polyester rok en gaskachel

24-02-2010 21:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend komt thuis en ik laat trots mijn nieuwe zelfgemaakte rok zien. stofje komt van de kringloopwinkel en ik ben nog een "naaibeginner" dus had geen idee wat voor stof het is.

maar goed, mijn vriend komt dus thuis en ik draai een rondje, zegt hij "uuhm er zit een gat aan de achterkant" als een kat probeer ik mijn hoofd zo te draaien tot ik de achterkant zie en besluit toch maar mijn rok om te draaien en idd. een gat. ik snap er niks van tot ik na onze (net marktplaatsnieuwe) gaskachel kijk en mijn stofje erop zie zitten. Heb dat dus absoluut niet doorgehad!

oftwel een heel verhaal, maar, wie weet hoe je zo'n plak polyester van je gaskachel af kan krijgen? sopje + schuurspons werkt niet dus we zijn bang dat we het eraf moeten gaan "snijden"

ik heb het idee al geopperd om er een patchwork kachel van te maken door er meer stofjes tegenaan te gooien maar dat vind vriendlief niet zo'n goed plan.

dus wie o wie kan mij helpen??

ps. wel een goede manier om erachter te komen met wat voor stof je te maken hebt, hou het even tegen een gaskachel aan en je komt er zo achter of het polyester is of niet
Geen tips maar wat ontzettend grappig geschreven

Dit misschien??
ik heb het idee al geopperd om er een patchwork kachel van te maken door er meer stofjes tegenaan te gooien maar dat vind vriendlief niet zo'n goed plan.

Sorry helaas geen tips voor je, succes igg!
Als de kachel koud is de stof nat maken en voorzichtig er een mes tussen wrikken. Dan stukje bij beetje trekken. Werkt dat niet, dan... weet ik het ook niet
Heet stoken, met aansteker of gasbrander, dan verbrand het wel

en dan ff poetsen met wat commandant of turtlewax ofzo
Aliquando et insanire lucundum est