poolse stucadoor??

09-05-2012 13:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen ons nieuwe plafond laten stucen, nu hebben wij een offerte van 2 stucadoors ontvangen, maar we hebben ook nog een offerte opgevraagd bij een stucadoor uit polen (hij woont, werkt al 13 jaar in nederland met zijn eigen klussenbedrijf en spreekt gewoon heel goed nederlands). De recensies die ik op marktplaats over hem lees zijn geweldig, zijn indruk op mij was ook goed en zijn prijs is veel goedkoper, maar toch twijfel ik......erg he? Gewoon door de "verhalen" die je weleens hoort over poolse werkmensen. Wat zouden jullie doen?? Gewoon de gok wagen, of toch maar 1500 meer betalen bij een erkend nederlands bedrijf?
Eens met nak!
quote:Tia.Dalma schreef op 09 mei 2012 @ 14:00:

[...]

Want? Je denkt dan alsnog aanspraak op garantie te krijgen als hij de klus verknalt? Zwart is zwart hoor: op papier bestaat die hele transactie niet!

En een inschrijving bij de KVK is geen garantie uberhaupt op goed werk.

Ik zou me niet door de verkeerde criteria laten leiden in deze. Het is hoe dan ook een hoop geld én het huis waarin je leeft.

Nee dat begrijp ik, wat ik fijn vindt is dat hij dus niet van het type is dat hier werd geopperd, 3 maanden zwart werken en knallen en vervolgens het geld in polen uitgeven en hier geen belasting betalen.

Ik denk dat ik hem, vanwege de garantie, vraag om een offerte voor het gewone wit werken. Ben ik duurder uit, maar wel een stuk geruster! Ben benieuwd hoeveel er dan op zijn offerte komt te staan!
.
quote:Eindeloos schreef op 09 mei 2012 @ 14:01:

[...]

Jorina, ik betaalde 25 euro per uur, voor 2 man 50 euro ecl. BTW.

Ze werkten wel 10 uur per dag = is op weekbasis 2500 Euro ecl.

Vind je dit oneerlijke concurrentie?

Ja, dat is oneerlijke concurrentie.

Geloof me, met een dergelijk uurloon red je het als nederlandse zelfstandige niet.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 09 mei 2012 @ 14:08:

[...]

Ja, dat is oneerlijke concurrentie.

Geloof me, met een dergelijk uurloon red je het als nederlandse zelfstandige niet.

Wat moet een stucadoor volgens jou dan kosten, x2.

5000 per week?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 09 mei 2012 @ 14:13:

[...]

5000 per week?

Dat ligt eraan hoelang ze er over doen, maar een normale uurprijs voor zzp'ers in de bouw ligt rond de 40/45e ex btw.

Dus als ze een week 8u pd werken dan is dat 1600 ex btw en ex materiaal.
quote:Eindeloos schreef op 09 mei 2012 @ 14:13:

[...]

5000 per week?

Nu verdubbel je het. Da's natuurlijk ook overdreven.

Maar een normaal WIT tarief is v.a. ¤35/uur.
quote:spectral schreef op 09 mei 2012 @ 14:16:

[...]

Dat ligt eraan hoelang ze er over doen, maar een normale uurprijs voor zzp'ers in de bouw ligt rond de 40/45e ex btw.

Dus als ze een week 8u pd werken dan is dat 1600 ex btw en ex materiaal.Oke, dank je, nou dan was ik wel goedkoop uit, ( vond het toch al geld zat) .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:spectral schreef op 09 mei 2012 @ 14:16:

[...]

Dus als ze een week 8u pd werken dan is dat 1600 ex btw en ex materiaal.Da's duur hoor. Of mijn ZZP-er is erg goedkoop...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 09 mei 2012 @ 14:19:

[...]

Da's duur hoor. Of mijn ZZP-er is erg goedkoop...Ligt misschien ook aan waar je woont, in en rond Amsterdam zijn die prijzen heel normaal. Ik staar mij ook nooit echt blind op de prijs, moet vooral een goede klik hebben met de zzp'er.
ik heb hier laten stucen door een NL er en de trap en benedenverdieping laten verven door een in duitsland woonachtige pool (spreekt prima duits) en ik ben veel tevredener over de pool. Qua prijs en qua afwerking. Polen werken in mijn optiek vaak hard en zijn goedkoop. Nadeel voor de NLers is dat ze in tegenstelling tot veel polen vaak wit werken waardoor ze sowieso duurder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven