polyester rok en gaskachel

24-02-2010 21:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend komt thuis en ik laat trots mijn nieuwe zelfgemaakte rok zien. stofje komt van de kringloopwinkel en ik ben nog een "naaibeginner" dus had geen idee wat voor stof het is.

maar goed, mijn vriend komt dus thuis en ik draai een rondje, zegt hij "uuhm er zit een gat aan de achterkant" als een kat probeer ik mijn hoofd zo te draaien tot ik de achterkant zie en besluit toch maar mijn rok om te draaien en idd. een gat. ik snap er niks van tot ik na onze (net marktplaatsnieuwe) gaskachel kijk en mijn stofje erop zie zitten. Heb dat dus absoluut niet doorgehad!

oftwel een heel verhaal, maar, wie weet hoe je zo'n plak polyester van je gaskachel af kan krijgen? sopje + schuurspons werkt niet dus we zijn bang dat we het eraf moeten gaan "snijden"

ik heb het idee al geopperd om er een patchwork kachel van te maken door er meer stofjes tegenaan te gooien maar dat vind vriendlief niet zo'n goed plan.

dus wie o wie kan mij helpen??

ps. wel een goede manier om erachter te komen met wat voor stof je te maken hebt, hou het even tegen een gaskachel aan en je komt er zo achter of het polyester is of niet
Geen tips maar wat ontzettend grappig geschreven

Dit misschien??
ik heb het idee al geopperd om er een patchwork kachel van te maken door er meer stofjes tegenaan te gooien maar dat vind vriendlief niet zo'n goed plan.

Sorry helaas geen tips voor je, succes igg!
Als de kachel koud is de stof nat maken en voorzichtig er een mes tussen wrikken. Dan stukje bij beetje trekken. Werkt dat niet, dan... weet ik het ook niet
Heet stoken, met aansteker of gasbrander, dan verbrand het wel

en dan ff poetsen met wat commandant of turtlewax ofzo
Aliquando et insanire lucundum est
idd ontzettend grappig geschreven en ook leuk om te lezen dat je het zo luchtig opvat; iemand anders zou misschien helemaal over de zeik zijn omdat haar rok naar de kl*te is. Dus hulde voor je zelfspot en blijf vooral verhalen posten zodat ik zelf misschien ook eens wat meer kan relativeren !

Maarre om een lang verhaal niet nog langer te maken; sorry geen tips.
als het koud is met een spatel kijken of er een beetje ruimte te wrikken is en dat vet/kruipolie om het los te maken?

Zo heeft bij ons ooit de hond tegen de gaskachel aangestaan (vrogger) en dat merkten we pas toen het begon te stinken...er heeft heel lang een zwarte plek op het glaasje gezeten van zijn verbrande vacht..
quote:biebelie schreef op 24 februari 2010 @ 22:30:

als het koud is met een spatel kijken of er een beetje ruimte te wrikken is en dat vet/kruipolie om het los te maken?

Zo heeft bij ons ooit de hond tegen de gaskachel aangestaan (vrogger) en dat merkten we pas toen het begon te stinken...er heeft heel lang een zwarte plek op het glaasje gezeten van zijn verbrande vacht.. Sorry hoor! Maar wat een domme hond
Ja, dat vind ik echt.
quote:RemboEnRembo schreef op 24 februari 2010 @ 22:24:

Heet stoken, met aansteker of gasbrander, dan verbrand het wel

en dan ff poetsen met wat commandant of turtlewax ofzoDan zou ik het eerder verwarmen met een fohn en er zachtjes afkrabben met een steekmes (zo'n scherp plamuurmes, zoals op het plaatje van Noah) dan af laten koelen en met die commandant aan de gang gaan. Of misschien is polijsten niet slim, maar is wasbenzine slimmer?
He, heb ik ineens een alter ego?

Zo stond ik eens met mijn laarzen met bont voor een kachel...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Als de kachel uit is, dan zou je met een heet stijkijzer kunnen proberen of de stof weer smelt, en het dan met een plamuurmes van de kachel af halen.

Als de kachel heet is, dan kun je het natuurlijk ook met een plamuurmes proberen. Maar dan heb je zelf minder invloed op de hitte.

Veel succes met kleren maken!
quote:Mamasaar schreef op 24 februari 2010 @ 22:32:

[...]

Sorry hoor! Maar wat een domme hond Dat was hij ook,een hele domme (lieve) labrador
dank u allen sorry voor de enorm late reactie maar ik was op mijn manier te druk met van alles, maar we zullen al uw geopperde oplossingen eens proberen! ik wens u bij deze allen een prettig weekend en doe geen dingen die ik ook niet zou doen!
quote:Vl43inder schreef op 24 februari 2010 @ 23:07:

Als de kachel uit is, dan zou je met een heet stijkijzer kunnen proberen of de stof weer smelt, en het dan met een plamuurmes van de kachel af halen.

NEE! Dan zit het vervolgens aan je strijkbout!

Of misschien wil je heel graag een nieuwe stoomstrijkert?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:chayuz schreef op 26 februari 2010 @ 09:29:

dank u allen sorry voor de enorm late reactie maar ik was op mijn manier te druk met van alles, maar we zullen al uw geopperde oplossingen eens proberen! ik wens u bij deze allen een prettig weekend en doe geen dingen die ik ook niet zou doen!Betekent dit dat we wel met zn allen tegen de gaskachel moeten gaan staan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Gamuza schreef op 26 februari 2010 @ 11:28:

[...]

Stukje bakpapier er tussen?
quote:nlies schreef op 26 februari 2010 @ 11:31:

[...]

Betekent dit dat we wel met zn allen tegen de gaskachel moeten gaan staan? tjah als je wil testen of je kleding van polyester is gemaakt kan ik het zeker aanraden!
quote:Gamuza schreef op 26 februari 2010 @ 11:28:

[...]

Of misschien wil je heel graag een nieuwe stoomstrijkert?

Met een strijkboutreiniger dan?

Als je polyester van de strijkbout kunt halen met die stift, lukt het wellicht ook bij de kachel.

Hoi Honnieponnie, sorry voor de late reactie maar bedankt voor deze tip! dat is inderdaad misschien wel wijs om eens te proberen! ik ga erna op jacht!
Graag gedaan! Wel de kachel eerst goed heet laten worden!

btw: zo'n stift stinkt ontzettend, niet met je neus erboven gaan hangen.......
Honnieponnie! helemaal vergten maar bedankt voor je tip! ik heb gewoon mijn gaskachel schoon gekregen incl. blaren op mijn vingers (dat spul drupt!) en een heel mooi blauw huis (ik dacht nog "goh dit spul stinkt helemaal niet" maar goh, ik zat op de grond en die lucht gaat natuurlijk omhoog, dus snel alle deuren opengezet haha)

ik heb de hele stift nodig gehad om hem schoon te krijgen :D dus nogmaals: BEDANKT!
Graag gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven