag 30 januari 2012 om 15:44
Oja, ik stond ook doodsangsten uit toen ze METEEN toen ze thuis kwam haar oude hobby hervatte. (zichzelf voortbewegen zonder de grond aan te hoeven raken.) Op tafels, via bankleuningen giga-sprongen maken naar de stoelen en kasten. Ze was overigens niet onderhuids gehecht maar hoefde ook geen kapje om. Nu maand later zie je er niks meer van. Ik blij, kat blij.
maandag 30 januari 2012 om 15:56
Ben je zelf graag ongesteld inclusief een fijn humeur?
Nou een poes is niet graag krols en weet met zichzelf ook geen raad. Daarnaast is een krolse poes niet de fijnste huisgenoot. Ze is even een dagje niet lekker, maar de volgende dag speelt ze alweer. Daar tegenover is ze de rest van haar leven niet meer krols.
Wees blij met de mogelijkheid. Er bestaan ook poezen-pillen. Dat is pas zielig.
Tot slot.... wij zijn geneigd menselijke emoties ook bij dieren te zien. Dieren staan anders in het leven en hebben andere emoties. Dus maak je niet druk, gun het meisje een krolsvrij leven.
Nou een poes is niet graag krols en weet met zichzelf ook geen raad. Daarnaast is een krolse poes niet de fijnste huisgenoot. Ze is even een dagje niet lekker, maar de volgende dag speelt ze alweer. Daar tegenover is ze de rest van haar leven niet meer krols.
Wees blij met de mogelijkheid. Er bestaan ook poezen-pillen. Dat is pas zielig.
Tot slot.... wij zijn geneigd menselijke emoties ook bij dieren te zien. Dieren staan anders in het leven en hebben andere emoties. Dus maak je niet druk, gun het meisje een krolsvrij leven.
maandag 30 januari 2012 om 16:03
maandag 30 januari 2012 om 16:47
Ik heb ze drie weken geleden samen gebracht en had ook even een minder momentje toen ik ze achter liet.
Maar alles is goed gekomen. Als je denkt dat ze zo'n kapje niks vindt kan je vragen om een mps
rompertje. Daar betaal je vijf euro meer voor maar dan kan ze wel gewoon eten, springen, pootjes wassen e.d.
Succes!
Maar alles is goed gekomen. Als je denkt dat ze zo'n kapje niks vindt kan je vragen om een mps
rompertje. Daar betaal je vijf euro meer voor maar dan kan ze wel gewoon eten, springen, pootjes wassen e.d.
Succes!
maandag 30 januari 2012 om 17:28
jij biedt deze katjes onderdak, geeft ze elke dag een aai en eten. ze krijgen liefde, affectie, eten, onderdak, een kattenbak..
Het feit dat jij niet constant pis in je huis wil (want dat gebeurd er als je ze niet laat helpen!!!), mag dan ook wel vind ik.
Ik heb twee katers en heb hen alle twee laten helpen op 6,5maand. Ik heb me er niet schuldig over gevoeld, ook niet daarna. Uiteraard leefde ik wel met hen mee en vond ik het zielig voor ze, maar het hoort bij het leven van een verwende huiskat. Zoveel naars maken deze lieve vrienden niet mee.. dit kunnen ze heus wel aan.
Het feit dat jij niet constant pis in je huis wil (want dat gebeurd er als je ze niet laat helpen!!!), mag dan ook wel vind ik.
Ik heb twee katers en heb hen alle twee laten helpen op 6,5maand. Ik heb me er niet schuldig over gevoeld, ook niet daarna. Uiteraard leefde ik wel met hen mee en vond ik het zielig voor ze, maar het hoort bij het leven van een verwende huiskat. Zoveel naars maken deze lieve vrienden niet mee.. dit kunnen ze heus wel aan.
maandag 30 januari 2012 om 23:04
quote:marsmellowwww schreef op 30 januari 2012 @ 16:03:
[...]
DAt begreep ik.
Maar Feeks quote iemand en die 'moeten' we negeren. ZOals ik het lees is Feeks het helemaal met je eens.Door alle quotes in quotes zijn sommige topics een beetje moeilijk te volgen, zeker als je ogen niet meewerken.
[...]
DAt begreep ik.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 31 januari 2012 om 07:56
Onze katjes zijn vandaag aan de beurt. Ze zijn nog wel wat jong, krap 6 maanden, maar kater vertoont al erg dominant gedrag en doet pogingen om op zijn zusje te klimmen. Zij is nog niet echt krols maar is ook niet echt afkerig van hem. Bovendien is hij bijna een kilo zwaarder dan zij en een stuk groter(zij heeft het formaat van een katje van 4 maanden en zal waarschijnlijk niet veel groter en zwaarder worden) en speelt hij nogal ruw, ze vindt het vaak echt niet meer leuk om zo verpletterd te worden door zo'n onbehouwen ploert.
Ze draaien nu een beetje beledigd om te etensbakjes heen, geen eten vanmorgen en gisteravond ook al niet...
Ze draaien nu een beetje beledigd om te etensbakjes heen, geen eten vanmorgen en gisteravond ook al niet...